Gå til innhold

Hvordan lære å være alene? Tips? (Ikke en sippetråd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 28 og har vært singel hele livet, er kvinne. Har datet litt. Er mange grunner til at jeg har vært singel, har blant annet hatt veldig dårlig selvtillit (uten å ha hatt grunn til det) og slitt med å åpne meg for folk. Dette har blitt mye bedre, men har enda ikke truffet en som er rett for meg. Kjenner mer og mer på det å ikke ha noen å dele hverdagen med, små og store gleder/sorger. 

Nå har jeg datet en i to-tre måneder som har mange gode egenskaper, men jeg kjenner at følelsene mine ikke helt har dukket opp. Vil forsøke litt til, men må forberede meg litt på å være mer alene igjen uten den støtten/kosen som jeg nå får fra ham. Siden jeg alltid har vært singel bør jeg egentlig være vant med det, men jeg kjenner på at jeg egentlig ikke er god på å være singel. Tenker meg og mer på det, spesielt siden mange av vennene mine er i faste forhold og har vært det lenge. 

Hva gjør dere for å være lykkelige som single? Hvordan ser dere på tilværelsen, forsøker dere å tenke på noe spesielt? Trening, hobby? Rutiner? Hvordan bli glad i å være med seg selv og samtidig være åpen for å møte noen nye? Er ute etter alle mulige tips!

Anonymkode: ffccb...e19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper vi kan få noen gode råd og erfaringer her. Vi er mange single sim sliter med å få fast forhold. 

Anonymkode: febff...e83

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva gjør dere for å være lykkelige som single? Hvordan ser dere på tilværelsen, forsøker dere å tenke på noe spesielt? Trening, hobby? Rutiner?

For det første prøver jeg ikke å være "lykkelig". Jeg er GRT ("Ganske Rimelig Tilfreds") og det holder fint for meg. Trening og hobbyer kommer naturlig ut fra hva jeg interesserer meg for og hvor pliktoppfyllende jeg er. Hater trening men prøver å holde meg litt i aktivitet for helsas skyld. ;)  Når det gjelder hobbyer gjør jeg ting som jeg synes er morsomt å drive med, rett og slett og jeg gjør det av den grunn, ikke som medisin mot at jeg er singel og ikke har kjæreste. 

Rutiner er selvsagt helt normale. Stå opp, gå på jobb, trimme eller pusle med noen av hobbyene når jeg kommer hjem eller (selvsagt) gjøre nødvendig husarbeid. Det er tross alt begrenset med tid så når alt det der er gjort så er i grunnen dagen omme. 

Det eneste rådet jeg har er å gjøre ting du har lyst til. Ikke vent på kjæreste eller evt. venner for å gjøre det. Gjør det alene og så blir selskap av venner eller en fremtidig kjæreste en bonus, men ikke sitt og vent på at "noen" skal dukke opp. Du kan risikere å vente lenge. Reis, gå på kafe, gå i fjellet, gå i marka, gå på teater eller konsert - alt etter hva du liker. Ikke la aleneheten stoppe deg. 

Endret av Cata
Tastefeil
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...