AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Min samboer er psykisk sterkere enn meg og jeg klarer ikke å sette grenser for hva som er greit og ikke. Når jeg prøver så ender det bare i krangling og sinne der jeg er den så får skylda og som ender med å be om unnskyldning. Jeg er rett og slett redd for min samboer og i førsten så trodde jeg dette var at jeg respekterte, men det er jo feil. Det er manipulasjon og psykisk kjør. Jeg klarer ikke å gå, pga ulike ting, barn osv men jeg er også redd for å alene og ensom + redd for måtte ta ansvar feks for barna. Jeg bare orker ikke mer og jeg er så sliten av å tenke på dette hele tiden. Jeg føler livet bare går uten at jeg får utrettet noen ting og jeg er aldri glad inni meg lenger. Jeg har liksom ikke en bra dag lenger Beklager, men jeg føler meg så dum og kvalm av det her. Jeg er så sliten Anonymkode: a2bca...4ce 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Dette høres jo ikke bra ut:( Vanskelig å gi råd når du ikke vil gå. Har du prøvd å gå i terapi for å jobbe med deg selv? Har du familie/venner du kan snakke med? Og har du sett serien Maid på Netflix? - Veldig aktuell tematikk for deg, selv om det der også er rus inne i bildet, eg jeg vet ikke om det gjelder samboeren din. Uansett håper jeg du finner styrke til å endre situasjonen din på en eller annen måte. Anonymkode: 77083...d77
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Uff, fine deg❤️❤️ Kanskje du skal bestille deg en legetime og prate litt med fastlegen? Sender deg en klem Anonymkode: 3af74...a49 1
GammelKaktus Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Du kan som noen her sier ta en prat med fastlegen. Men det du og kan er å ta en prat med krisesenteret, du kan komme til samtale der bare for å prate om hvordan ting er, det kan faktisk hjelpe deg til å få det litt på avstand og se nøytralt på det du opplever. Emosjonell vold er like alvorlig om ikke mer enn fysisk vold. Et blåmerke forsvinner raskere enn ettervirkningene av psykisk vold. Familievernkontoret kan du og gå alene på og prate med en der, men krisesenteret er eksperten på dette. Det er alltid hjelp å få du må bare prate med noen. 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Føler det samme som deg. Jeg prøver også å komme meg ut. Når han oppfører seg som en dritt, blir jeg heller lei meg over at han ødelegger forholdet, fremfor å bli sint og sette ned foten. Jeg har blitt en skikkelig dørmatte. Er også redd for å føle meg ensom osv, men det begynner å gå opp for meg at friheten som singel, vil gi meg mer sjelefred og mindre angst enn å bruke flere år i dett forholdet. Håper jeg klarer å gå snart.. Anonymkode: 5e468...425 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føler det samme som deg. Jeg prøver også å komme meg ut. Når han oppfører seg som en dritt, blir jeg heller lei meg over at han ødelegger forholdet, fremfor å bli sint og sette ned foten. Jeg har blitt en skikkelig dørmatte. Er også redd for å føle meg ensom osv, men det begynner å gå opp for meg at friheten som singel, vil gi meg mer sjelefred og mindre angst enn å bruke flere år i dett forholdet. Håper jeg klarer å gå snart.. Anonymkode: 5e468...425 ❤️❤️ Håper at du også oppsøker noen som kan støtte deg. Anonymkode: 3af74...a49
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Du er sterkere uten han, enn sammen med han. For i forholdet med han er du på en måte forgiftet av han, og det er derfor du kjenner deg svak. Det er derfor kreftene dine er borte. Men de er ikke borte for alltid. De er bare i dvale. Og du klarer deg helt fint med barna uten han! Krisesenteret har hjulpet mange i din situasjon. ❤️ Psykisk vold er like skadelig og vondt som fysisk vold. Og det skader også barna at du blir utsatt for dette. De merker det selv om du tror du ikke gjør det. Anonymkode: 11a9b...c56 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 1.15): Føler det samme som deg. Jeg prøver også å komme meg ut. Når han oppfører seg som en dritt, blir jeg heller lei meg over at han ødelegger forholdet, fremfor å bli sint og sette ned foten. Jeg har blitt en skikkelig dørmatte. Er også redd for å føle meg ensom osv, men det begynner å gå opp for meg at friheten som singel, vil gi meg mer sjelefred og mindre angst enn å bruke flere år i dett forholdet. Håper jeg klarer å gå snart.. Anonymkode: 5e468...425 Ta bit for bit, let etter leilighet i det skjulte, stikk for godt når han er borte.....og i k k e gjør det slutt med han i samme rom.....send sms når du er trygg og ikke han vet hvor du er......mange har blitt drept ved brudd....husk det til alle som leser!! Ikke bli sint, eller konfrontere.....bare stikk i det skjulte....bare stikk nå, ring blir aldri bedre, det skal jeg love deg.. Anonymkode: cc2c0...d1b 1
Voksenmann Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 (endret) Følg mageinstinktet ditt Endret 8. september 2022 av Voksenmann
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Jeg hadde det sånn med eksen og pappaen til 2 av barna mine. Etter han gjorde det slutt i forbannelse for 3 gang, rant det over for meg. Jeg er mye lykkeligere uten han også barna! Man ser det ikke når man lever med det, men i ettertid ser jeg klart hvordan han behandlet meg når han ikke fikk viljen sin. Psykisk vold er det! Det blir ikke bedre med tiden! Anonymkode: 5daa7...8fa
Cecci88 Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 Som du skriver , du er aldri glad inne deg lenger, kan virke så tungt nå med alt som kommer etterpå .. Men det klarer du ..tru meg det kommer du til og fikse , du kommer til og få en mye sterkere versjon av deg selv skal du se når du først tar valget med å gå. For det er jo ingen som skal gå og ha det vondt hver dag . Vet det høres så enkelt ut når folk sier , bare vent det blir bedre bare du går .. Men vettu det blir faktisk det , kan av erfaring si det at jooo det blir bedre .. har selv tidligere bodd med en som gjorde meg så mye vondt både fysisk og psykisk.. vettu den dagen som det ble over så var det som en stor tung stein bare falt av meg . Jeg kunne sakte men sikkert og komme tilbake til meg selv, ja det tok litt tid , men det må det få lov til og gjøre.ting må få lov til og heale litt.. nå når jeg ser tilbake på hvor jævlig jeg hadde det er jeg så glad for at det forholdet tok slutt , for det holdt helt og holdent på og ta knekken på meg fullstendig. Har aldri i hele mitt liv følt meg så draina psykisk, aldri var jeg lenger den blide , sprudlende jenta , var mye redd, gråt hver dag . Men nå som jeg sier til mennesker rundt meg og som jeg stadig føler på selv, nå smiler litt igjen.. Så fra et menneske til et annet : kjære deg .. LØP .. løp det raskeste du noen gang har løpt .. pakk tingene og reis .. pleas.. for både deg selv og barna sine del.. LØP og se deg aldri tilbake..
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Hvordan går det ts er jo snart 1 år siden tråden ble laget??? Anonymkode: 1efba...3cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå