Gå til innhold

Kraftig hodepine 21+0. Erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i de siste par ukene hatt mye hodepine og i dag er det ekstremt i hele hodet.

Målte blodtrykk to ganger forrige uke, som så greit ut, og ingen dårlig resultat på urinprøve. Sist test var på torsdag.

Kan det likevel være svangerskapsforgiftning?

Andre med erfaring med hodepine i graviditeten?

Anonymkode: 701c0...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis ikke nei. Du sier også flere uker. Det er ekstremt sjeldent at det oppstår før uke 20, om I det heletatt. Er nok helt andre grunner til din hodepine. 

Anonymkode: 3fe8e...981

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis ikke nei. Du sier også flere uker. Det er ekstremt sjeldent at det oppstår før uke 20, om I det heletatt. Er nok helt andre grunner til din hodepine. 

Jeg prøver å tenke det jeg også, at prøvene var veldig fine for bare to dager siden, så selv om det er verre i dag så er det nok ingenting galt.

Det er bare det at hodepinen er sentrert i pannen, og stråler ut i hele hodet. Og overalt så leser jeg at pannehodepine er et dårlig tegn😅

Skrevet

Drikk kaffe eller coladrikk så skal du se det blir bedre :)

Anonymkode: d5163...6bf

Skrevet

Ville nok sjekket andre årsaker til den hodepinen. Det er gjerne når det begynner å bli alvorlig høyt og krabber seg opp mot 180-200 i overtrykk eller opp mot mellom 110-130 i undertrykk at det utløser intens hodepine. Har hatt preeklampsi selv og den hodepinen var noe helt annet enn noe annet jeg har opplevd. Den satt som du sier i pannen, og spesielt bak øyne og tinningen og spredte seg utover hele hodet. Den var overveldende intens slik at jeg ikke klarte å tenke og bare røra i sykesenga. 

Når du ikke har proteiner i urinen og fint blodtrykk så ville jeg tatt det med ro. Men du kan jo ha utviklet svangerskapshypertensjon da, hvis du er veldig sikker på at blodtrykket er forhøyet nå🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Drikk kaffe eller coladrikk så skal du se det blir bedre :)

Anonymkode: d5163...6bf

Hvorfor hjelper koffein på hodepine? Trodde det var motsatt😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...