AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg og kjæresten er veldig ulike når det gjelder hva vi liker å se på tv. Av noe betydning, så er han fra et land i Midtøsten. Vi er begge i midten av 30-årene. Han liker f.eks National Geographic, dokumentarer og mer "intelligente" ting, om dyr, verden, osv. Mens jeg liker mer "hjernedød"-tv; reality, drama, på kanten-humor. Det blir veldig vanskelig å finne noe å se på sammen. I tillegg har han sett "loggen" min på de ulike tv-appene og hva jeg ser på, og da kommenterer han på det. Han mener det er rart at jeg ser på 90 Day Fiancé og kjærlighetsprogrammer når jeg selv har kjæreste, og at jeg er for gammel til å se på Ex on the Beach, og hvorfor jeg ser på filmer på Netflix hvor folk har sex, og den siste krangelen var om Hvite Gutter. Jeg synes den er veldig morsom og satte på for han. Men han synes det var helt forferdelig at jeg satt å så på dette, og at han "kjenner meg ikke igjen lenger", hva slags menneske er jeg. Og at jeg må også være/ha vært så crazy, hvis jeg liker å se sånt på tv. (Mye sex og drikking.) Jeg har introdusert han for et par norske humorserier på Dplay og NRK, som han liker, som er ganske "familievennlig". Han har introdusert meg for noe Bollywood-serier/filmer, men det blir for "uskyldig" for meg, i tillegg til at det er dårlig dubbet, så jeg ser ikke humoren. Har dere opplevd lignende? Nå skal ikke Hvite Gutter ødelegge forholdet mitt, men jeg synes det er veldig turnoff at han er så umoden at han må kritisere ALT jeg ser på. Om fire vestkantgutter fra Oslo snakker om trekanter og runking, betyr ikke at jeg kan relatere til det - det er bare humor! Føler at vi er såååå forskjellig, bare pga dette.. Anonymkode: d93b6...ebb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Dere er veldig forskjellige. I den grad at for min del, ville det fått meg ta en ordentlig titt på våre verdier ellers i livet for å finne ut om de var forenelige eller ikke. Anonymkode: 59ef2...ad2 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): han "kjenner meg ikke igjen lenger", hva slags menneske er jeg Har du skjult dette for ham frem til nå? Løyet om hvem du er, hvilke verdier du har og hvilke ønsker du har for livet ditt slik at han har blitt forledet til å tro at du er en annen person? Anonymkode: 14dcd...a4d 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Dette er bare forsmak på kontrollregimet han kommer til å utsette deg for. Kom ikke tilbake her om noen år og fortell om den kontrollfreaken han er, du er herved advart. Anonymkode: 770c9...2f9 3
Hannah80 Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Ja, faktisk. Min tidligere samboer og jeg hadde ikke et eneste program vi likte å se sammen. Hun likte mye reality. Noe jeg syns er drepende kjedelig. Men jeg led meg gjennom noen programmer for"husfreden" sin skyld. Og så heller mine programmer da jeg var alene hjemme😁
visp Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Egentlig skjønner jeg han godt. Jeg hadde ikke taklet en partner som så på Ex on the etc. og andre drittprogrammer i samme sjanger. Jeg tror det hadde blitt veldig dårlig stemning. Man skal selvfølgelig svelge noen kameler, men når de blir så store som dette så... 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg og samboer ser nesten ikke på noe sammen, både fordi vi ikke er enige og fordi vi liker å se i forskjellig tempo (jeg orker ikke binge like mye som han og han blir stressa når han vil se neste episode og jeg ikke orker). Så vi trives egentlig godt med å ikke se noe særlig TV sammen. Han kommer også med sleivkommentarer når jeg ser på ex on the beach, hvite gutter og annet han ikke liker men han er ikke slem da og sier ikke noe slemt om meg, jeg opplever det mest som tull. Uannsett vet jeg at han ser på teite ting også så jeg kan ta igjen om jeg vil når han kommer med kommentarer. At han skal snakke ned om deg som person pga hva du ser på TV synes jeg blir ikke greit, langt over grensen. Det må være lov å like programmer med litt drøy humor uten at kjæresten skal snakke dritt til en! Og så lenge det går på norsk tv er det ikke "for" drøyt til at det skal være ok å like. Anonymkode: 92e55...e95 2
Søgni Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg kan godt se på dumme serier, eller dax18, eller National Geographic. Apropos National Geographic, så har jeg flere ganger binga Vinterveiens helter Så at det kun er intellektuelt innhold på kanaler av den typen, er jo i beste fall misforstått. Herreminhatt, så mye teit mannereality som er på disse kanalene. Alle disse pawnshop-, tømmerhugger- og fiskeri/generell primærnæring-seriene, eller generelt sett testosteronfylte realityseriene som markedsføres inn mot menn, er jo mer fordummende og dramatiske enn ex on the beach og 90 days to wed til sammen. "This is the backbone of America" - jeg synes jeg hører den krampaktige mannsstemmen som alltid er på disse seriene. For meg kan det å slenge på en dum serie være den avkoblingen jeg trenger, etter å ha brukt hodet gjennom en lang dag. Hadde kjæresten min ment noe om meg basert på dette, så hadde jeg satt han grundig på plass. Det er jo de færreste som faktisk kun underholdes av serier og annet som er 100% intellektuelt, eller hva jeg skal si. 4
Amatariel Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg og mannen er også veldig forskjellig når det kommer til tv-smak. Jeg elsker hjernedød reality, mens han kan ikke fordra det. Men han dømmer meg ikke... Himler litt med øynene når jeg glor på noe av dette, men han forstår jo at JEG ikke ER sånn, bare syns det er underholdning. Jeg syns f.eks at Ex on the beach kan være underholdende fordi det er såå langt unna mitt liv. Rett og slett fascinerende. Men hovedsakelig ren underholdning der jeg kan ligge utstrakt på sofaen og ikke tenke. Mannen liker dog dype og tenkende programmer. MEN samtidig finner vi også noe vi også kan se sammen. En slags mellomting. F.eks krimserier, miniserier av god kvalitet o.l. Også noe humor. Men må prøve seg litt frem. Han syns f.eks Side om side er superkleint og tåpelig, mens The good place liker han. Måten vi fremtrer tv-tittingen vår fremtreder er at vi kommer med våre forslag til hva vi kunne tenkt oss å se sammen, og så godtar den andre å se tre episoder. Det er minimumskravet. Etter dette kan man bli enige og finne ut om dette er noe man vil bruke mer tid på sammen eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Dere har ulike verdier, og ulik syn på hva som er underholdning og humor. Kan fort bli vanskelig å ha noe langvarig forhold med en man er så ulik med. Iallfall er det visse ting dere bør finne ut av nå, før dere satser på videre forhold. Anonymkode: 6711c...c59
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 Ja, det er uenighet hver gang vi setter på tv’en. Jeg liker nyheter, dokumentarer der jeg kan lære noe (historie, medisin etc), quiz-shows, men også hyggelig reality som Jakten på kjærligheten, samt åndenes makt og true crime-ting. han liker action, action og atter action, hvilket jeg hater. Så mye skyting, splatting, eksplosjoner, slåssing og hvining i bildekk som over hodet mulig, samt noe sprø scifi og litt sånn fantasy-action. Alt det der havner helt på bunnen av min liste, synes det er helt utrolig at han kan like å binge action i timesvis.. med Netflix og hbo har alt blitt verre for utvalget er jo grenseløst. Var enklere før, da alle hadde NRK og kun det!! Det eneste vi kan enes om er thrillere og noe drama som ikke blir for «kvinnelig». men - kjipt av ham å tråkke sånn på Ts pga dette, tror han føler seg truet på en el annen måte av seksuell løssluppenhet osv? Anonymkode: 53022...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Her er det ikke bare snakk om ulike verdier og syn, men om den ene parten skal få bestemme hva den andre skal få se på og like av programmer. Det er alvorlig og denne form for kontroll kommer til å forsterkes med tiden. Hvor man skal og hvem man får ha som venner er det neste. Anonymkode: 770c9...2f9 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Min eks så bare på sci-fi serier og skrekkfilmer som var filmet i sånn blair witch project style. Så utroooolig kjedelig! Prøvde selvsagt alltid å gå inn med et åpent sinn, men det er absolutt ikke min smak. Forklarte det også, regnet med vi kunne møtes på midten eller se noe jeg ville også av og til, men nei. Det samme HVER gang. Alt JEG foreslo ble kritisert og ledd av og han kom hver dag med en ny spennende film han "vet jeg kommer til å like!" Gjett sjanger? Jepp, sci-fy eller dårlig hjemmefilma skrekk, HVER gang, selv om jeg har sagt tusen ganger jeg ikke liker det 🤷 Og det endret seg aldri. Anonymkode: d8e1b...faa
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Vi ser serier/filmer som vi begge liker, sammen. De andre ser vi hver for oss. Ser han på noe på tven jeg ikke liker, kan jeg godt sette meg inn med ipad og øreklokker og se på mine ting, og så er vi sammen likevel 😊 At han hadde snakket nedsettende om meg pga min filmsmak hadde jeg ikke akseptert! Anonymkode: 70a19...505
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå