AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Er det slik at man må ha vært samboer eller gift i 3 år uansett hvilken type assistert befruktning man velger, hvis mannen er sterilisert? Anonymkode: 138c0...885
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Har aldri hørt om noe krav til botid. Anonymkode: b163e...548
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Det er et generelt krav til at man har vært samboere i 2år eller at man er gift. Tror ikke det er egne krav når mannen et sterilisert. Anonymkode: 590e9...129
Eloise12345 Skrevet 11. oktober 2021 #4 Skrevet 11. oktober 2021 On 10/9/2021 at 11:50 PM, AnonymBruker said: Er det slik at man må ha vært samboer eller gift i 3 år uansett hvilken type assistert befruktning man velger, hvis mannen er sterilisert? Anonymkode: 138c0...885 Har hørt at single kan få barn i Norge via klinikk. Men jeg vet ikke om de ryktene jeg har hørt stemmer...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #5 Skrevet 11. oktober 2021 Eloise12345 skrev (1 time siden): Har hørt at single kan få barn i Norge via klinikk. Men jeg vet ikke om de ryktene jeg har hørt stemmer... Ja, single kan få det, men skal man få barn med partner så må man enten være gift (ikke noe krav til hvor lenge man har vørt det) eller samboere i 2 år. For ønsker man barn med steril mann og skal bruke donor, så vil jo begge to bli foreldre uansett. Er man enslig så blir kun den oppført som forelder. Anonymkode: 203f2...693
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #6 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, single kan få det, men skal man få barn med partner så må man enten være gift (ikke noe krav til hvor lenge man har vørt det) eller samboere i 2 år. For ønsker man barn med steril mann og skal bruke donor, så vil jo begge to bli foreldre uansett. Er man enslig så blir kun den oppført som forelder. Anonymkode: 203f2...693 Blir de det? Eller får barnet "far ukjent" som andre donorbarn? Anonymkode: ada06...feb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #7 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir de det? Eller får barnet "far ukjent" som andre donorbarn? Anonymkode: ada06...feb Er jo rart om man blir far ved sæddonor, men ikke med barnet bare fordi man ikker er gift, samboer over to år. Anonymkode: ada06...feb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #8 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo rart om man blir far ved sæddonor, men ikke med barnet bare fordi man ikker er gift, samboer over to år. Anonymkode: ada06...feb Med faren* Anonymkode: ada06...feb
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #9 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir de det? Eller får barnet "far ukjent" som andre donorbarn? Anonymkode: ada06...feb Usikker på treminologien der, men om man som par får barn ved hjelp av donor, så vil jo, i dette tilfellet, mannen som er sterilisert bli far på papiret og ha alle rettigheter/plikter dette drar med seg.... Er ikke biologisk far, men juridisk... Anonymkode: 203f2...693
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #10 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Usikker på treminologien der, men om man som par får barn ved hjelp av donor, så vil jo, i dette tilfellet, mannen som er sterilisert bli far på papiret og ha alle rettigheter/plikter dette drar med seg.... Er ikke biologisk far, men juridisk... Anonymkode: 203f2...693 Nei, jeg tror han må adoptere det ettersom de ikke har vært samboere lenge nok eller er gift. Anonymkode: ada06...feb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 13.46): Nei, jeg tror han må adoptere det ettersom de ikke har vært samboere lenge nok eller er gift. Anonymkode: ada06...feb Men man får jo ikke bruke donor hvis man ikke har vært gift eller samboere lenge nok? De single får jo, men får man det når man har kjæreste? Anonymkode: 138c0...885
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men man får jo ikke bruke donor hvis man ikke har vært gift eller samboere lenge nok? De single får jo, men får man det når man har kjæreste? Anonymkode: 138c0...885 Enig. Hvis man har samboer er eneste mulighet å motta hjelp som par, og da er det visse botids-/ekteskapsregler. Da vil samboer føres opp som juridisk far til barnet. Man kan ikke motta hjelp som enslig dersom man har samboer. Så er det kanskje en gråsone der hvis man er kjæreste, men ikke samboer, men jeg vil si det er merkelig å ta imot hjelp som enslig dersom man har en kjæreste som faktisk vil/skal være far til barnet 🙈 Anonymkode: b1dbc...554
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 13.46): Nei, jeg tror han må adoptere det ettersom de ikke har vært samboere lenge nok eller er gift. Anonymkode: ada06...feb Ja, men da er det jo ikke sterilisert mann som vil være en del av å få barnet i utgangspunktet heller. Er han det, så vil han bli far. men ja, for å få lov til dt må kravene oppfylles som nevnt over. Å få barn på egen hånd når man har kjæreste vil jeg tro ikke er greit da de vil spørre om dette. Svarer man nei, så lyver man jo.... Anonymkode: 203f2...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå