Gå til innhold

Betale kredittkort- med nytt kredittkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hola på en tidlig lørdagskveld.

Roen har senket seg etter en hektisk uke og kreativitet og nysgjerrighet kan endelig få utfolde seg. 

Jeg har et enkelt spørsmål da jeg skylder 6000kr på Mastercardet mitt, får ikke lønn før 25. Er ikke noe økonom kan' si..

Men så tenkte jeg Hey hva skjer hvis jeg får et annet kredittkort som jeg betaler mastercardet ned med? 

Så betaler jeg igjen det jeg skylder på det nye kredittkortet med mastercardet neste gang. OG SÅ VIDERE i all fremtid? 

Takk på forhånd for at dere ikke setter spørsmål vedrørende mitt intellekt😂

Anonymkode: aa474...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går veldig bra det, spesielt om du har lyst til å delta i et realityshow. Personlig ville jeg heller valgt 71 grader nord enn Luksusfellen

• Liker 12
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hola på en tidlig lørdagskveld.

Roen har senket seg etter en hektisk uke og kreativitet og nysgjerrighet kan endelig få utfolde seg. 

Jeg har et enkelt spørsmål da jeg skylder 6000kr på Mastercardet mitt, får ikke lønn før 25. Er ikke noe økonom kan' si..

Men så tenkte jeg Hey hva skjer hvis jeg får et annet kredittkort som jeg betaler mastercardet ned med? 

Så betaler jeg igjen det jeg skylder på det nye kredittkortet med mastercardet neste gang. OG SÅ VIDERE i all fremtid? 

Takk på forhånd for at dere ikke setter spørsmål vedrørende mitt intellekt😂

Anonymkode: aa474...d61

Jeg tenker litt på det samme. Jeg skylder derimot 7000 kr til masterkortet. Måtte låne penger fordi jeg fikk noen uforutsigbare utgifter. Vet det blir pratet dritt om å ha benyttet seg av kredittkort men jeg hadde ingen andre muligheter der og da pga en uforutsigbar utgift. 

Anonymkode: 385f8...825

Skrevet

Det er det dummeste du gjør. Da kommer du i en evig runddans du vanskelig kommer ut av. 

Om en ikke har stålkontroll på økonomien sin så bør en ikke ha kredittkort.

Anonymkode: de179...bcb

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Når en bruker kredittkortet til varekjøp og betaler full saldo innen forfall på kortet og dette ikke har års- eller fakturagebyr, men tvert i mot gir en bonus når en handler så er det kostnadsfritt og til og med lønnsomt å ha kredittkort.

Når en bruker kredittkort til kontantuttak - som er tilfellet når en overfører penger fra kortet til en annen konto for å betale det neste kortet - påløper det renter fra den dagen man overførte penger. Det betyr at dersom man betaler kort nr 1 med 5.000 i kontooverføring til kort nr 2 vil det påløpe renter på kort nr 2. Dvs. at når du skal betale kort nr 2 med kort nr 1 har du ikke lenger 5.000 men kanskje 4.500 til disposisjon. Du må da finne 500 et annet sted - f.eks. på et kort nr 3. Men nå er du straks i gang med problemet - for det vil jo påløpe renter også her. 

Du kan med andre ord ikke bruke 5.000 på et kredittkort uten å ha 5.000 til å betale det med hvis du ønsker å leve gebyr og rentefritt. For da vil de 5.000 du i utgangspunktet hadde i kreditt øke samtidig som betalingsevnen forsvinner.

Skrevet

Dette er nok slik mange som har havnet på bl.a. Luksusfellen som andre refererer til her har startet - så litt "farlig" tankegang.

Samtidig, det å låne penger for å betale ned annen gjeld er ikke nødvendigvis/automatisk en helt tåpelig tanke. Kalles da normalt refinansiering, fra Google refinansiering av kredittkortgjeld. Slik jeg tolker det avhenger det om du vil spare penger eller ikke ved å gjøre X. 

Anonymkode: f7a8f...d2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis det bare er det beløpet du skylder nå, og du betaler det frem og tilbake. Og holder dette isolert fra resten av økonomien din, så går det bra. 

Men straks beløpet øker eller du blander inn resten av økonomien så blir det problemer. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med betale gjeldende kreditt med ny kreditt, for å så betale ned den nye  kreditten igjen på lønningsdagen den 25?

Klipp kort, si opp kredittrammene. Problem ute av verden.

Du kan selvsagt holde på sånn du tenker, men høres tungvint og lite lurt ut.

Anonymkode: 0ecd8...11b

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn man havner på luksusfellen 

Anonymkode: 0e5d5...457

Skrevet
stan skrev (1 time siden):

Hvis det bare er det beløpet du skylder nå, og du betaler det frem og tilbake. Og holder dette isolert fra resten av økonomien din, så går det bra. 

Men straks beløpet øker eller du blander inn resten av økonomien så blir det problemer. 

Det vil ikke gå fullt så smertefritt, for rentene begynner å løpe med en gang. Så beløpet man må betale blir høyere for hver gang... 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er nok slik mange som har havnet på bl.a. Luksusfellen som andre refererer til her har startet - så litt "farlig" tankegang.

Samtidig, det å låne penger for å betale ned annen gjeld er ikke nødvendigvis/automatisk en helt tåpelig tanke. Kalles da normalt refinansiering, fra Google refinansiering av kredittkortgjeld. Slik jeg tolker det avhenger det om du vil spare penger eller ikke ved å gjøre X. 

Anonymkode: f7a8f...d2a

Det er lurt å refinansiere et kredittkort med høy rente til et lån med lavere rente. Uten tvil. Men det er ikke det det er snakk om her - det er snakk om å låne for betale for så å låne for å betale osv. i den tro at en aldri må betale de første pengene en lånte.

Skrevet
3 minutter siden, Myrmica said:

Det vil ikke gå fullt så smertefritt, for rentene begynner å løpe med en gang. Så beløpet man må betale blir høyere for hver gang... 

Dette er det beste og klareste svaret for hvorfor det vil koste mer og mer over tid. Eventuelle gebyrer spiller også inn.

Anonymkode: 5ca32...037

Skrevet

Dårlig idé.

Det som derimot er lurt hvis du har en kredittkortgjeld som du holder på å betale ned på er å bruke kredittkort til å kjøpe mat etc i det daglige og bruke pengene du da ikke trenger bruke til dette til å betale ned på den kredittkortgjelda du allerede har og dermed få en nye rentefri periode på gjelda som gjenstår.

For at dette skal gå uten nye problemer må du ha stålkontroll på økonomien slik at du ikke øker gjelda, men tvert i mot minker den for hver måned.

Anonymkode: ffa54...497

• Liker 2
Skrevet

Nei, nei og atter nei. Dette er sikreste veien ut for stupet. Kredittkort og forbrukslån burde vært forbudt!

Anonymkode: 4f4a3...0d1

• Liker 1
Skrevet

De fleste kredittkort tar vel kronegebyr + 1% i tillegg til at renten løper umiddelbart... 

Skrevet

Du må betale tilbake uansett. Du kan imidlertid utsette betalingen på en måte som ligner dette, ved å betale de kjøpene du normalt betaler med debetkort med kredittkort i stedet, og bruke pengene som blir igjen på konto til å betale kredittkort retningen. Dette krever imidlertid gjerne litt mer disiplin enn det mange av de som opparbeider seg kredittkortgkeod de ikke kan betale ved forfall ikke har.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dårlig idé.

Det som derimot er lurt hvis du har en kredittkortgjeld som du holder på å betale ned på er å bruke kredittkort til å kjøpe mat etc i det daglige og bruke pengene du da ikke trenger bruke til dette til å betale ned på den kredittkortgjelda du allerede har og dermed få en nye rentefri periode på gjelda som gjenstår.

For at dette skal gå uten nye problemer må du ha stålkontroll på økonomien slik at du ikke øker gjelda, men tvert i mot minker den for hver måned.

Anonymkode: ffa54...497

Skulle lest denne før jeg svarte. Denne brukeren sier i grunnen det samme som meg.

• Liker 1
Skrevet

Betal heller minstebeløpet på kredittkortregningen og så resten av beløpet når du får lønn. Å betale kreditt med kreditt er virkelig ikke smart

Anonymkode: c878e...9df

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, PetterKanin said:

Skulle lest denne før jeg svarte. Denne brukeren sier i grunnen det samme som meg.

Men, problemstillingen i denne tråden er at TS ikke har penger, og må betale kredittkortregning før lønnen kommer inn, så akkurat i det tilfellet fungerer jo ikke denne fremgangsmåten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men, problemstillingen i denne tråden er at TS ikke har penger, og må betale kredittkortregning før lønnen kommer inn, så akkurat i det tilfellet fungerer jo ikke denne fremgangsmåten.

TS har såvidt jeg har sett ikke satt noe om at vedkommende ikke har penger.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...