KjøttOPP Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hvis du kunne fått valget mellom å måtte leve evig eller dø nå, hva ville du ha valgt? Og hvorfor?
Gjest Elder Millennial Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Hadde dødd nå, ingen vil vel egentlig leve evig. Se alle du er glade i dø, igjen og igjen.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Leve evig som en 25-åring eller som en 173052-åring? Anonymkode: d9884...ebb
KjøttOPP Skrevet 9. oktober 2021 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Leve evig som en 25-åring eller som en 173052-åring? Anonymkode: d9884...ebb Leve evig slik at alderdommen kom meget snikende, for å si det mildt😅
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Dø nå. Livet mitt til nå, har vært stort sett ganske grusomt. Er nå i midten av 40 årene, og svært syk med flere diagnoser på fysisk sykdom. Tanken på å leve evig sånn, orker jeg ikke. Jeg har ingen ønsker om å dø i dag. Anonymkode: 0beec...c1c
Hannah80 Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Å leve evig høres helt ekstremt utmattende ut. Hadde ikke orket å overleve alle jeg kjenner. Endret 9. oktober 2021 av Hannah80 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 KjøttOPP skrev (14 minutter siden): Leve evig slik at alderdommen kom meget snikende, for å si det mildt😅 Hva skjer med deg om 100 000 år? Anonymkode: d9884...ebb
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 Hadde ikke nølt med valget om å dø på dagen. Hvis man vil leve evig, så synes jeg nesten at man har det for godt Anonymkode: ddc86...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 Betyr det at man lever selv når jorden står i brann og alle andre organismer er døde? Er det umulig å dø? Anonymkode: 22f82...a8d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 Dette er et dilemma og ikke et tankeeksperiment: https://snl.no/tankeeksperiment https://snl.no/dilemma Anonymkode: 78687...204 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 Hva mener du med å leve evig? Vil jeg fortsatt leve når solen brenner ut og alle på jorden dør? Det kunne blitt en litt tom tilværelse. Anonymkode: 0f2e1...618 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva mener du med å leve evig? Vil jeg fortsatt leve når solen brenner ut og alle på jorden dør? Det kunne blitt en litt tom tilværelse. Anonymkode: 0f2e1...618 Og kaldt og mørkt Anonymkode: b4f3c...842
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 KjøttOPP skrev (22 timer siden): Hvis du kunne fått valget mellom å måtte leve evig eller dø nå, hva ville du ha valgt? Og hvorfor? Som kristen trur jeg at vi får evig liv i himmelen. Evig liv på jorden ville jeg ikke ønsket, tenk å måtte se dem rundt en dø om og om igjen. Synes det er trist nok med dem jeg har mistet allerede. Ville heller død og fått se de jeg er glad i igjen. Anonymkode: b4f3c...842 1
Gry H. Skrevet 16. oktober 2021 #15 Skrevet 16. oktober 2021 Ingenting ville vel vært bedre enn å få leve evig! Om jeg fikk et ønske oppfylt, ville det uten å nøle vært å slippe å dø..
Michaelhe Skrevet 16. oktober 2021 #16 Skrevet 16. oktober 2021 (endret) Ominous skrev (På 9.10.2021 den 18.06): Hadde dødd nå, ingen vil vel egentlig leve evig. Se alle du er glade i dø, igjen og igjen. Du har rett. Det blir som en uendelig game of thrones serie. Husker du Highlander filmene? Connery var med i et par av dem. Queen sang who wants to live forever i soundtracket, tror jeg? Aubrey de gray og transhumanistene tror det første mennesket som lever til det er 1000 år er født. Singulariteten er snart her etc. Det eneste som snart er her er flere virus og globale miljøutfordringer. Men det hadde vært kjekt med litt normalitet før man stryker med. Men slikt vet man ingenting om, og man kan ikke gjøre noe med det uansett. Man må finne noe meningsfullt å gjøre i mellomtiden. Å være til bry for andre har alltid gjort livet meningsfullt. Endret 16. oktober 2021 av Michaelhe 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. oktober 2021 #17 Skrevet 17. oktober 2021 Michaelhe skrev (8 timer siden): Du har rett. Det blir som en uendelig game of thrones serie. Husker du Highlander filmene? Connery var med i et par av dem. Queen sang who wants to live forever i soundtracket, tror jeg? Aubrey de gray og transhumanistene tror det første mennesket som lever til det er 1000 år er født. Singulariteten er snart her etc. Det eneste som snart er her er flere virus og globale miljøutfordringer. Men det hadde vært kjekt med litt normalitet før man stryker med. Men slikt vet man ingenting om, og man kan ikke gjøre noe med det uansett. Man må finne noe meningsfullt å gjøre i mellomtiden. Å være til bry for andre har alltid gjort livet meningsfullt. Det er jo egentlig en fantastisk vakker kjærlighetshistorie det der. Nå kan jo Highlander dø da og han lengter vel etter det også, bare så han kan få være med sin kjære igjen❤️ Jeg har hatt selvmordstanker periodevis i hele mitt liv og jeg har ikke rukket å bli gammel en gang. Jeg finner enorm trøst i at livet ikke er evig, for det er nettop det som er med på å gjøre livet meningsfylt.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #18 Skrevet 20. oktober 2021 Vi er ikke her for å leve evig. Sjelen vår utvikles ved hvert liv, og de eneste som vil leve evig forstår dette, og sjelen deres kommer seg ikke gjennom den 8. sfære. Sjekk ut Gigi Young på Youtube om du vil vite mer. Men tro meg - ingen hadde ønsket å leve evig om de visste mer Anonymkode: b8444...14f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 KjøttOPP skrev (På 9.10.2021 den 18.05): Hvis du kunne fått valget mellom å måtte leve evig eller dø nå, hva ville du ha valgt? Og hvorfor? Dø nå. Man kan ikke leve for evig. Det orker man ikke. Blir for mange minner og for mye å bære til slutt. Anonymkode: acd9f...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå