AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg jobber faste vakter annen hver helg, det står i arbeidskontrakten. Jeg var nettopp sykemeldt i en måned pga opptrapping med medisin, dette var min første sykemelding. Jeg gjør alltid en god jobb, og kundene er fornøyde! Når sykemeldingen min var over, skulle jeg inn å sjekke på timegrip om jeg hadde tidlig eller sen vakt. Jeg så det stod oppført en annen på min vakt, og jeg spurte arbeidstaker om hun visste at sykemeldingen min var over og jeg vil komme tilbake på jobb. Arbeidstaker sa hun har ansatt en ny på mine helger og vakter. Jeg var innstilt på å jobbe denne helgen, og jeg gledet meg å komme på jobb igjen! Uansett så vil planen min være å søke uføretrygd, så jeg vil derfor etterhvert slutte i arbeid dersom jeg får igjennom søknaden min.. Men i mellomtida hadde jeg tenkt å bli værende i jobben min, men som dere sikkert skjønner.. så føler jeg meg ikke velkommen tilbake til jobb! Arbeidstaker skriver på sms hun forstår det godt hvis jeg vil si opp jobben pga sykdom. Når jeg begynte i jobben for 3 år siden så var forrige arbeidstaker en voksen dame, og de andre ansatte var på min egen alder. Etter forrige arbeidstaker sluttet, så forsvant disse to andre voksne også.. og jeg var eneste igjen av teamet. Hun nye arbeidstaker vår er cirka 20 år yngre enn meg, og de nye hun har ansatt er på hennes egen alder. Jeg er dobbelt så gammel som disse andre jentene.😄 Jeg er litt usikker på om jeg skal si opp jobben min, jeg har aap og skal søke uføretrygd! Men om det er noen vits å bli værende i jobben i mellomtida. Jeg elsker butikken, men jeg vil ikke savne noe annet. Jeg har skrevet oppsigelsen, så det er kun et tastetrykk unna å sende den! Anonymkode: 4f3dc...c18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Hvorfor har du aap hvis du bare har vært sykemeldt 1mnd og hatt jobb i tre år før det? Tror du bør holde på jobben og kreve vaktene som er oppgitt i kontrakten din. Det tar «litt» tid å søke uføretrygd, og med det lille du skriver om helsa di her er jeg svært tvilende til at nav er enig med deg om at uføretrygd er rett. Lykke til, uansett hva du velger. Anonymkode: 94c3a...366 36
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Så lenge du har kontraktfestet at du skal jobbe, har du krav på lønn for disse vaktene, selv om du ikke fysisk er på jobb. Velger hun å gi vakta di til en annen, uten å ha grunnlag for det, må hun betale lønn til dere begge. Anonymkode: a9f39...145 28
Populært innlegg Blålilla Skrevet 9. oktober 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 9. oktober 2021 Arbeidsgiver. 57
Fireflies Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Hvis du har faste helger i kontrakten din så må arbeidsgiver betale deg for de helgene. 19
Fireflies Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor har du aap hvis du bare har vært sykemeldt 1mnd og hatt jobb i tre år før det? Tror du bør holde på jobben og kreve vaktene som er oppgitt i kontrakten din. Det tar «litt» tid å søke uføretrygd, og med det lille du skriver om helsa di her er jeg svært tvilende til at nav er enig med deg om at uføretrygd er rett. Lykke til, uansett hva du velger. Anonymkode: 94c3a...366 Man kan kombinere AAP og jobb. Arbeidet kan være en del av tiltaket. 12
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor har du aap hvis du bare har vært sykemeldt 1mnd og hatt jobb i tre år før det? Tror du bør holde på jobben og kreve vaktene som er oppgitt i kontrakten din. Det tar «litt» tid å søke uføretrygd, og med det lille du skriver om helsa di her er jeg svært tvilende til at nav er enig med deg om at uføretrygd er rett. Lykke til, uansett hva du velger. Anonymkode: 94c3a...366 Jeg har vært til utredning , mye fram og tilbake med Nav. Jeg er fast ansatt annen hver helg og aap vsa.. men jeg har fått visst jeg kan søke uføretrygd nå, fordi jeg har papirer og erklæringer ol som Nav trenger. Det kan ta opp til 6 mnd å få svar på søknaden. Men det er ganske sikkert jeg blir uføretrygda nå, slik jeg har forstått det på Nav og lege. Men jeg kunne jo jobbet vaktene mine imellomtida, men jeg har forstått det gjør ingenting om jeg sier opp heller. Jeg hadde iallfall tenkt å bli værende fram til svaret kom, men det frister ikke når arbeidstaker vil bli kvitt meg før. Anonymkode: 4f3dc...c18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Fireflies skrev (1 minutt siden): Man kan kombinere AAP og jobb. Arbeidet kan være en del av tiltaket. Jeg har jobbet litt vsa aap. Men jobben er fast uavhengig av Nav. Anonymkode: 4f3dc...c18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Skjønner arbeidsgiver godt når du bla. konsekvent ikke skjønner forskjell på arbeidsgiver og tager. Og du har "bestemt deg" for å søke ufør... en del røde flagg for arbeidsgiver her tenker jeg 🤔🤷♀️ Anonymkode: d1bfd...e02 34
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 Blålilla skrev (5 minutter siden): Arbeidsgiver. Ja 🙂 Anonymkode: 4f3dc...c18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner arbeidsgiver godt når du bla. konsekvent ikke skjønner forskjell på arbeidsgiver og tager. Og du har "bestemt deg" for å søke ufør... en del røde flagg for arbeidsgiver her tenker jeg 🤔🤷♀️ Anonymkode: d1bfd...e02 Mobil min som oversetter selv 😂 Anonymkode: 4f3dc...c18 1
Magenta81 Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Arbeidsgiver, heter det. DU er arbeidstager 😉 4
Alvario Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Om du fint hadde klart å jobbe vaktene dine de neste 6 mnd er det vel ingen grunn til å bli uføre? 17
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 Magenta81 skrev (Akkurat nå): Arbeidsgiver, heter det. DU er arbeidstager 😉 Mobil min oversetter 😂 Jeg sier daglig leder til vanlig 🙂 Anonymkode: 4f3dc...c18 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Hvis du trives i jobben ellers og det bare er denne konflikten med arbeidsgiver som får deg til å si opp, synes jeg du skal beholde den så lenge som mulig. Anonymkode: fb24c...3b8 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Du har jo kontrakt på faste helger, da kan hun ikke gi din stilling til noen andre. Behold jobben, du må ikke finne på å si opp. Dette er jo et forsøk på å skvise deg ut. Anonymkode: 6642b...6eb 20
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mobil min som oversetter selv 😂 Anonymkode: 4f3dc...c18 Ingen unnskyldning dessverre. Du må lese igjennom det du skriver. Enda et rødt flagg for arbeidsgiver... 😔 Anonymkode: d1bfd...e02 13
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #19 Skrevet 9. oktober 2021 Men er det ikke greit å være i jobb den prosenten du kan jobbe da? Du har jo tydeligvis litt arbeidskapasitet. Uansett, om du har den holdningen du viser her på jobb, at du likevel skal slutte så fort du får ufør, så skjønner jeg jo at arbeidsgiver prioriterer nye ansatte som vil jobbe i butikken. Men du har jo uansett rett på å jobbe de timene som står i kontrakten. Anonymkode: 67758...5e4 9
Søgni Skrevet 9. oktober 2021 #20 Skrevet 9. oktober 2021 Hvorfor i alle dager skal du søke om uføretrygd når du åpenbart kan vise til at du har en restarbeidsevne på grunn av en jobb du fungerer i, siden du kun har vært sykemeldt fra den i en liten periode? 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå