AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Gutten min på 1,5 år går på en 1 års avdeling i barnehagen. Dvs. de tar det i rolig tempo og går ikke ut om det ikke er fint vær. Dvs. det blir nok mange innedager i høst/vinter siden vi bor på vestlandet med mye regn og vind. Ungene skal kose seg ute på denne avdelingen, og ikke dras ut i storm - noe jeg er enig i med så små barn.😊 Spørsmålet da er hvordan man kler barna på slike "innedager". Det er varme i gulvet på avdelingen. Bruker dere ull og hjemmestrikk Inne? Bør jeg gå for bomullsbodyer/bukser /college sett? Eller er det kun ull som gjelder på høsten selv på innedager? Anonymkode: bdc89...4d6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Høres ut som en dårlig barnehage, barn bør selvfølgelig få være ute. Det sagt, så går min kun i ull nå om høsten. Anonymkode: 97566...262 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som en dårlig barnehage, barn bør selvfølgelig få være ute. Det sagt, så går min kun i ull nå om høsten. Anonymkode: 97566...262 Dette er faktisk den barnehagen som er mest ettertraktet her - er en ren 1 års avdeling med kun 12 barn og 6 ansatte.😊 jeg er helt enig med barnehagens filosofi, ser ikke poenget med å dra ut 1 åringer i høljeregn og vind når de ikke har glede av det. Ikke alle kan gå heller.😊 de er mye ute på fine dager, og går også ut om det er litt regn/yr. Men ikke med masse vind og regn! Og slike dager er det mye av her vi bor. Er veldig fornøyd med barnehagen altså.😊 Men noterer at ull blir mest brukt👏 Anonymkode: bdc89...4d6 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Ullstrømpikk og langermet body i ull holder nok i lange baner når det er varme i gulvet! Anonymkode: eaee0...d14 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Tynn ull innendørs. Body og longs. Anonymkode: 04fa7...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Ullbody og ullbukse, tynne ullsokker. Anonymkode: 3c19f...097 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Har eksembarn så her går det i strømpebukse, body og joggebukse/tights. Evt en cardigan over. Har ull til mellomlag under dress/regntøy. Det har vært en veldig mild høst så langt så det er ikke mange som har startet med ull ennå, i dag for eksempel har det vært 20 grader. Anonymkode: 23c7f...a50 3
H a n n e Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 I barnehagen der datteren vår går så gikk de ikke ut når det var skikkelig drittvær når hun gikk på den yngste avdelingen. Synes det var greit jeg. Hun hadde som regel på seg tynn ullstilongs/strømpebukse og ullbody gjennom høsten og vinteren. Det var godt og varmt inne på avdelingen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Hørtes rart ut at de ikke går ut. Jeg er veldig glad for at min 1 åring får være ute. Det gjelder bare å kle de godt. Anonymkode: adcde...90c 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Mange barn blir fort varme og ubekvemme i ull. Sjekk om din unge trives med det før du tar det på. Slik som du beskriver barnehagen høres det ut som godt yttertøy er nok til å holde dem passe varme ute, så det går nok supert uten ullundertøy også. Anonymkode: dd530...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gutten min på 1,5 år går på en 1 års avdeling i barnehagen. Dvs. de tar det i rolig tempo og går ikke ut om det ikke er fint vær. Dvs. det blir nok mange innedager i høst/vinter siden vi bor på vestlandet med mye regn og vind. Ungene skal kose seg ute på denne avdelingen, og ikke dras ut i storm - noe jeg er enig i med så små barn.😊 Spørsmålet da er hvordan man kler barna på slike "innedager". Det er varme i gulvet på avdelingen. Bruker dere ull og hjemmestrikk Inne? Bør jeg gå for bomullsbodyer/bukser /college sett? Eller er det kun ull som gjelder på høsten selv på innedager? Anonymkode: bdc89...4d6 I klær Anonymkode: c6185...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Ull; body, longs og antisklisokker. Min gutt har eksem så vi bruker ull med bomull/bambus/polyester på innsiden. I vår barnehage er de ute to ganger per dag med mindre været er VELDIG dårlig Sover ikke barna ute heller? Anonymkode: ca43d...98e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Ull på kaldere/surere dager. Body og tynn bukse, eller strømpebukse. Anonymkode: 94735...5cc
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 På vinteren var det stort sett tynn ullbody og enten tynn ull eller bomullsbukse på beina, avhengig av utetemperatur. Var godt og varmt inne (med et par unntak, der oppvarminga streika i løpet av natta, da var det tykk ull utenpå fram til de fikk opp varmen), men sov i vogn ute, og da var det greit å ikke måtte ha for tykt og klumpete i vognposen. Dette er østland, litt inn i landet da, så var mer kaldt enn vått og blåsete. Her var også ettåringene for seg selv og ikke ute på de verste dagene, ikke alle kunne gå og veldig mange var ustø, og er ikke noe særlig med mange minus og bare is for barn som knapt kan gå. De som hadde god kontroll motorisk fikk være ute med de eldre barna når korona-restriksjoner tillot det. Anonymkode: b4b7f...a2a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 Hvis det er varme i gulvet så er det nok godt og varmt inne. Jeg ville ikke brukt så mye ull da. Strikkeklær og ekstra lag kan tas på når de går ut. Jeg synes det blir ubehagelig varmt med ull hvis innetemperaturen er høy, så kler mine unger etter det. Anonymkode: 5a7d7...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #16 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 18.35): Ullstrømpikk Anonymkode: eaee0...d14 😳 Anonymkode: b1e0c...a6a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 😳 Anonymkode: b1e0c...a6a Sier stømpikk i Bergen. Anonymkode: 97566...262
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 Min har bare olabukse når h*n er inne, er så varmt der så trenger ikke ull under Anonymkode: 605e6...f2b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #19 Skrevet 10. oktober 2021 Jøss! Som mamma til 2 i en friluftsbarnehage som er ute så og si fra 08 til 16, blir jeg overrasket over tankegangen dårlig vær = usunt for små barn. Med riktig klær et det gøy for selv 1 åringene å være ute i ruskevær. Og blir de våte/kalde, må de skriftes på slik at de blir varme og gode, og klare til å leke/utforske verden rundt seg! Men om du vet barnehagen kun skal være inne, kan du jo bare kle barnet med det samme som hjemme 🤷♀️ Anonymkode: f37ae...604
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #20 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jøss! Som mamma til 2 i en friluftsbarnehage som er ute så og si fra 08 til 16, blir jeg overrasket over tankegangen dårlig vær = usunt for små barn. Med riktig klær et det gøy for selv 1 åringene å være ute i ruskevær. Og blir de våte/kalde, må de skriftes på slik at de blir varme og gode, og klare til å leke/utforske verden rundt seg! Men om du vet barnehagen kun skal være inne, kan du jo bare kle barnet med det samme som hjemme 🤷♀️ Anonymkode: f37ae...604 Amen 🙏 Anonymkode: 97566...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå