AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hvor lang tid tok det før du merket det på kroppen og hvordan du følte deg? og hva hjelper mot søtsuget!!?? Tar imot alle tips! Anonymkode: 7583a...db1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #2 Skrevet 10. oktober 2021 Jo lengre du holder ut, jo lettere er det å holde ut. Du må rett og slett ri ut stormen. Jeg synes det er lettest med cold turkey og så holde seg strengt til det noen dager, og så blir det lettere og lettere. Etter noen uker frister det ikke med sukker en gang. Jeg har kuttet ut sukker så lenge at jeg har det ikke så friskt i minne lenger. Nå er dette normalen og jeg reagerer på hvor dårlig jeg føler meg de få gangene jeg spiser sukker. Ustabilt blodsukker (har lært meg å kjenne symptomene siden jeg er vant med å ha dønn stabilt blodsukker nå), trøtt, sliten, kviser, sover dårlig, ulvehunger, vondt i hodet, hjernetåke. Karbohydratrike matvarer gir meg også mageproblemer, så jeg får løs mage i tillegg. Ja, og så fiser jeg. Jeg fiser aldri når jeg ikke spiser karbohydrater. Produserer nesten ingen gass. Anonymkode: fbe8e...d61 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #3 Skrevet 10. oktober 2021 Så interessant. For meg har sukker vært redningen på ettermiddagen når jeg er så trøtt og slapp. Så dette blir jo en ond sirkel. Har tenkt å slutte helt, men unngår dere da sukker i vanlige matvarer? Det er jo litt vanskelig.. tenkte å slutte med rent sukker, altså godteri og brus, og finne andre alternativer til kos. Anonymkode: 7583a...db1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #4 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så interessant. For meg har sukker vært redningen på ettermiddagen når jeg er så trøtt og slapp. Så dette blir jo en ond sirkel. Har tenkt å slutte helt, men unngår dere da sukker i vanlige matvarer? Det er jo litt vanskelig.. tenkte å slutte med rent sukker, altså godteri og brus, og finne andre alternativer til kos. Anonymkode: 7583a...db1 Ikke jeg som er ts, men jeg tenker også at det mest realistiske er å kutte ut godteri og rent sukker. Jeg kommer nok til å fortsatt drikke melk, det er jo sukker i den også. Anonymkode: 862ab...682
Trillian Astra Skrevet 10. oktober 2021 #5 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så interessant. For meg har sukker vært redningen på ettermiddagen når jeg er så trøtt og slapp. Så dette blir jo en ond sirkel. Har tenkt å slutte helt, men unngår dere da sukker i vanlige matvarer? Det er jo litt vanskelig.. tenkte å slutte med rent sukker, altså godteri og brus, og finne andre alternativer til kos. Anonymkode: 7583a...db1 Jeg gjorde også dette. Spiste sukker eller raske karbohydrater når jeg trengte en oppkvikker på ettermiddagen. Og der og da føltes det som det virket, men en stund etterpå ble jeg bare enda trøttere. Jeg begynte med «Spis deg fri» i januar i år. Sluttet tvert med tilsatt sukker og mel. Jeg spiser mat med naturlig sukker som melk og frukt. Ca en uke mener jeg det tok før cravings var borte. Energien er mye mer stabil, jeg får ikke denne knekken klokken 14 på jobb der jeg følte jeg trengte sukker. Jeg måtte jobbe med å omprogrammere hjernen fra at mat er kos til at opplevelser er kos, spesielt i helger. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #6 Skrevet 10. oktober 2021 Startet i vår med å kutte sjokolade og annet søtt godteri. Så ble det mindre sukkerbakst også. Tok 2 mnd så savnet jeg det ikke lengre, og nå nylig kjøpte jeg første sjokolade på et halvt år. Spist 2 ruter til nå 😛 Jeg gadd ikke kutte sukker fra mat ellers, da blir jo alt fra ketsjup til toro kuttet ut. Personlig kan jeg ikke lage all mat fra bunnen pga sykdom, så det hadde ikke fungert for meg. Kroppen føles bedre uten sukker, merker når jeg har spist et kakestykke nå (skjer ca en gang i mnd). Det går fint, du må bare være streng med deg selv i starten Anonymkode: 7a98b...020 2
Lindiis Skrevet 10. oktober 2021 #7 Skrevet 10. oktober 2021 Spiser ikke snop og sånt. Og holder meg til lavkarbo hver dag i uka. Men spiser sukkerfri gele nesten hver dag med typ 1 ss vaniljesaus som ikke er tilsatt sukker. Spiser det i 2 omganger så til sammen 2 ss vaniljesaus uten tilsatt sukker og 5 dl sukkerfri gele. Når jeg finner gode jordbær i butikken så bruker jeg også 1 ss vaniljesaus uten tilsatt sukker og drysser på kanel på jordbæra i en skål. Smaker himmelsk. Mine beste tips iallefall. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #8 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor lang tid tok det før du merket det på kroppen og hvordan du følte deg? og hva hjelper mot søtsuget!!?? Tar imot alle tips! Anonymkode: 7583a...db1 Etter to uker. Kroppen ble piggere og kvisene forsvant. Anonymkode: dbe97...1d7 1
sicario Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 Lindiis skrev (Akkurat nå): Spiser ikke snop og sånt. Og holder meg til lavkarbo hver dag i uka. Men spiser sukkerfri gele nesten hver dag med typ 1 ss vaniljesaus som ikke er tilsatt sukker. Spiser det i 2 omganger så til sammen 2 ss vaniljesaus uten tilsatt sukker og 5 dl sukkerfri gele. Når jeg finner gode jordbær i butikken så bruker jeg også 1 ss vaniljesaus uten tilsatt sukker og drysser på kanel på jordbæra i en skål. Smaker himmelsk. Mine beste tips iallefall. Godt gammelt slanketips det der. spise en pakke eller to med sukkerfri gelé om dagen. Fyller magen og holder sulten borte. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 Lindiis skrev (1 minutt siden): Spiser ikke snop og sånt. Og holder meg til lavkarbo hver dag i uka. Men spiser sukkerfri gele nesten hver dag med typ 1 ss vaniljesaus som ikke er tilsatt sukker. Spiser det i 2 omganger så til sammen 2 ss vaniljesaus uten tilsatt sukker og 5 dl sukkerfri gele. Når jeg finner gode jordbær i butikken så bruker jeg også 1 ss vaniljesaus uten tilsatt sukker og drysser på kanel på jordbæra i en skål. Smaker himmelsk. Mine beste tips iallefall. Dårlig tips. Er jo ikke noe bra tips å fortelle at man skal spise sukkerfri gele, stopp hele greiene. Er jo det man må, ikke "Jukse" med ting som du beskriver. Den innholdre dårlige søtningstoffer også ser jeg. Anonymkode: 79d9d...56a 3
Lindiis Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 sicario skrev (2 minutter siden): Godt gammelt slanketips det der. spise en pakke eller to med sukkerfri gelé om dagen. Fyller magen og holder sulten borte. Spiser selv like mye hver dag om jeg spiser gele eller ikke. Tenker mer på det som ekstra væske i løpet av en dag.
*Mocca* Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 Kuttet ut alt søtt, ikke sukker erstatning heller.... Første gangene er tortur, første uken er tøff.... Men når det nærmet seg slutten på uke to, tenkte jeg ikke engang over at jeg hadde planlagt å innvilge meg selv lørdagsgodt. Men gradvis lurer kroppen, og erstatning gjør det ikke bedre... 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 sicario skrev (2 timer siden): Godt gammelt slanketips det der. spise en pakke eller to med sukkerfri gelé om dagen. Fyller magen og holder sulten borte. Dårlig tips. Skal du fylle magen for å ikke føle deg like sulten, ville jeg heller fylt den med grønnsaker. Anonymkode: 7c917...13d 1
sicario Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dårlig tips. Skal du fylle magen for å ikke føle deg like sulten, ville jeg heller fylt den med grønnsaker. Anonymkode: 7c917...13d Ja for all del. Et forferdelig tips.. mente bare at det er en gammel, velbrukt metode. Ville aldri anbefalt det.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #15 Skrevet 12. oktober 2021 Kjøpte krom tabletter på apoteket. Og da forsvant sukker suget på en dag. Ellers så drikkes det bare vann til mat Anonymkode: 6f535...cfc
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #16 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 23.28): Hvor lang tid tok det før du merket det på kroppen og hvordan du følte deg? og hva hjelper mot søtsuget!!?? Tar imot alle tips! Anonymkode: 7583a...db1 Jeg hadde godtestopp for et par år siden. Det vil jeg jeg spiste fremdeles litt kake og bakverk i små mengder i sosiale lag og ellers i mat, men det unødvendige sukkeret i form av godteri sluttet jeg helt med. Jeg syns jeg fikk smalere midje og mer definerte linjer i ansiktet. I tillegg var det ekstra befriende å ikke kjenne på et sug etter sukker hele tiden. Regner meg jeg sparte en del penger også, men jeg fulgte ikke med det så nøye. Anonymkode: 862ab...682
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå