AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hei Min går i 3 klasse og jeg lar barnet stort sett styre hvem hn vil leke med, men nå har han begynt og leke med en som finner på veldig mye tull , her om dagen fikk jeg tlf fra politi når jeg var på jobb, da hadde de stjelt i butikken,men de hadde bare fått tak i barnet mitt, jeg betalte det de hadde tatt og barnet slapp anmeldelse, en annen dag så hadde de banket en som gikk i 1 klasse, sånn at barnet forstuet armet, min var ikke så mye med hadde 1 klassing sagt, min trakk seg unna,men likevel er dette helt uaktuelt at barnet skal oppføre seg slik. Så nå har jeg sagt at barnet ikke får leke med denne vennen mer, barnet har mange venner, men var dette helt feil av meg? Barnet mistet moren sin i fjor og var egentlig en veldig snill og sikkelig før det,men forandret seg totalt etter det, føler meg egentlig slem,men samtidlig ønsker jeg ikke at mitt barn skal ha så mye problemer, vet barnet ikke har så mye venner igjen etter de siste månedene pga oppførselsen Anonymkode: 2f349...1d1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Har barnet ditt fått profesjonell sorghjelp? Hvis ikke så må han få det så snart som mulig! Anonymkode: f9373...a45 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Nei der hadde jeg sakt stopp. Klart barnet ditt er også ansvarlig for å ikke bli med på alle dårlige forslag. Anonymkode: 8bad6...81c 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei Min går i 3 klasse og jeg lar barnet stort sett styre hvem hn vil leke med, men nå har han begynt og leke med en som finner på veldig mye tull , her om dagen fikk jeg tlf fra politi når jeg var på jobb, da hadde de stjelt i butikken,men de hadde bare fått tak i barnet mitt, jeg betalte det de hadde tatt og barnet slapp anmeldelse, en annen dag så hadde de banket en som gikk i 1 klasse, sånn at barnet forstuet armet, min var ikke så mye med hadde 1 klassing sagt, min trakk seg unna,men likevel er dette helt uaktuelt at barnet skal oppføre seg slik. Så nå har jeg sagt at barnet ikke får leke med denne vennen mer, barnet har mange venner, men var dette helt feil av meg? Barnet mistet moren sin i fjor og var egentlig en veldig snill og sikkelig før det,men forandret seg totalt etter det, føler meg egentlig slem,men samtidlig ønsker jeg ikke at mitt barn skal ha så mye problemer, vet barnet ikke har så mye venner igjen etter de siste månedene pga oppførselsen Anonymkode: 2f349...1d1 Jeg skjønner den enkleste måten er å nekte ditt barn å være med det andre barnet. Samtidig er jo alt dette tullet ganske alvorlig, særlig det med å banke opp en i 1.klasse. Ditt barn valgte å være med på dette og bør kjenne på konsekvenser rundt dette. Det er enkelt å gi skylden på den andre, men det blir litt enkelt. Ditt barn var med og oppmuntret til denne adferden, i stede for å gå vekke eller stoppe det på en annen måte. Så alt i alt, like medskyldig. Det er klart det andre barnet trenger en voksen som veileder, og dette kan utvikle seg til et godt vennskap, selv om starten har vært trøblete. Hva sier far tik barnet? Jeg regner med dere har vært i dialog etter dette. Kanskje du kan tilby og være en støtte i en vanskelig tid. Snakk med begge og vær tydlig på forventninger og regler om de ønsker å fortsatt leke sammen. Anonymkode: 70274...eea 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Takk for svar men er veldig uenig.. Barnet mitt trakk seg unna, det sa 1 klassing selv, det var det 3 andre som banket han.. Men butikk tyveriet var selvsagt alle like mye skyld i. Barnet er hos bup og også pyskolog hver uke, så han får hjelp. Faren og jeg snakker ikke sammen, da han ikke ser feil i sin egen sønn, og skylder på kameratene i steden. barna avtaler seg i mellom og leke, de har alle mobil Anonymkode: 2f349...1d1
GammelKaktus Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Mitt barn trekker seg unna de med dårlig oppførsel automatisk, hadde han ikke gjort det så hadde han fått beskjed om å unngå de som er utagerende og driver med ting som ikke er greit. Men man må jo lære barna til å være sterke nok til å si nei til å være med på slikt. Nå har jo ditt barn vært med her og da tenker jeg egentlig at de er like gode, virker jo som om det er en god grunn for at det andre barnet sliter og gjør slikt, hva er grunnen for at ditt barn har vært med? Er ganske alvorlig at han har vært med å skadet et annet barn sånn at det har forstuet armen, altså hallo... Spille ingen rolle at han ikke var like ille som han andre, det er jo helt hinsides oppførsel. Hadde mitt barn blitt stående i en slik situasjon og ikke prøvd å forhindre det så hadde han ikke fått hatt mobil etterpå som han kan bruke til å lage avtaler med andre. Kan du ikke oppføre deg så er du heller ikke voksen nok til å ha telefon og lage avtaler selv. Jeg synes dette høres helt jævlig ut, så små barn og så denne oppførselen det er bekymringsverdig. Er ditt barn og hos psykolog og snakker med BUP eller er det barnet som har mistet en forelder? 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg er ikke ute etter det her. så jeg avslutter her... får ikke svar på det jeg er ute etter. takk for meg Anonymkode: 2f349...1d1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Vennen til din sønn trenger jo hjelp. Er jo helt tydelig. Si at hvis de skal leke sammen så skal de være hjemme hos dere å så har du muligheten for å være ilag med de å eventuelt gjøre ting med dem. Anonymkode: aee90...2d1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Skjønte ikke noe av dette. Slapp anmeldelse? Ingen anmelder et barn på åtte år. Anonymkode: 33a23...3cb 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Ville forsøkt skremme ungen din litt. "Vennen din finner på så mye tulm. Neste gang må dere kanskje i fengsel" osv. Kanskje litt mer spesifikt, men rett og slett skremme de med konsekvenser. "Politimanmen sa at neste gang så blablabla" Er en grunn til at man skremte barn med nøkken og ulven osv før. Anonymkode: c012d...bd4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 Sitat Min går i 3 klasse og jeg lar barnet stort sett styre hvem hn vil leke med Sitat men de hadde bare fått tak i barnet mitt Sitat Barnet mistet moren sin i fjor Sitat Faren og jeg snakker ikke sammen, da han ikke ser feil i sin egen sønn Jeg forstår ikke helt hvem du er i relasjonen, dersom mor har gått bort, og du ikke har kontakt med far? Anonymkode: 8808a...7ed
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Så lenge du fornekter at også ditt barn er en del av samspillet her når han blir med på disse tingene, at du nekter å sette ordentlige grenser for ham (det er han som burde betalt for det de stjal i butikken) og lager en haug av unnskyldninger for ditt eget barn - da vil du nok mest sannsynlig havne i flere av disse alvorlige situasjonene fremover. Kan det være at ditt barn strever med skilsmissen/samvær/samarbeidet med pappaen som kanskje ikke er tipp topp når dere ikke snakker sammen? Det andre barnet her har tydeligvis ting som er vanskelig, men det har jo ditt barn også. Som forelder ville jeg tenkt at det var lurt å strekke meg langt for å samarbeide med pappaen til barnet, samt tatt kontakt med foreldrene til de andre barna som har utagerende atferd sammen. Kanskje dere kan snakke med barna deres sammen? Eller finne noen felles løsninger? Å si at barn ikke får leke med hverandre hjelper jo ikke noe som helst på det som er det underliggende problemet her. Hvis du ikke lærer barnet ditt noen lure strategier for hva han bør gjøre i slike situasjoner, men bare nekter han å være med det andre barnet - hva skjer da når han er 16 år og står i lignende situasjoner og du ikke har noe du skulle ha sagt på hvem han er sammen med? Da er det for seint.. Anonymkode: d364c...ba4 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Eller er det kompisen til ditt barn som har mistet sin mor? Litt vrient å tolke ettersom begge barna blir omtalt som barnet. Anonymkode: 8808a...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Hadde jeg vært deg hadde jeg nok nektet barnet mitt å være med det andre barnet. Jeg hadde sagt at vold og stjeling er så alvorlig at hvis du er med det barnet mer, må jeg be politiet om hjelp. Jeg hadde ikke klart å se på at barnet mitt var venn med en som hadde så store adferdsproblemer, dessverre. Veldig trist for barnet som har mistet sin mor. Kan du eventuelt snakke med far til dette barnet? Anonymkode: 5aead...88f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnet er hos bup og også pyskolog hver uke, så han får hjelp. Anbefaler sorggruppe på det varmeste. Både for barnet ditt og for deg. Det er overraskende nyttig og fint å ha et slikt fellesskap der alle gjennomgår der samme og kan støtte hverandre. Undersøk om BUP, DPS, kirken eller kommunen har et slikt tilbud. 🌼 Anonymkode: a56aa...2b0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg hadde ikke nødvendigvis nektet barnet mitt å være venn med denne gutten, men oppførselen hadde likevel fått konsekvenser. Klarer du ikke leke ute fint, greit da må mor være med på alle venneavtaler. Blir det tull på skoleveien? Da må barnet følges på skolen. Kameraten kan gjerne være med, men de har vist i oppførselen sin at de trenger tilsyn. Mobiltelefon tenker jeg at han har vist at han ikke er moden nok til på en stund. Anonymkode: 90179...22a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 Du får ikke de svarene du vil ha, og derfor trekker du deg ut av diskusjonen du har startet? Du er feig, og jeg kan skjønne at du tyr til slike feige handlinger ovenfor barnet ditt når du setter standarden for din væremåte her. Lykke til! Huff Anonymkode: 40915...517 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå