AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Husker før, da var den generelle klesstilen slik at jeg lo litt av folk inni meg. Men nå synes det er ganske få mennesker som kler seg på den måten. Nå virker det som at det er et unntak å ikke være bevisst på egen klesstil. Sporty klesstil er ganske safe, de fleste stiler nå er ganske safe/umulig å drite seg ut i. Har det skjedd en slags forandring? Til og med sminken har blitt bedre. Da jeg var yngre hadde også langt flere en type foundation som ikke så så pen ut, og sminke som ikke var så pen. Altså, at slik bevissthet som gjenspeiler seg i dag var forbeholdt noen få personer før. Hva har skjedd? Husker jeg fniste av klær før med ‘spreke detaljer’, mens nå virker det som at de fleste har forstått at less is more, at snitt og materiale på klær betyr mye. Lenge siden jeg så opptråkka bukser (hælen på bukser).🙈 Anonymkode: f6485...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Lenge siden jeg så opptråkka bukser (hælen på bukser).🙈 Det er på vei tilbake nå Anonymkode: 8ab1b...003 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Snitt og materiale har jo blitt mye verre på 15 år. Alle går rundt i uformelige plagg som gjør at du ser feitere ut. Sminken er bustete øyenbryn og dragaktig ellers. Savner en helt vanlig skjorte i figurnært snitt og genser som ikke er «ull». Anonymkode: e6096...090 18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Og om 15 år vil du og/eller andre si det samme om klærne og sminken som er nå. Anonymkode: b1965...264 27
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Det er helt vanlig at man synes stil og sminke var dårlig for 15 år siden. Det har man vel syntes i hvert fall de siste femti årene, tror jeg. Det er litt i samme kategori som "barna var så mye høfligere før". Anonymkode: cf1ff...c44 19
Brunello Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Det hjelper ikke om folk kler seg bedre når de har fått nebb. 20
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Det jeg husker best fra 2006 og perioden rundt der var at det var umulig å finne klær med farger. Alt var grått, svart eller brunt. Er så deilig at farger er tilbake! Anonymkode: e598e...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Det hjelper ikke om folk kler seg bedre når de har fått nebb. 😂 Anonymkode: e598e...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Det hjelper ikke om folk kler seg bedre når de har fått nebb. 🦆 Anonymkode: e6096...090 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg bruker så og si de samme klærne i dag, som for 15 år siden. En ting jeg virkelig savner jeans med bootcut og lavt liv. Synes alt er enten åletrangt eller posete, og med høyt liv. Passer såå dårlig på min eplefasong uten liv... Ellers er jo ansiktet i dag preget av disse falske øyevippene og leppene som entrer rommet lenge før resten av ansiktet. Anonymkode: cbc43...d71 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Snitt og materiale har jo blitt mye verre på 15 år. Alle går rundt i uformelige plagg som gjør at du ser feitere ut. Sminken er bustete øyenbryn og dragaktig ellers. Savner en helt vanlig skjorte i figurnært snitt og genser som ikke er «ull». Anonymkode: e6096...090 Enig! Moten (både klær og sminke)har aldri vært så stygg som nå. Anonymkode: 953de...60c 12
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 Kan dere komme med noen bilder som viser eksempler på hvordan moten var for 15 år siden? 🤔 Anonymkode: c730b...948 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 I den første sesongen av Skam hadde de helt grusom klesstil!! Anonymkode: f2730...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 Personlig syntes jeg moten blant unge i dag er fæl, og gjør svært lite for figuren. Stygge bukser og store gensere, det hele er svært lite feminint. I tillegg til trenden med falske øyevipper, negler, bryn som er tatovert på og laminert så man ser skremt ut og andenebb. Summen av det hele er svært lite pent. Anonymkode: dda15...44b 12
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #15 Skrevet 10. oktober 2021 Skjønner ikke dere som snakker om "store uformelige klær" som mote nå. Oversized in for noen år siden, vel. Nå går alle de unge med magetopper, figurnære cardigans og vester, viser mye hud. Buksene er kanskje litt løsere, men det har de jo vært i noen år. Moten fra 20 år siden er i hvert fall tilbake! Og 15 år siden er ikke langt unna den moten. Y2K looken Anonymkode: e73b2...73a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #16 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det jeg husker best fra 2006 og perioden rundt der var at det var umulig å finne klær med farger. Alt var grått, svart eller brunt. Er så deilig at farger er tilbake! Anonymkode: e598e...dcc Har jo bare vært beige i butikkene i hele år? Eller, det var hvitt og beige i vår. Nå er det sort, beige og brunt. Har begynt å handle alt av klær på Zalando. Der er det iallefall noen klær i andre farger. Anonymkode: a6a12...47b 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 Gleder meg til den dagen klærene blir mer unisex og at både han, hun og hen kan blande både feminine og maskuline stilarter. Anonymkode: 4131c...df9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Husker før, da var den generelle klesstilen slik at jeg lo litt av folk inni meg. Men nå synes det er ganske få mennesker som kler seg på den måten. Nå virker det som at det er et unntak å ikke være bevisst på egen klesstil. Sporty klesstil er ganske safe, de fleste stiler nå er ganske safe/umulig å drite seg ut i. Har det skjedd en slags forandring? Til og med sminken har blitt bedre. Da jeg var yngre hadde også langt flere en type foundation som ikke så så pen ut, og sminke som ikke var så pen. Altså, at slik bevissthet som gjenspeiler seg i dag var forbeholdt noen få personer før. Hva har skjedd? Husker jeg fniste av klær før med ‘spreke detaljer’, mens nå virker det som at de fleste har forstått at less is more, at snitt og materiale på klær betyr mye. Lenge siden jeg så opptråkka bukser (hælen på bukser).🙈 Anonymkode: f6485...ccb Sminken er blitt bedre? Nå går veldig mange (altfor mange) unge kvinner og jenter med digre, falske vipper som ser ut som ekle insekter. Og sminken på kjøpe-nebbene er heller ikke spesielt pent. Falske, tegnede øyenbryn. Fytt i katta. Nei, takke meg til sminken for 15 år siden. Anonymkode: 3bbf8...a83 16
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #19 Skrevet 10. oktober 2021 Synes det er verre nå. Disse formløse olabuksene unge kvinner går i for tiden er jo helt forferdelige. Anonymkode: b8f30...f4f 10
Entern Skrevet 10. oktober 2021 #20 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Snitt og materiale har jo blitt mye verre på 15 år. Alle går rundt i uformelige plagg som gjør at du ser feitere ut. Sminken er bustete øyenbryn og dragaktig ellers. Savner en helt vanlig skjorte i figurnært snitt og genser som ikke er «ull». Anonymkode: e6096...090 Helt enig. Kvinnemoten nå er helt jævlig. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå