AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Han er 4 uker når tanten hans skal konfirmeres. Jeg føler det er viktig å komme, men er veldig redd for at han skal bli smittet av covid-19 eller RS virus (som det er blitt en del av nå).. Hvordan ville dere løst det? Føler han er for liten til å ha barnevakt (eller er kanskje jeg som bare ikke er helt klar for det enda..) Anonymkode: ebf6f...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Så om det er barnets tante så er det din eller din manns søster. Jeg tenker det må være ok at den som er søsken av konfirmanten drar og den andre er hjemme med baby? Anonymkode: 432ee...4d4 24
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Hold avstand, ikke la alt av folk holde eller kose med baby. Dere passer på å ha god håndhygiene. Anonymkode: e35ee...3c0 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Det er barnefar sin søster. Ville dere tenkt på det som frekt dersom jeg holdt meg hjemme med babyen? Jeg kan jo eventuelt ta han med en liten tur innom, men da vil jeg jo ikke at andre skal holde han, så blir kanskje dumt det også? Synes det er så vanskelig i disse tider.. Vil jo ikke utsette den lille for potensiell smitte, og det blir jo en del folk i konfirmasjonen.. Anonymkode: ebf6f...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg hadde reist. Med babyen. Ser ingen grunn til å la være, og det må da være helt i orden at ingen andre evt holder, hvis det er det som skal til? Man kan ikke isolere seg heller! Anonymkode: 958b9...4c9 19
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Det er sant! Men blir ikke lett å holde riktig avstand da.. Anonymkode: ebf6f...2bb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Kan dere stille samlet alle tre i kirken/der seremonien avholdes, og deretter drar du hjem med babyen? Anonymkode: 2115c...282 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Er jo slitsomt for andre med en gråtende baby under taler, og folk klarer ikke holde fingrene av fatet av en så nybakt baby. Jeg er ikke så stressa av meg, men her hadde jeg blitt hjemme. Anonymkode: aeb83...183 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Slutt å være så hysteriske!! De fleste er vaksinert mot covid og smittetallene er lave. RS-virus har eksistert til alle tider og kommer til å gjøre det lenge fremover. Reis i konfirmasjon begge to og ta med babyen. Ikke la babyen løftes fra fang til fang gjennom selskapet så kommer det nok til å gå helt fint. Anonymkode: fcd42...6c3 22
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt å være så hysteriske!! De fleste er vaksinert mot covid og smittetallene er lave. RS-virus har eksistert til alle tider og kommer til å gjøre det lenge fremover. Reis i konfirmasjon begge to og ta med babyen. Ikke la babyen løftes fra fang til fang gjennom selskapet så kommer det nok til å gå helt fint. Anonymkode: fcd42...6c3 Har du lest mediene i det siste? RS-innleggelser er mye høyere enn på lenge. RS rammer mye hardere enn før, for sesongen har startet mye tidligere. https://sykepleien.no/2021/10/fhi-okning-i-rs-virus-tidligere-enn-normalt Anonymkode: aeb83...183 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg hadde dratt i konfirmasjon, med baby. Det er neppe noen som stiller i konfirmasjonen med annet enn eventuelt restsymptomer i disse tider. Og noen sjanser må man faktisk ta. Anonymkode: 197fa...277 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Har dere fått noen føringer fra lege eller sykehus på at dere ikke ble dra? Er normalt i enkelte situasjoner det altså. Jeg fødte prematurt og vi levde mange måneder i"karantene" (men dette var før korona så vi gadd ikke noe beskrivende navn på det da). Hvis ikke, så har jo folk blitt ganske flinke til både håndvask og avstand den siste tiden, så det går nok fint med baby. Anonymkode: 7fe52...405 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde dratt i konfirmasjon, med baby. Det er neppe noen som stiller i konfirmasjonen med annet enn eventuelt restsymptomer i disse tider. Og noen sjanser må man faktisk ta. Anonymkode: 197fa...277 RS? Anonymkode: aeb83...183 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere fått noen føringer fra lege eller sykehus på at dere ikke ble dra? Er normalt i enkelte situasjoner det altså. Jeg fødte prematurt og vi levde mange måneder i"karantene" (men dette var før korona så vi gadd ikke noe beskrivende navn på det da). Hvis ikke, så har jo folk blitt ganske flinke til både håndvask og avstand den siste tiden, så det går nok fint med baby. Anonymkode: 7fe52...405 Ikke de vaksinerte i 60 pluss. De planlegger jo Spania-turer, klemmer høygravide uvaksinerte og tror de kan puste deg i nakken på butikken. Anonymkode: aeb83...183 4
RockyRose Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 Tenkjer at du fint kan vere heime med baby, eller som nokon seier gå i kyrkja også heim, dersom du føler deg usikker. Lettare å halde avstand der Det har nok familien dykkar forståelse for! RS-virus er skummelt, spesielt i år! 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg ville blitt hjemme med babyen. Konfirmasjon er et begredelig arrangement, så du skal prise deg lykkelig. Anonymkode: 68069...74f 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Du er mammaen og du vet hva som er best for deg og din baby. Hvis du ikke føler deg komfortabel så ikke reis. Du har tross alt gode grunner føler jeg og hvis de nærmeste ikke kan forstå det så syns ikke jeg de virker som fornuftige personer. Litt dumt å planlegge en konfirmasjon så tett på fødsel.. dersom du vil reise gjør det også! Du har lov til å nekte folk holde babyen. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå at det er babyen foreldre som bestemmer og man må respektere deres ønsker uansett hvor urimelige de kan virke. Vær høflig men bestemt hvis du syns noen er for nærme og du føler deg bekymret for sykdom. Kommuniser det på en grei måte. Håper du finner ut av det! Lykke til🌸 Anonymkode: c38ad...018 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 Vi gjorde det på følgende måte da vi var i tilsvarende situasjon i fjor (dog med koronarestriksjoner): Bare konfirmantens søsken deltok i kirken, den andre forelderen var hjemme med baby. Under selve selskapet satt vi etter husstand - med avstand til neste kohort. Det var plassert håndsprit på alle bord samt ved maten og innenfor inngangsdøren. Ingen med luftveissymptom fikk komme i selskapet. Ingen fikk holde baby. Baby lå for det meste i vogn. Var separate rom vi kunne trekke oss tilbake til for amming. Lokalet var stort og det var lett å holde avstand. Anonymkode: 02c8b...87c 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #19 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg hadde blitt hjemme. Det hadde jeg gjort før pandemien også. Barn under 6 uker er svært sårbare, og spesielt nå på høsten når det florerer med ulike virus. Begge barna mine har vært innlagt med RS-virus, og jeg er sjeleglad for at de var over 6 mnd når de fikk det. Anonymkode: c0437...b47 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #20 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg hadde ikke dratt, men broren til konfirmanten burde dra. Så små barn er jo bare pes å dra rundt på også, og de har de aller best med å være hjemme. De første seks ukene er såpass unntakstilstand at man det burde være totalt forståelig å si nei til noe da. Anonymkode: 210fb...194 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå