AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hva tenker dere om det?Er det ikke normalt å fjerne dette om det er flere år siden det var slutt og de har hatt nye kjærester etter det? Anonymkode: 4fe15...75a
Jessic_a Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Tja, kommer an på flere ting. Eksen og jeg har barn sammen. Bildene er en del av vår historie. Begge er i nye forhold. Å slette minner med barna våre, oss eller fellesfamilie er uaktuelt. Men ekser uten barn inn i bildet Slettes så klart. 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 På SoMe bør typisk "kjærestebilder" slettes, men man trenger ikke fullstendig late som at livet startet med den nye kjæresten. Anonymkode: 1cc5c...2f3 9
Kålfrid Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg tenker at slike folk har et avslappet forhold til sin fortid, at tidligere forhold er avsluttet respektfullt, at det ikke ligger noe hat/sinne/uoppgjort igjen med sin(e) eks(er), kanskje de fortsatt er venner, og gjerne et godt, åpent forhold med eventuell ny kjæreste. 23
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg har beholdt alle bildene. Når årene går er det trivelig å se tilbake på. Litt sånn «åh, det var den perioden av livet» så mimrer jeg litt og tenker over livet. Anonymkode: 82885...2b6 11
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker dere om det?Er det ikke normalt å fjerne dette om det er flere år siden det var slutt og de har hatt nye kjærester etter det? Anonymkode: 4fe15...75a Min fortid endrer seg ikke fordi jeg blir sammen med en ny. Ser på ingen måte et behov for å late som ved å slette bilder og tagger, hva skulle vitsen være? Anonymkode: 2cbff...4bc 18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Normalt for deg er ikke ensbetydende med at det er normalt for andre. Anonymkode: 4bcdd...ca7 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg vil tvert i mot påstå at det er ganske unormalt å forsøke å viske ut en del av livet sitt bare fordi et forhold tar slutt. Et forhold skulle være temmelig elendig og/eller få en temmelig vond og vanskelig slutt før jeg gikk tilbake og forsøkte å slette alle spor etter det i sosiale medier. Anonymkode: 89d97...ae7 12
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Tenker det kommer an på hvor aktiv man er på sosiale medier. Er det en person som er veldig aktiv og poster mye, synes jeg ikke det er rart om de beholder bilder i det hele tatt. Min ex var ikke spesielt aktiv på sosiale medier, men hadde flere bilder av eksen som han påstod han hatet. Det synes jeg var spesielt, men jeg hang meg aldri opp i det. Tror han var utro med henne da, så han hatet henne kanskje ikke så fryktelig uansett. Anonymkode: f3623...195
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg går ikke tilbake flere år i Facebook historikken for å slette og redigere. Anonymkode: 8ba5a...6e0 14
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil tvert i mot påstå at det er ganske unormalt å forsøke å viske ut en del av livet sitt bare fordi et forhold tar slutt. Et forhold skulle være temmelig elendig og/eller få en temmelig vond og vanskelig slutt før jeg gikk tilbake og forsøkte å slette alle spor etter det i sosiale medier. Anonymkode: 89d97...ae7 34 minutter siden, AnonymBruker said: Min fortid endrer seg ikke fordi jeg blir sammen med en ny. Ser på ingen måte et behov for å late som ved å slette bilder og tagger, hva skulle vitsen være? Anonymkode: 2cbff...4bc 36 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har beholdt alle bildene. Når årene går er det trivelig å se tilbake på. Litt sånn «åh, det var den perioden av livet» så mimrer jeg litt og tenker over livet. Anonymkode: 82885...2b6 Enig i alt dette. Anonymkode: 2ba2c...85b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg går ikke tilbake flere år i Facebook historikken for å slette og redigere. Anonymkode: 8ba5a...6e0 Dette. Da det ble slutt så slettet jeg nyere bilder som var veldig kjærstete husker jeg (dette var en tid hvor jeg la ut mer på facebook enn nå) men jeg gadd ikke grave i historikken og nå mange år etter gidder jeg iallfall ikke det. Er vel ingen som ser på de gamle bildene uannsett. Anonymkode: 1977e...5cc
Eloise12345 Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Jeg mente alltid at det var en klok ide å slette bilder av ekser på facebook. Men i senere tid så forstår jeg at det kan bli vanskelig. Jeg har en del bilder på Facebook. Mye naturbilder. Jeg må lete og slette bilder av min mann om det blir slutt. Jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre det. For hvis det blir slutt så var eksen en del av min historie uansett. Men jeg forstår jo at det ikke er populært å ha bilder av ekser på facebook. Synes ikke det er noe særlig selv. Så tja vet ikke hva jeg vil gjøre om det blir slutt. Endret 9. oktober 2021 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg har ingen bilder med ekser på sosiale medier selv, men så har jeg en høyere terskel for å legge ut slike ting overhodet. Jeg legger oftere ut litt mer nøytrale bilder. Mannen min hadde en del bilder med sin ekskone (som han har barn med). Noen med barna, men noen også av bare de to. Jeg tror han genuint ikke tenkte over det. Jeg nevnte forsiktig en gang at de vi først traff hverandre lurte jeg på om han fortsatt var gift. Jeg hadde søkt ham opp på FB og de første bildene som poppet opp (som var offentlig synlige) var fra deres bryllup. Da tok han en gjennomgang. Nå har han vel et kun et par som er med barna og henne. Anonymkode: 35288...7d4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 Tagger fjerner seg selv dersom man slutter å være venner på Face. Har ikke slettet gamle bilder med pappaen til barna, fordi det er vår felles historie. Gikk også en del år etter bruddet før jeg traff en ny og da gadd jeg aldri bla meg bakover. Typiske kjærestebilder med en jeg ikke har barn med ville jeg nok fjernet, men jeg har ikke behov for å slette alle spor. Anonymkode: 2b1fa...796
McMary Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Jeg har bilder fra begge ekser på FB. De er en del av min historie, gode minner. Dog ikke kysse bilder men det ville jeg aldri lagt ut uansett. Om en eventuell ny kjæreste ønsker de fjernet så kan jeg sikkert gjøre det da, er viktigere med trygghet en stahet i et forhold. 😊
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Det bryr jeg meg ikke noe om, folk skal få beholde det de vil på some. Og jeg gidder ikke bruke tid på å gå igjennom og slette bilder. Hvis en ny kjæreste hadde krevd det er jeg rimelig sikker på at det hadde blitt slutt. Orker ikke usikre folk som skal prøve å kontrollere meg. Anonymkode: 96c7c...66c 1
smilo Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 Men hva når eldre minner med exen på FB stadig blir repostet, selv om personen er i et nytt forhold Jeg som ny kjæreste ville blitt skikkelig lei meg, om min partner stadig delte bilder og minner med exen. 2
Katten.2.0 Skrevet 10. oktober 2021 #19 Skrevet 10. oktober 2021 Tror jeg til og med har bilder tilbake fra forholdet jeg hadde for 14 år siden. Eneste grunnen til at jeg har slettet en del av bildene var at jeg datet ei som ikke likte at det lå ute. Når hun da fant ut at det også lå noen bilder på instagram - hvor jeg poster et bilde hvert femte år - og ble sur for det, da kuttet jeg den relasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #20 Skrevet 10. oktober 2021 Min samboer brukte lang tid på å slette bildene av eksen på facebook. Jeg synes det var ekstremt ubehagelig! Det var ikke mange bildene, men det var veldig sånne "se den vakreste dama! Som jeg elsker deg ❤️❤️❤️" "min for alltid ❤️" type tekster og bilder. Det han var tagget i sammen med henne brydde jeg meg ikke så mye om, men akurrat de han hadde lagt ut var bare flaut. Spesielt da han ikke hadde noen bilder av meg. Og når familien min og venne ville bli venner med han på facebook var det ekstremt ubehagelig! Det så virkeig ut som om de fortsatt var sammen, eller at han absolutt ikke var over det... Fikk etter 2 år (!!) overtalt han til å slette de verste... Anonymkode: f0aa4...a08 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå