Kåpa900 Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Jeg opererte nesen 14 sep grunnet problemer med å puste normalt, det som ble utført heter septumplastikk og conchotomi, lurer på om noen andre her har hatt samme operasjon og åssen det var for dem tiden etter, når ble det bedre eventuellt? Fordi jeg sitter nå med mye av de samme problemene som før operasjon bare enda litt værre føles det ut. Er det normalt? Og at det vil bli bedre med tid eller har noe gått feil? Legen sa det så bra ut når platene ble tatt ut 6 dager etter operasjon og følte de første dagene at det var bedre med pustingen utenom at det var veldig sårt selvfølgelig men så begynte jeg å bli tettere igjen slik som før. Håper noen har noe svar, takk Endret 10. oktober 2021 av Kåpa900
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg har operert to ganger. Første gang var det kun utblokking av trange neseganger, men det hjalp ikke. Så da ble det ny operasjon med mer utblokking og rette opp neseskillevegg. Da hevelse og betennelse ble borte, følte jeg at jeg pustet mye bedre etter bare noen dager. At du ikke føler bedring, men snarere tvert i mot, ville jeg tatt opp med legen/sykehuset. Anonymkode: e99cc...7ef
Kåpa900 Skrevet 9. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har operert to ganger. Første gang var det kun utblokking av trange neseganger, men det hjalp ikke. Så da ble det ny operasjon med mer utblokking og rette opp neseskillevegg. Da hevelse og betennelse ble borte, følte jeg at jeg pustet mye bedre etter bare noen dager. At du ikke føler bedring, men snarere tvert i mot, ville jeg tatt opp med legen/sykehuset. Anonymkode: e99cc...7ef Takk for svar. Høres ikke positivt ut for min del, følte jo at det var bedre dagene etter fjerning av skiver og rør bortsett fra at man merka skorpe og sår før det har blitt dårligere igjen. Har planer om å ringe klinikken på mandag å høre tenkte bare å høre her også om noen hadde noen erfaringer fra den operasjonen.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Kåpa900 skrev (1 time siden): Takk for svar. Høres ikke positivt ut for min del, følte jo at det var bedre dagene etter fjerning av skiver og rør bortsett fra at man merka skorpe og sår før det har blitt dårligere igjen. Har planer om å ringe klinikken på mandag å høre tenkte bare å høre her også om noen hadde noen erfaringer fra den operasjonen. Jeg er jo ingen ekspert, og har kun mine egne erfaringer å vise til, så det er ikke sikkert at det er noe galt hos deg selv om det er gått litt tid. Legen vil nok forhåpentligvis kunne svare deg bedre på det. Lykke til Anonymkode: e99cc...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Hvis du har hatt conchotomi kan dette ta en stund før det blir bra, og det blir ofte verre før det blir bedre Men anbefaler deg å ta kotakt med legen/sykehuset du opererte deg hos. Anonymkode: 237c1...2b5
Kåpa900 Skrevet 9. oktober 2021 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Setter pris på alle svar om flere har noen erfaringer eller greie på slikt. Endret 9. oktober 2021 av Kåpa900
Kåpa900 Skrevet 9. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har hatt conchotomi kan dette ta en stund før det blir bra, og det blir ofte verre før det blir bedre Men anbefaler deg å ta kotakt med legen/sykehuset du opererte deg hos. Anonymkode: 237c1...2b5 Takk for svar håper på det da, men syns det var rart at det virka bedre og bra flyt på begge sider og ikke tett på natta noen dager når platene var fjernet så ble det værre igjen. Har du hatt lignende operasjon? Stusser på at jeg ikke fikk noe informasjon om åssen det ville bli eller være etterpå jeg trodde jo det bare ville være sårt men bra og åpent. Hadde vært deilig å vite ca når det eventuelt ville bli bedre, har jo snart gått 1 mnd siden operasjon.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Har det blitt bedre? Er noe som heter empty nose syndrome som man kan få spesielt etter fjerning av nesemuslinger Anonymkode: db0be...803
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå