Gå til innhold

Karma? Har andre opplevd at karma bare treffer veldig bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nabo som ikke er helt god. 

For noen dager siden sparket han den ene av kattene våre. Jeg var på vei ut for å skade ham alvorlig, men mannen min fikk (heldigvis?) stoppet meg før det hadde gått ille. 

MEN: Nå ramlet naboen ned trappa, og ambulansen er her. 

Karma 😻

Anonymkode: 6f286...15b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, karma treffer godt mange ganger. Ser ofte artikler på Twitter hvor anti vax folk har spredd edder og galle for så å bli smittet og daua. Det er karma det.

Anonymkode: a8a64...aa9

• Liker 1
Skrevet

Faren min misbrukte meg da jeg var liten, og ene tingen han gjorde var og kjøre penisen ned i halsen på meg, så jeg var sikker på at jeg skulle dø. Han døde av å bli kvalt av en banan. 

Anonymkode: 8ea69...a81

• 2 uker senere...
Skrevet

For mange drittsekker som lever lange vellykkede liv, og for mange snille som skiter til at jeg tror på karma. 

Anonymkode: 6efc9...86b

Skrevet

Snille som sliter... 😂

Anonymkode: 6efc9...86b

Skrevet

Nope, har aldri fått tilfeldig hevn, dessverre. Er ikke så heldig, men hadde jeg vært deg og sett ham sparke katten min, ville jeg ha sparket ham uansett. Ikke latt noen stoppe meg.

Anonymkode: 219c2...e43

Skrevet

Ei jeg gikk på barneskolen og ungdomskolen med mobbet av ei i klassen vår. Hun var skikkelig stygg og sa ting som at moren valgte å bli syk og dø av kreft, fordi hun ikke ville være med datteren. Var både fysisk og psykisk mobbing, en veldig grusom mobbesak. Men hun brukte dette med kreft aller mest og sa ofte at hun jenta ville få kreft å dø selv, fordi det er arvelig. Hun var ille i mange, mange år fra en ung alder. Alle i klassen støttet offeret, sånn at det er sagt, men hun fikk aldri fred stakkars.  

Hun (mobberen altså) mistet moren sin til kreft da hun var 19 (hun har holdt det skjult i mange år). Nylig fått vite at hun selv har fått kreft og vil ikke overleve. Om det er så ille vet jeg ikke da brystkreft generelt sett har gode prognoser, for hun kan jo lyve, men kreft og hele behandlingen er ille nok i seg selv. 

Karma is a bitch og det er vell fortjent.
Jeg ønsker hun ikke dø, men jeg håper hun lider og får sin straff og at angeren kommer å spiser hun opp. Men dessverre så tror jeg hun er for blåst og ond til å føle noe form for anger.  

Anonymkode: e8b13...6b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 22.47):

Ja, karma treffer godt mange ganger. Ser ofte artikler på Twitter hvor anti vax folk har spredd edder og galle for så å bli smittet og daua. Det er karma det.

Liker ikke disse anti vax folka jeg heller, men jeg mener ikke at de fortjener å dø heller. Har inntrykk av at det er vanlig at "drama mennesker" ofte er de som tror på karma, og at de tror det er noe som skal ta hevn på ting og mennesker de selv ikke liker. 

Anonymkode: 935b5...5d7

Skrevet

Dette med karma er bare tilfeldigheter og overtro. Dersom dette hadde vært reellt, ville det ikke skje så mye dårlige ting for gode mennekser og så mye gode ting for dårlige mennekser. Når man tror at noe dårlig skjer med noen fordi de fortjener det og at dette er pga. karma, er det snakk om tankefeilen "Etter dette derfor på grunn av dette" :

"Post hoc ergo propter hoc, eller, etter dette derfor på grunn av dette, skjer når vi antar at når A skjer før B, så er A årsaken til B. En feilaktig antagelse av at A er årsaken til B." 

http://antibabbel.no/post-hoc-ergo-propter-hoc/

Anonymkode: 935b5...5d7

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 22.47):

Nei. Det er tragisk uvitenhet

Skrevet

Nei, har aldri opplevd at karma faktisk treffer den som burde opplevd det. Så har sluttet å tro på sånt. 

Til og med dårlig samvittighet er det mange som ikke har, så nei, karma finnes ikke. 

Anonymkode: eb744...ecc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...