Gå til innhold

Kjøper du testvinnende vinterdress til 1500 kr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Polarn OPyret har visst vunnet testen i år. Den beste vinterdressen til 1599,-. Er det verdt det? Kjøper du? 

https://www.best-i-test.nu/vinterdress

Anonymkode: e1a7a...e5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg føler den er for stiv i stoffet og ikke er fargen så pen. Kjøper heller en annen dress (Gullkorn, Wheat eller Reima) til samme pris. 

Anonymkode: e939f...649

• Liker 5
Skrevet

ja, hender det, heller det enn hm som bare blir  våt og tung

Anonymkode: b704e...fd9

• Liker 4
Skrevet

Jeg så på den for et par uker siden. Men jeg synes den var for dyr. Hadde vi kunne brukt den flere vintre ville jeg nok kjøpt den, men 1600kr for et plagg som dkal brukes et par mnd er for mye. Ikke vet vi hvordan vinteren blir heller. I fjor var det jo regn frem til januar, så da var det foret regndress som ble brukt. 

synes ikke den var noe fin heller. Så mørk og deprimerende. Vil ha litt farger på barna. 

Anonymkode: 01c38...e67

• Liker 9
Skrevet

Nei. Ungen kan bruke den i én sesong, og det finnes tilsvarende gode dresser for under halve prisen. Idiotisk å bruke så mye penger på en vinterdress.

• Liker 10
Skrevet

Har ikke prøvd yttertøy derfra. Pleier å kjøpe didrikson, veldig fornøyd med de. 

Skrevet
7 minutter siden, KristinF said:

Nei. Ungen kan bruke den i én sesong, og det finnes tilsvarende gode dresser for under halve prisen. Idiotisk å bruke så mye penger på en vinterdress.

Hvis de var like gode hadde vel testene reflektert det?

Har kjøpt isbjörn of sweden de siste årene, da de har kommet best ut i testene. Kjøper brukt, har betalt 5-900 kr.

Anonymkode: 6981a...b39

• Liker 6
Skrevet

Nei jeg kjøper den son passer barnets kropp, dvs isbjørn of Sweden 

Anonymkode: dbc4e...130

• Liker 2
Skrevet

Vi har hatt to barn i utebarnehage (ute hele dagen, alle dager) i tilsammen 7 vintersesonger på østlandet. De ansatte der er naturlig nok veldig drevne på å oppdage og gi beskjed om barna er kalde eller våte pga utstyret. Har kjøpt litt forskjellig, både Didrikson, Kaxs, Reima, PoP, Troll og et billigere merke fra Sportshopen. Har vært like fornøyd med alt, og synes ikke det har vært noe forskjell på de dyrere merkene kontra de billige. På våte dager tas uansett regnbukse på utenpå dressen, på kalde dager er det mye ull inni. Alle dressene har tålt hard bruk over tid, og dressene har vært mye vasket.

Jeg stiller meg rett og slett litt skeptisk til disse testene, og tenker at vinterklær-produsentene spiller på foreldres usikkerhet og følelse av at barna må ha "det beste", og at det beste = dyrest. 

Anonymkode: 7def1...11f

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har kjøpt isbjörn of sweden de siste årene, da de har kommet best ut i testene. Kjøper brukt, har betalt 5-900 kr.

Tja.. Jeg skjønner hva du mener, men hvis man leser litt om hvordan disse dressene har blitt testet, så ser man at subjektivitet og følelser er en stor del av testen.

Jeg sier ikke at testen er usann, men den er basert på at tre ulike barn mellom 1-9 år har brukt dressen gjennom en vinter, før foreldrene har svart på et spørreskjema. Det er mange faktorer som kan spille inn her da - jeg antar at foreldrene har visst hvilket merke de har testet, så deres forkunnskap og følelser for disse merkene kan ha spilt inn på hvordan de ratet dressen. Hver dress har blitt testet av minst 3 ulike familier (noen kanskje flere, men noen kun 3), og det er jo et ganske lite utvalg synes jeg da. 

Så denne testen ville jeg sett på som veiledende, ikke en sannhet. For å si det mildt. 

Anonymkode: 7def1...11f

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg så på den for et par uker siden. Men jeg synes den var for dyr. Hadde vi kunne brukt den flere vintre ville jeg nok kjøpt den, men 1600kr for et plagg som dkal brukes et par mnd er for mye. Ikke vet vi hvordan vinteren blir heller. I fjor var det jo regn frem til januar, så da var det foret regndress som ble brukt. 

synes ikke den var noe fin heller. Så mørk og deprimerende. Vil ha litt farger på barna. 

Anonymkode: 01c38...e67

Jeg synes den var fin jeg. 

Anonymkode: 515dd...a45

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja det gjør jeg, men liker Reima Stavanger best. 

Endret av Pakini
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har kjøpt isbjørn og sweden på tilbud her, 1200-1500. Knallbra og varer 2 sesonger minst.

Anonymkode: 55b26...19b

• Liker 3
Skrevet

Nei. Kjøpte en Vossatassar på SportOutlet til 400kr. Hadde samme i fjor. Holdt barnet varm og god. Myk i stoffet og bra kvalitet. Den blir arv til nestemann.

Anonymkode: 30cb3...af1

• Liker 1
Skrevet

Ja, kjøper kun det dyreste og beste. Og har dobbelt opp. Godt vi bare har ett barn, for det koster 😅

Anonymkode: eed0e...c62

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, kjøper kun det dyreste og beste. Og har dobbelt opp. Godt vi bare har ett barn, for det koster 😅

Eventuelt hadde dere prioritert annerledes hvis dere hadde hatt flere barn 😉

Anonymkode: a153b...18b

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt klar stor forskjell på dressene

Anonymkode: dbc4e...130

Skrevet

Er noen år siden nå, men da jentungen var mindre var vi kjempefornøyde med yttertøy fra PoP!

Skrevet

Hadde ikke brukt så mye på en vinterdress. 

Anonymkode: cc510...a8f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Eventuelt hadde dere prioritert annerledes hvis dere hadde hatt flere barn 😉

Anonymkode: a153b...18b

Ville aldri latt ungen gå i billige dresser. Kvalitet koster. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...