Gå til innhold

Frykter jeg ikke klarer noe i livet og blir en taper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 24 år uten utdanning og 2 i snitt fra videregående og ikke bestått matte. Jeg har ingen ambisjoner, og ingen motivasjon til å fullføre noe som helst. Fremtiden min er enten nav, eller servicejobber som servitør eller butikkjobb til jeg dør. Jeg ønsker det ikke, og tenker at d*den er bedre enn å ha et slikt liv. Jeg er svært deprimert, og depresjonen hjelper meg ingen vei heller. Jeg er så drittlei av dette livet. Jeg kommer til å være den taperen alle ser ned på mens de har tatt høyere utdanning, giftet seg, kjøpt seg bolig.

Anonymkode: 027f6...747

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istedenfor å kalle deg selv taper så gjør noe med livet ditt, ingen annen kommer hjelpe deg med det.

• Liker 6
Skrevet
Archer skrev (1 minutt siden):

Istedenfor å kalle deg selv taper så gjør noe med livet ditt, ingen annen kommer hjelpe deg med det.

Jeg vet det. Problemet er at jeg ikke har energi eller motivasjon til å gjøre noe som helst. Føler meg så tynget ned av destruktive tanker. Uansett hvor hardt jeg prøver får jeg ingen fremgang. Prøvd å ta opp fag i flere år men har enten strøket eller ikke møtt opp på noen av eksamen.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

eg er svært deprimert

da synes jeg at du skal gå til legen og få hjelp. Kanskje har ikke din hjerne alt den trenger til å gjøre deg motivert og engasjert i eget liv. 

Anonymkode: 1dc6f...73a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

da synes jeg at du skal gå til legen og få hjelp. Kanskje har ikke din hjerne alt den trenger til å gjøre deg motivert og engasjert i eget liv. 

Anonymkode: 1dc6f...73a

Jeg går til legen. Har gjort det i 1 år. Går også til psykolog, og går også på antidepressiva. Føler ikke det har hjulpet meg på noen som helst måte.

• Liker 3
Skrevet

Jeg går til legen. Har gjort det i 1 år. Går også til psykolog, og går også på antidepressiva. Føler ikke det har hjulpet meg på noen som helst måte.

Prøvd ASMR, TS? :)

Anonymkode: 31e46...4a8

Skrevet

Yrkeslivet er jo ikke den eneste arenaen i livet. 

Bruk litt tid på å finne ut hva du liker å holde på med. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet det. Problemet er at jeg ikke har energi eller motivasjon til å gjøre noe som helst. Føler meg så tynget ned av destruktive tanker. Uansett hvor hardt jeg prøver får jeg ingen fremgang. Prøvd å ta opp fag i flere år men har enten strøket eller ikke møtt opp på noen av eksamen.

Jeg skjønner hvordan du har det .

Men, jeg syns du skal begynne med en tur til legen å få tatt blodprøver av vitamin og mineral nivåene dine .
Folk er ikke klar over hvor mye vitaminmangel har å si for helsen , både psykisk og fysisk. Det fører ofte til sykdom og depresjon.
Du er bare 24, så veldig ung og det vil komme mange sjanser for deg i fremtiden til å bedre livet ditt.  En butikkjobb er ikke så gale og du kan tjene nok til å få kjøpt deg en bolig uten probemer, anbefaler deg å kjøpe i et borettslag så du slipper å stå for alt vedlikehold alene.
Du skriver at du ikke får fremgang uansett hvor hardt du prøver, hvilken fremgang mener du ?  Hvor vil du  ?

Anonymkode: d1059...743

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er nå 24 år uten utdanning og 2 i snitt fra videregående og ikke bestått matte. Jeg har ingen ambisjoner, og ingen motivasjon til å fullføre noe som helst. Fremtiden min er enten nav, eller servicejobber som servitør eller butikkjobb til jeg dør. Jeg ønsker det ikke, og tenker at d*den er bedre enn å ha et slikt liv. Jeg er svært deprimert, og depresjonen hjelper meg ingen vei heller. Jeg er så drittlei av dette livet. Jeg kommer til å være den taperen alle ser ned på mens de har tatt høyere utdanning, giftet seg, kjøpt seg bolig.

Du høres ganske negativ ut og lite interessert til å en gang PRØVE.

Du kan fint melde deg opp til privatist eksamen i forskjellige fag for å få bedre snitt, eller melde deg på voksenopplæring for å ta påbygg på nytt (det er bare 4 fag) - slik at du kan få studert. Søk deg inn på DPS for å få deg en psykolog, tenker jeg også burde være prioriteringen din - da må du til legen å si akkurat det du skrev her, at du er deprimert uten noen ambisjoner i livet og trenger hjelp. 

MEN med den holdningen du har i dette innlegget, så er det ingen som kan "hjelpe" deg - for deg høres ikke akkurat ut som at du er så interessert i noen ting. Føler du at du er like utviklet som andre på din alder, i forhold til modenhet og tankegang, liksom.. ? Hvis ikke, så er det svært viktig at du tillater deg selv å få den selvinnsikten og selvbevisstheten som du selv mangler, hvis du vil komme deg av sted i livet.

• Liker 2
Skrevet

Du er jo normalt flink til å skrive da, kun noen unødvendige kommaer. Så du er nok god for mer enn bare 2 i snitt fra vgs.  Tenk over hva slags jobb du ønsker deg!  Ikke alle må ta høyere utdanning heller..

Anonymkode: 062d8...056

• Liker 1
Skrevet

En butikkjobb eller lignende kan være fint det. Jeg jobber i kantine og kunne ikke hatt en bedre jobb. Gleder meg til jobb hver dag. Dårlig betalt, men det er jo bare sånn.

Anonymkode: 64672...497

• Liker 3
Skrevet

En butikkjobb eller lignende kan være fint det. Jeg jobber i kantine og kunne ikke hatt en bedre jobb. Gleder meg til jobb hver dag. Dårlig betalt, men det er jo bare sånn.

Og jeg har ikke fullført vidergående. Men har mye ansvar i jobben og det er mye jeg gjør som ingen andre kan.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Trening hjelper bedre enn antidepresiva. Vet det er veldig vanskelig, men prøv å snu negative tanker til positive.

Anonymkode: 7d409...8f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

2 i snitt fra videregående og ikke bestått matte

Hvilke fag likte du, eller hvilke fag fikk du høyere karakter i?

Vanligvis er det sånn at de som ikke er så gode i matte, er flinkere i språkfag.
Eller kanskje er du en person som er flink sosial? Da kan kanskje vernepleie være noe for deg? Bare slenger ut noe nå, altså. Er lettere å komme med konkrete forslag hvis du sier noe om hva du likte og hva du mislikte ved skolen. 

Anonymkode: c9f01...ebd

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov.

Chantielle mod.

Skrevet

Hva med å ta yrkesfag av noe slag? Nytter ikke å bare vente på motivasjon, noen ganger må man bare sette i gang.

Anonymkode: 84f45...61a

• Liker 2
Skrevet

Får du nok aktivitet? Du kan jo begynne med å gå deg en tur hver dag, og ha som mål at du i hvert fall får nok aktivitet. Også syntes jeg at du skal fortelle lege/psykolog akkurat det du skrev i det første innlegget ditt her. Dette klarer du❤️❤️

Anonymkode: ed685...e69

• Liker 2
Skrevet

Du kommer til å klare NOE, men du må begynne et sted først!

Det første du må gjøre er å ta en tur til ditt nærmeste NAV-kontor på mandag morgen, når de åpner, for å sjekke hvilke muligheter som finnes for deg! 

Motivasjon i seg selv er ikke nok alene. Man må i alle tilfeller her i livet brette opp ermene for å gjøre et (av og til flere) krafttak selv hvis noe skal bli gjort. Mye sitter i topplokket. Du har et valg om å komme deg oppover, og et valg om å holde deg flytende. 

En taper blir du ikke før du slutter å prøve! Dette klarer du!!!!

Anonymkode: 3f763...517

• Liker 1
Skrevet
Rosatoast skrev (6 timer siden):

Du høres ganske negativ ut og lite interessert til å en gang PRØVE.

Du kan fint melde deg opp til privatist eksamen i forskjellige fag for å få bedre snitt, eller melde deg på voksenopplæring for å ta påbygg på nytt (det er bare 4 fag) - slik at du kan få studert. Søk deg inn på DPS for å få deg en psykolog, tenker jeg også burde være prioriteringen din - da må du til legen å si akkurat det du skrev her, at du er deprimert uten noen ambisjoner i livet og trenger hjelp. 

MEN med den holdningen du har i dette innlegget, så er det ingen som kan "hjelpe" deg - for deg høres ikke akkurat ut som at du er så interessert i noen ting. Føler du at du er like utviklet som andre på din alder, i forhold til modenhet og tankegang, liksom.. ? Hvis ikke, så er det svært viktig at du tillater deg selv å få den selvinnsikten og selvbevisstheten som du selv mangler, hvis du vil komme deg av sted i livet.

Hun har jo prøvd! Og søkt hjelp!

TS er deprimert, ingen unnskyldning sier du sikkert. Da vet ikke du hvordan det er å være deprimert

Anonymkode: e378b...abe

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun har jo prøvd! Og søkt hjelp!

TS er deprimert, ingen unnskyldning sier du sikkert. Da vet ikke du hvordan det er å være deprimert

Anonymkode: e378b...abe

Ikke rart TS blir deprimert når hun ser sine jevnaldrende fixe høyere utdanning, partner og enebolig!

Anonymkode: 062d8...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...