AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å føle det. Vi er invitert til et bryllup da vårt barn vil være ca.5 uker. De som gifter seg har god råd så de spanderer reise, overnatting og barnepass (tror det var snakk om utdannede barnepleiere, så de er nok superkompetente). Problemet er hare at jeg aner ikke hvor komfortabel jeg kommer til å være med det? De kommer til å være i samme lokale som oss, så da kan vi bare stikke innom hvis det er krise? samtidig hører jeg så masse om mødre som ikke greier å være uten babyen ett sekund! Er dette realistisk? Anonymkode: 015e8...241
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Det er så urealistisk som det går an å få det. Bare å tenke tanken, synes jeg er hinsides. Anonymkode: 8e439...19c 20
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Det hadde dessverre vært veldig lite realistisk for min del. Jeg var helt chill i graviditetene, men det hadde vært umulig å overlate mine barn til fremmede når de var fem uker gamle. Anonymkode: 24340...81d 11
jenteanonym91 Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Er det muligheter for å ta med feks noen av barnets besteforeldre? Hvis dere ønsker å dra i bryllup ville jeg gjort det (mammapolitiet vil nok alltid si nei), men er usikker på om jeg ville satt til fremmede. 3
visp Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg hadde ikke klart det uten å vite VELDIG godt på forhånd hvem som skulle passe. Jeg hadde ikke kost meg ett sekund. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Det hadde jeg på ingen måte gjort! Snakk om å danse til andres pipe..! Ta med barnet i bryllupet og gå til hotellet etter maten mens mannen blir. Evt bytt litt på. Ville aldri gått fra et så lite barn Anonymkode: 13c95...4b5 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Tipper dessuten at du fortsatt er i innkjøring med amming. Det er lite forenelig med å være så lenge borte fra barnet Anonymkode: 13c95...4b5 6
Blondiemamma Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Så lenge barnet er samme plass som dere hadde jeg gjort det da kan du jo stikke deg unna for å amme og sjekke barnet så ofte du måtte ønske. 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Nei nei nei. Anonymkode: a7d20...22d 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Kan ikke baby bli med i bryllupet? Mik baby er 7 uker nå, og må si prioriteringene mime er helt annerledes nå. Jeg er helt fornøyd med å bare ligge i senga og amme hele dagen, det er også viktig biologisk sett. Men å ha baby i bæresjal i bryllupet går kanskje an, hbis du har lyst😊 Anonymkode: c084b...268 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 Dere skriver ta med barnet i bryllupet. Men jeg skal love deg at de fleste ikke vil ha et lite barn der. Det går nok bra! Du kan sjekke inn så ofte du vil. Anonymkode: 7250f...7a5 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg ville ikke klart det, men jeg har venninner igjen som har dratt på byen 2 dager etter fødsel. Så folk er jo tydeligvis forskjellige på det området. Du kan høre eventuelt ta med noen du stoler på eller vente til etter barnet er født før du tar valget. Om du velger dra kan du jo sjekke til babyen med jevne mellomrom om det er i samme lokale. Anonymkode: ff835...034
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Det er jo ikke sikkert du orker å dra i bryllup så kort tid etter fødselen. Du kan jo gå over termindato også, så baby bare er 3-4 uker. Anonymkode: 7b962...d75 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg ville nok sjekket opp hvor langt det var fra der dere er til der barna er, hvor mange barnepassere det er på hvor mange barn osv. Om de har hyrt inn 1-2 barnepassere men så er det 5 eller flere barn der i tillegg til din baby så vil de jo ikke kunne passe på den hele tiden.. pluss at de andre barna kan forstyrre/plage din baby. Hva slags utstyr har de, har de en trygg barneseng baby skal ligge i eller skal dere ha med vogn som den da skal ligge i? Vil de passe på en så liten baby? (Jeg hadde ikke villet det) Anonymkode: 21ec6...e37
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 Og du sier reise - hvor langt avgårde er dette? Det er jo ikke sikkert du er i form til å reise langt av sted så tidlig (om du går over tiden som noen nevner er jo baby ennå yngre) + at man må tenke på smitte for baby om det er flyreise osv. Anonymkode: 21ec6...e37 1
Gjest Lija Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Hvis det er noe du har lyst til, så kjør på, tenker jeg😊 Som du sier kan du jo bare gå om det ikke funker. Ville bare vært tydelig på forventninger til når de skal ta kontakt, og bedt om at de sender oppdatering på hvordan det går😊 Var selv på heldagskurs når baby var 6 uker (i 7 timer). Da ble han passet av (for meg) fremmede et annet sted i bygget. Jeg pumpet i pausene og leverte inn. De gangene jeg var innom enten sov han eller fikk mat og hadde kun vært blid og fornøyd😊 Endret 10. oktober 2021 av Lija
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Nei fra meg. Hadde lett droppet bryllupet. Aldri i verden om jeg hadde etterlatt et så lite barn til noen andre. Stakkars liten. Anonymkode: 23c22...d19 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 Man vet jo aldri hva slags barn man får. Min var et klistremerke som var limt til meg 23,5/7, så selv om viljen til å levere barnet til andre var tilstede, var det klin umulig. Barnet vrælte til det mistet pusten hos andre enn meg de første månedene… Anonymkode: 8beee...593 1
Supersmurf Skrevet 9. oktober 2021 #19 Skrevet 9. oktober 2021 Mest sannsynlig vil det være for tidlig å være borte fra baby. Jeg hadde nok tatt med meg babyen i bryllupet. Det er ganske stor forskjell på å være borte fra en så liten baby og en på 4 mnd og oppover.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #20 Skrevet 9. oktober 2021 Skjønner jeg deg rett at babyen er med i bryllupet, men på et roligere rom der noen passer på? Da går det helt fint, bare avtal at du vil bli hentet med en gang baby er urolig. Det er ikke vanlig å beundre babyen 24 timer i døgnet, alle foreldre gjør andre ting innimellom, som å spise, dusje eller sove. Noen passer på, og du er rett i nærheten. Null stress. Anonymkode: bb139...eb1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå