Gå til innhold

Hvor mye sover deres 7 uker gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et luksusproblem, men babyen min sover ofte så lenge i strekk at jeg lurer på om jeg bør vekke henne. Nå har hun sovet 3 timer i strekk på dagtid. I går var det 4-5 timer. Våken 1-2 timer med amming og kos før hun sovner igjen. Hun sover stort sett bare oppå meg, og våkner alltid når hun blir lagt ned. Men det et kanskje greit? Hun legger greit på seg :) har dog ammet litt mindre de siste dagene (fram til forrige uke amma hun mellom 12-20 økter om dagen. Nå er det sikkert nede på 8-10 økter, så er redd for at hun går ned i vekt). 

Jeg vet det er et luksusproblem altså :) men jeg får ikke sovet noe særlig, siden hun bare ligger oppå meg. Hun sovner seint nesten hver natt, mellom kl 01-03, men vi bruker å ligge å dorge oss fram til 11-12-tida på dagen, så det går greit. Hun må som regel ammes i søvn og vi samsover, hvis hun ligger i bedside crib så bruker vi sånn 4 timer på legging😊

Anonymkode: 4e9f6...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amming 20 ganger om dagen er ekstremt. Det skal regulere seg etter hvert. La barnet sove!

Anonymkode: 65e05...058

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Amming 20 ganger om dagen er ekstremt. Det skal regulere seg etter hvert. La barnet sove!

Anonymkode: 65e05...058

Jeg tenkte også det var veldig mye, men er tydeligvis ikke så uvanlig i starten ifølge ammehjelpen :) har vel trengt det for å få opp produksjonen. Baby har lagt på seg helt normalt mye, men var stor (4,5) ved fødsel. Litt deilig med sjeldnere amming nå da, håper ungen får nok mat likevel. 

Ts

Anonymkode: 4e9f6...ae6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...