Gå til innhold

Hvor mange HK trenger jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil absolutt ikke anbefale en bil med 69 hester, det vil gå deg på nervene etter kort tid. Ikke får du tatt forbikjøringer eller noe slik da akserellasjonen er totalt fraværende, de er også dyre i drift på langturer da du hele tiden må kjøre med lave gir som gir høyt turtall. Kjøp ikke en bil under 110 hester er min mening 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

knulleGuden666 skrev (På 28.10.2021 den 20.15):

Jeg vil absolutt ikke anbefale en bil med 69 hester, det vil gå deg på nervene etter kort tid. Ikke får du tatt forbikjøringer eller noe slik da akserellasjonen er totalt fraværende, de er også dyre i drift på langturer da du hele tiden må kjøre med lave gir som gir høyt turtall. Kjøp ikke en bil under 110 hester er min mening 

Det kommer jo helt an på bilen. Du kan si mye rart om 500'en min (og ha helt rett), men den var verken treg på forbikjøringer og motorvei eller spesielt dyr i drift, verken på småturer eller langtur. Det som dro opp forbruket der var kjørestilen min. Jeg merket jo godt når jeg hadde passasjerer i bilen, men til jobbpendling og småturer var den helt topp. Med 1 passasjer og litt helgebagasje var den fremdeles morsom. Men det er klart, jeg hadde jo aldri kjøpt en familiebil med så få hester. 

Den neste bilen min hadde betydelig flere hester (også pr. tonn) og nyere teknologi. Den var nok ørlite mer økonomisk å kjøre. Men det var nok mest fordi det ikke var noe som helst ved den bilen som innbød til kjøreglede, i motsetning til 500'en. 

Anonymkode: 65813...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...