Gå til innhold

Nabo barn er alltid her, men aldri en takk å få fra foreldrene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn har en venn som bor ca 100 m ned i gata her. 
Hen er her hver eneste dag og spiser middag 4-5 ganger pr uke her. 
Et veldig søtt barn det er lett å bli glad i. 
oppfører seg høflig og ordentlig. 
Hen bringer mye glede inn i vårt hus til både meg og mitt barn. 
Hens foreldre er begge i jobb og alt virker tilsynelatende ordentlig og fint. God økonomi (akkurat kjøpt hus til 5 mill) og ordnede forhold. 
Barnet som er her har 2 eldre søsken. 

så til «problemet». Jeg liker å ha barnet på besøk, men det er ALDRI noen form for takk fra foreldrene. De inviterer aldri mitt barn i retur, så barnaer aldri der. 
Faktisk sender de mitt barn hjem når de skal spise middag hvis barna en skjelden gang er der. 
Kjenner at jeg rett og slett blir litt frustrert.. men hva sier man liksom? 
Vet jeg bare burde fokusere på at det er hyggelig å ha barna her og glemme deres uoppdragne oppførsel. Men det gnager altså likevel. 
Kanskje spesielt fordi min helse og økonomi ikke er på topp, og de tilsynelatende har alt på stell..

Noen råd? 

barna er forresten 11 år

Anonymkode: f5611...d40

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden skal de takke deg for?

Takker du de for at barna deres hjelper med å sosialisere ditt barn?

• Liker 26
Skrevet

Du sender vel barnet hjem igjen om dere skal spise? Du trenger da ikke mate andre sine barn flere ganger i uka? 

Anonymkode: 31be8...15f

• Liker 36
Skrevet

Men er du sikker på at de setter pris på at barnet spiser hos dere? 

Anonymkode: 51697...977

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel- synes det er normal oppdragelse å i det minste invitere mitt barn på middag innimellom når deres barn spiser her 4-5 dager i uken!

Det er din mening.

De andre har sin egen mening. Du kan ikke kreve at andre skal ha samme mening som deg.

• Liker 7
Skrevet

Det er normalt å takke når man får ting, eller takke på vegne av barnet når det får ting.

Hadde også reagert hvis jeg var deg TS.

Men vet ikke om du får gjort så mye dessverre. Sånne folk vil aldri endre seg og du ser jo at folk i denne tråden også mener at det ikke skal takkes, så...

Jeg hadde begynt å sende barnet hjem når det er middag innimellom. Kanskje det gjør de oppmerksomme på hvor rart det er?

Skrevet

Send ungen hjem når dere skal spise middag :

" vi skal spise nå, så da kan dere to møtes etterpå "

Sette grenser kalles det.

Anonymkode: 326ca...34b

• Liker 34
Skrevet

Barnet takker vel for maten?

Anonymkode: eb512...f99

• Liker 8
Skrevet

Du velger jo selv at barnet spiser middag hos dere. Du står fritt til å be barnet gå hjem til seg selv for å spise middag.

• Liker 25
Skrevet

Barnet takker alltid for alt hen får. Et veldig veloppdragent barn. 
Det jeg glemte å skrive i HI som kanskje også forsterker følelsen i meg er at det er NULL dialog mellom oss foreldre. 
Jeg forsøker ofte, men får ingen respons. 
Vi har kun bodd her 1. år så ingen historikk som tilsier dårlig stemning..

ts

• Liker 5
Skrevet

Helt enig med deg trådstarter! Dårlig stil at de ikke inviterer tilbake! At de skal takke er kanskje litt rart, men når de aldri gjør det samme tilbake for ditt barn så skjønner jeg at du reagerer.

Jeg husker at en av mine barndomskompiser veldig ofte spiste middag hjemme hos oss. Der viste det seg at han rett og slett bare var utrolig matglad. Hjemme spiste de middag senere enn hos oss og det tok litt tid før foreldrene hans fanget opp at han ofte spiste to middager 😂

• Liker 36
Skrevet
Xanadu skrev (2 minutter siden):

Du velger jo selv at barnet spiser middag hos dere. Du står fritt til å be barnet gå hjem til seg selv for å spise middag.

Problemet er jo egentlig ikke at barnet spiser her. Jeg liker det jo egentlig. Får bare en underlig smak i munnen av absolutt null kommunikasjon med foreldrene.. 

ts 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er jo egentlig ikke at barnet spiser her. Jeg liker det jo egentlig. Får bare en underlig smak i munnen av absolutt null kommunikasjon med foreldrene.. 

ts 

Har du sagt det til dem? De sliter kanskje med helse / forhold / søsken til barnet?

Anonymkode: 4fad5...d3b

• Liker 3
Skrevet

Du står jo fritt til å sende barnet hjem når dere skal spise. Du velger selv å la det spise hos dere flere ganger i uka, det er en pussig ting å ønske å bli takket for. Barna våre har også venner som spiser hos oss langt oftere enn våre barn spiser hos dem. Det har aldri falt meg inn at det er å gjøre foreldrene deres en tjeneste eller at de burde takke oss. Vi inviterer dem til middag fordi det er hyggelig, ikke fordi jeg forventer gjengjeld. 

Hva slags kommunikasjon er det forresten du forventer med barnas foreldre? Jeg ser ingen grunn til å kontakte andre foreldre annet enn hvis vi rent faktisk er venner eller hvis det skulle være noe jeg trenger å fortelle eller vite om. Det er flere foreldre jeg aldri har kontakt med. Det kan også være mange grunner til at noen ikke inviterer igjen og som man ikke synes er greit å kommunisere videre til andre (dårlig råd, dårlig tid, lite plass, sykdom osv osv). 

• Liker 11
Skrevet

Jeg forstår TS godt. Det er da ganske merkelig å synes det er greit at barnet sitt oppholder seg så mye hos andre som man ikke kjenner. Jeg hadde stusset over den biten. 

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ts 

Du må "kvinne deg opp" å si fra. Så lenge du ikke sier noe, tror de alt er ok.  Konfliktskye mennesker har faktisk litt skyld selv.

Anonymkode: 6af07...8ff

• Liker 7
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Mitt barn har en venn som bor ca 100 m ned i gata her. 
Hen er her hver eneste dag og spiser middag 4-5 ganger pr uke her. 
Et veldig søtt barn det er lett å bli glad i. 
oppfører seg høflig og ordentlig. 
Hen bringer mye glede inn i vårt hus til både meg og mitt barn. 
Hens foreldre er begge i jobb og alt virker tilsynelatende ordentlig og fint. God økonomi (akkurat kjøpt hus til 5 mill) og ordnede forhold. 
Barnet som er her har 2 eldre søsken. 

så til «problemet». Jeg liker å ha barnet på besøk, men det er ALDRI noen form for takk fra foreldrene. De inviterer aldri mitt barn i retur, så barnaer aldri der. 
Faktisk sender de mitt barn hjem når de skal spise middag hvis barna en skjelden gang er der. 
Kjenner at jeg rett og slett blir litt frustrert.. men hva sier man liksom? 
Vet jeg bare burde fokusere på at det er hyggelig å ha barna her og glemme deres uoppdragne oppførsel. Men det gnager altså likevel. 
Kanskje spesielt fordi min helse og økonomi ikke er på topp, og de tilsynelatende har alt på stell..

Noen råd? 

barna er forresten 11 år

Jeg hadde blitt ganske så sint på deg om du serverte middag til ungene mine 4-5 ganger i uka, uten at det var planlagt. 

Anonymkode: 1bdf7...f68

• Liker 13
Skrevet

Vet ikke om det er normalt, men merker at slik har det vært her også.

Barnas venner er her, men ikke omvendt. Barnas søskenbarn er her, men ikke omvendt. 

Er litt forskjell på folk da. Noen inviterer alltid tilbake. Noen takker, men de som ikke takker og som ikke inviterer tilbake er også de samme som inviterer barna deres hjem til oss støtt og stadig…

De barna inviterer vi nå kun om vi har tid og vil ha dem her. Ellers sender vi dem hjem når de står på døra her, eller sier at det ikke passer.

Dette er barnehagebarn og førsteklassinger så det er litt annerledes kanskje..?

Anonymkode: ed3d7...e93

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde blitt ganske så sint på deg om du serverte middag til ungene mine 4-5 ganger i uka, uten at det var planlagt. 

Anonymkode: 1bdf7...f68

Men da hadde du vel sagt fra til rette vedkommende, ikke bare latt det fortsette?

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...