AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #61 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg fikk kognitiv terapi som behandling for sosial angst, angst for bilkjøring og prestasjonsangst. Det hjalp meg i de sosiale situasjonene til å bli mer bevisst på hva som trigget angsten og at jeg ofte går ut ifra at folk tenker negativt selv om det ikke er realiteten. Men i de fleste tilfeller som ved f eks bilkjøring eller holde foredrag hjalp det ikke i det hele tatt. Jeg vet jo veldig godt selv at det ikke er noen reel fare i situasjonen, og alt av logisk tenkning eller pusteteknikk hjalp ikke. Men med bilkjøring hjalp det med MYE eksponering. Jeg brukte vel 2-3 år med kjøring før angsten ble borte. Og det skjedde så gradvis at jeg nesten ikke la merke til det. Når det kommer til å holde foredrag har jeg bare gitt opp, det er ikke viktig for meg å kunne gjøre, å jeg kommer ikke til å pine meg igjennom år med eksponering for å få det til. Anonymkode: abc79...88e Enig med at bilkjøring er viktigere i hverdagen, enn å holde foredrag😅 Selv var jeg halvveis inn i en bachelor grad for 18 år siden, som ble avbrutt. Pga krav om foredrag foran ca 100 studenter. Tror tilrettelegging var et fremmedord den gangen…😭 Anonymkode: 95e9a...911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå