Gå til innhold

Gjorde jeg rett i å avvise han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer,

Rett på sak: Har en "venn av en venn" som fattet interesse for meg etter noen måneder etter vi ble introdusert for hverandre. Jeg har alltid holdt han på avstand da jeg hadde psykiske problemer og fikk behandling på DPS på den tida. 
Jeg flyttet tre timer unna - men han fortsatte å snappe meg hele koronaåret. Vi har hatt noen samtaler, men ikke om "situasjonen" vår.
En kveld kom vi plutselig inn på tema kjærligheten igjen og han foreslo at han kunne reise inn til min by for å møte meg. Han er fortsatt interessert i meg i følge han. Jeg fikk litt øyene opp for han da det kom frem at vi har lik humor og like interesser. 

Jeg var åpen til å gi det en sjanse da jeg har datet litt i det siste - men det var før han utdypet hva planen var: han kjører opp og kommer hjem til meg for å "henge" hos meg. Blir en natt og reiser neste dag. 
Jeg ble litt paff. Å kjøre tre timer for "netflix and chill"-date? Etter å ha holdt kontakt med meg i to år?
Jeg var helt ærlig om at jeg syns forslaget hans var til å spy av og at han bare kan glemme det. Han beklaget seg og spurte om vi kunne fortsette å være "venner". Han har sendt noen snaps som jeg har ignorert, og han tok hintet og stoppet å kontakte meg. 

Overreagerte jeg? Jeg tror jeg sliter litt med tanken om det kunne blitt noe mellom oss, hvis dere skjønner?

Vi er i midten av 20-årene forresten.

Anonymkode: 33dd5...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du han skulle gjøre ? Kjøre 3 timer For en kaffe ? Ta inn på hotell? 7-retters middag?

Anonymkode: 98f1b...6f3

• Liker 10
Skrevet

Du må jo gjøre det du føler for. Hvis det er noe rett eller galt, så sitter du på fasiten. 

Skrevet

Stakkars fyr. Han har jo virkelig vært dedikert som ikke har gitt deg opp også avviser du han slik bare for at han kommer med et forslag. I tillegg er han villig til å kjøre hele veien. Hadde latt han overnatte men feks gjort det klart at han låner gjesterom eller sofa, om du ikke er interessert i sex for tidlig. Og hadde også bedt han bli en helg i stedet for bare et døgn, når han reiser så langt for deg. 

Men følte du sånn avsky var jo dette tydeligvis feil fyr uansett. 

Anonymkode: 76a60...48f

• Liker 14
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet?

Og hvis problemet var forslaget hans, kunne du vel foreslått noe annet i stedet? 

• Liker 6
Skrevet

.....var det kjipt forslag?

Om du absolutt ikke kunne tenkt deg sex går jo det an å si tydelig på forhånd og være tydelig. 

Jeg tenker du var veldig uhøflig og kjip. 

Ikke til å takke nei om du ikke ville ha besøk eller eventuelt mer - men.....skulle han virkelig reise til en annen by for en kaffe i 20 min? 

Du kunne sagt

»jeg dater noen andre, så tror jeg må takke pent nei»

»det høres koselig ut, men jeg vil bare si på forhånd at jeg ikke er åpen for at det skjer noe mer - eventuell overnatting blir på sofaen. Om det er greit er du hjertelig velkommen». 

For eksempel. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er dette er kjipt forslag? Herregud, skjerp deg!

Hva ville du at han skulle foreslå da? 

• Liker 5
Skrevet

TS her: Jeg tror ikke det kom så tidlig frem i hovedinnlegget, men han vinklet det på en måte som fikk meg til å føle at han kun kom den veien for sex. Jeg spurte (før han kom med forslaget) om han kunne bo hos en kompis en helg når han først kjører den veien, men han sa at det holder med en natt. Hos meg. 

Jeg hadde ikke tatt en kaffe i 20 min nei, men det finnes da flere ting man kan finne på for å vise at man er interessert i noe seriøst? En middag ute? Sightseeing i byen? Kaffe på termos og gåtur? 

Følte bare en skuffelse over at han har "lekt" så interessert i meg men så viser det seg at det er med et håp om å komme inn i buksa på meg..

• Liker 5
Skrevet

De fleste som vil ha et forhold vil jo gjerne ha sex med personen og. For mange er seksuell kjemi viktig.

• Liker 3
Skrevet
Katten.2.0 skrev (34 minutter siden):

De fleste som vil ha et forhold vil jo gjerne ha sex med personen og. For mange er seksuell kjemi viktig.

Jeg er enig. Men på første møte? Greit hvis det er superkjemi og man vil bare kaste seg over hverandre, men her er det jo tydelig at det er hovedintensjonen.. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig. Men på første møte? Greit hvis det er superkjemi og man vil bare kaste seg over hverandre, men her er det jo tydelig at det er hovedintensjonen.. 

Helt enig med deg.

Begynner menn å hinte til sex på første møte, så er det takk og farvel fra meg også.

Anonymkode: 6f907...d86

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår deg TS, jeg hadde nok reagert på samme måte som deg. Man vil jo ikke bruke tid på en mann som tilsynelatende kun er interessert i sex når man selv er interessert i noe med en dypere mening. Men jeg klarer ikke helt å forstå at han ville kjøre 3 timer for et ligg, han må vel ha en viss interesse for deg? Kom han med forslag til hva dere kunne gjøre, eller ville han komme på kvelden og «se en film»? 🙃 Forklarte du det godt nok til han at du ikke er interessert i å kun ligge?

Anonymkode: fb9c0...f92

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle han bli værende en uke første gangen liksom? Alle har ikke uendelig tid heller. 

Anonymkode: e8567...a4f

Skrevet

Jeg datet en som bor 3 timer unna i sommer. Var ganske selvfølgelig med overnatting når man først reiser så langt? Jeg hadde aldri forventet at han skulle reise tur/retur i 6 timer for en kaffe – og når vi først møttes ville vi jo gjerne få så mye tid sammen som mulig.

Og nei, man trenger ikke å ha sex bare fordi man overnatter ;).

• Liker 5
Skrevet

Du gjorde det rette valget. Du er ikke interessert i bare sex. Ville han bli kjent med deg, så kunne han skaffe seg et sted å bo og bedt deg på en ekte date.

Anonymkode: 4cd45...d2a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei damer,

Rett på sak: Har en "venn av en venn" som fattet interesse for meg etter noen måneder etter vi ble introdusert for hverandre. Jeg har alltid holdt han på avstand da jeg hadde psykiske problemer og fikk behandling på DPS på den tida. 
Jeg flyttet tre timer unna - men han fortsatte å snappe meg hele koronaåret. Vi har hatt noen samtaler, men ikke om "situasjonen" vår.
En kveld kom vi plutselig inn på tema kjærligheten igjen og han foreslo at han kunne reise inn til min by for å møte meg. Han er fortsatt interessert i meg i følge han. Jeg fikk litt øyene opp for han da det kom frem at vi har lik humor og like interesser. 

Jeg var åpen til å gi det en sjanse da jeg har datet litt i det siste - men det var før han utdypet hva planen var: han kjører opp og kommer hjem til meg for å "henge" hos meg. Blir en natt og reiser neste dag. 
Jeg ble litt paff. Å kjøre tre timer for "netflix and chill"-date? Etter å ha holdt kontakt med meg i to år?
Jeg var helt ærlig om at jeg syns forslaget hans var til å spy av og at han bare kan glemme det. Han beklaget seg og spurte om vi kunne fortsette å være "venner". Han har sendt noen snaps som jeg har ignorert, og han tok hintet og stoppet å kontakte meg. 

Overreagerte jeg? Jeg tror jeg sliter litt med tanken om det kunne blitt noe mellom oss, hvis dere skjønner?

Vi er i midten av 20-årene forresten.

Hvorfor skulle du ikke avvise hvis du ikke var interessert?

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri 'datet' noen, hvor ikke den seksuelle tiltrekningen har vært såpass overveldende at det ikke har vært svært tydelig.

Merkelig nok var du interessert helt til at han viste seksuell interesse, da var planen hans til å spy av. Oh well, han finner nok noen andre.

• Liker 3
Skrevet
ClausSaus skrev (6 timer siden):

Hvorfor skulle du ikke avvise hvis du ikke var interessert?

Jeg var interessert i han. Interessert i å lære mer om han og tilbringe tid med han. Men jeg fikk inntrykk av at hans intensjon var kun sex.. TS

Skrevet

Tror dere misforstår ts her. Denne fyren sier jo at han vil knulle henne og thats it. Det er ikke noe rart at ts som er usikker og går i behandling,  rygger unna da. Hun så vel sikkert for seg at han kom opp for å tilbringe tid med henne og bli bedre kjent. Ikke for å ligge med henne og så stikke. Jeg hadde reagert på samme måte som ts jeg. Hadde hun latt han fått gjøre dette så hadde vi hatt nok en "han lå med meg og nå svarer han meg ikke mer😥"‐case her

Anonymkode: 4fd08...ae6

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg var interessert i han. Interessert i å lære mer om han og tilbringe tid med han. Men jeg fikk inntrykk av at hans intensjon var kun sex.. TS

Hvorvidt han bare ville på knulletur er umulig for oss andre å ta stilling til, vi har ikke tilgang på hverken detaljene eller hele konteksten.

Men det ville ikke være første gangen slikt skjer.

Og hvis det var den magefølelsen du fikk, så lytt til den. Det er positiv magefølelse man skal passe seg for, ikke negativ.

Endret av ClausSaus
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...