AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hei. jeg har forsøkt å kontakte dyrebeskyttelsen, men kommer ikke «igjennom». Jeg ser jo at de drukner i arbeid, og vil hjelpe. Jeg har veldig god plass, tid og god nok økonomi til å stille opp ved funn av flere hjelpeløse dyr. Men hvordan kommer jeg noen vei? Hvor kan jeg «stille» opp så andre evnt husker på meg ved et slikt nødstilfelle? Anonymkode: 00a93...1fb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Det spørs helt på hvor du bor. Sånne ting er veldig lokale. Men klart, de frivillige må jo driftes, og det er begrenset med kapasitet. Ikke så mye mer du kan gjøre enn å melde interesse og vente på at de tar kontakt. Anonymkode: b700a...572
Troyamin Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 På hvilken måte har du forsøkt å kontakte Dyrebeskyttelsen siden du ikke kommer gjennom? 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Ts her. jeg har sendt melding, men kanskje forsøke andre måter? jeg holder til i Fredrikstad, og vet derfor at det er mengder med jobb. Jeg ser at nå kommer den alvorlige kulden som verken store eller små skal få leve i, og føler egentlig at nå må jeg nesten hive meg rundt og hjelpe. Jeg får vondt i meg når jeg vet jeg har kapasitet, men står stille. Kan selvsagt sende dyrebeskyttelsen melding på Facebook også egentlig, det er jo noe jeg ikke har prøvd. Anonymkode: 00a93...1fb
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Du må ringe Dyrebeskyttelsen lokalt. Det er jo ikke noen der 24/7 så det er ikke sikkert du får svar omgående. Eller dra dit på besøk, de har vel åpent for besøk en gang i uka? Anonymkode: 6959a...1c0 1
Pantoten Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Se om det er andre organisasjoner som er aktive i området?
Arx Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Prøv å ringe. Jeg er selv fosterhjem for DB og de har ofte mye å gjøre og glemmer å svare på meld i de hektiske periodene. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Ts her. Takk for tips. Jeg har kontaktet dem for noen uker siden, men får bare prøve igjen. Evnt ringe og si muntlig at jeg kan være fosterhjem asap ved behov. Anonymkode: 00a93...1fb 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Still opp som fosterhjem. Om du bor alene uten andre dyr/barn, så vil de gjerne ha deg. Rolige hjem er perfekt for de mest sky og redde kattene. Jeg var fosterhjem en stund. De sendte meg de 'verste' kattene, og det var så flott å se på hvordan de ble tryggere og tryggere, til de til slutt sov i fanget og lekte på gulvet. Send din lokale dyrebeskyttelsen en mail om at du ønsker å stille opp som fosterhjem, og litt om hjemmesituasjonen (bor du alene eller med andre dyr/barn, bor du i leilighet eller hus, by, nabolag eller på landet) Anonymkode: e21b5...985 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Ts her. jeg kom i kontakt med en annen organisasjon som henviste meg til deres «hovedkontor» ☺️ Så da kan jeg hjelpe et eller annet sted, uavhengig av organisasjon. Hjelpen trengs uansett ❤️ Anonymkode: 00a93...1fb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå