AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hei. Jeg er sammen med en fantastisk mann som er snill, kjærlig, vil bruke mesteparten av tiden på meg og oss. Vi har det stabilt med hus og jobb og det andre som burde være på plass. Ting burde egentlig være supert, og når ting er bra så er det jo det. Men vi krangler så busta fyker dessverre alt for ofte. Det kan til tider være flere ganger i uka og over verdens dummeste ting. Det er stort sett små misforståelser som vi lager store og drar gjerne inn andre ting som plager en også, slik at man får kranglet enda mer. Vi kan dra det ut i flere timer, noen ganger så lenge som 10 timer med kjefting og eller utfrysning, klarer ikke å komme til en løsning. Rett og slett håpløst! Vi blir enige om å endre ting til neste gang osv, men havner i samme fella gang på gang. Han blir kald, ufin og kan finne på å stikke av i timesvis eller gjøre alt annet enn å prøve å fikse problemet. Jeg blir derfor svært frustrert og dermed sint og kan også si ting som jeg burde latt være i en krangel sånn og forteller gjerne han hva jeg føler han burde gjort annerledes, samt meg selv. Han snakker VELDIG lite i forhold til meg. Usikkerheten har tatt meg, jeg sitter med en følelse av at vi ikke klarer å kommunisere om vanskelige saker, samt at vi bare er alt for forskjellige. Jeg føler han gir faen når ting er vanskelig og sliter derfor med å stole på at han faktisk vil dette, selv når vi har det bra. Han velger stillhet og trekke seg unna, mens jeg velger snakk og stå i det til problemet er løst. Synes dette er super vanskelig! Kan noen komme med tips? Alle råd tas imot med stor takk, vi vil begge redde forholdet og må legge en ordentlig plan for hvordan vi skal få til det. Anonymkode: 6528e...2e3
Gjest Jmcclane Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Tror jeg ville gått til for rådgivning. Høres ut som det kan være andre mer underliggende problemer som må komme frem før det kan bli bedre...
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 Hvordan kan det være ett godt forhold med så mye krangling? Anonymkode: 657d0...df7 8
Workalot22 Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvordan kan det være ett godt forhold med så mye krangling? Anonymkode: 657d0...df7 . Endret 9. oktober 2021 av Workalot22 1
Workalot22 Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 (endret) Jmcclane skrev (25 minutter siden): Tror jeg ville gått til for rådgivning. Høres ut som det kan være andre mer underliggende problemer som må komme frem før det kan bli bedre... ... Endret 9. oktober 2021 av Workalot22
CorvusCorax Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 Dere må løsne opp i den floken som trigger krangelen. Det høres ut som dere ikke blir "ferdig" fordi han unnviker? Da blir det hengende i luften frem til neste gang. Hva krangler dere om? Handler det om å trygge hverandre - er det snakk om usikkerhet? Eller er det snakk om forskjellig meninger og livssyn? Husk at dere ikke kan endre hverandre. Kanskje dere rett og slett ikke passer sammen? Om man skal bli hakket på for noe man selv finner naturlig så blir det ofte dårlig stemning. Anbefaler en time hos parterapeut, det kan være enklere å formidle det dere ønsker under "rolige" forhold. På den måten kan dere lytte og se hverandre, og forhåpentligvis bli ferdig med krangelen.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 CorvusCorax skrev (6 minutter siden): Dere må løsne opp i den floken som trigger krangelen. Det høres ut som dere ikke blir "ferdig" fordi han unnviker? Da blir det hengende i luften frem til neste gang. Hva krangler dere om? Handler det om å trygge hverandre - er det snakk om usikkerhet? Eller er det snakk om forskjellig meninger og livssyn? Husk at dere ikke kan endre hverandre. Kanskje dere rett og slett ikke passer sammen? Om man skal bli hakket på for noe man selv finner naturlig så blir det ofte dårlig stemning. Anbefaler en time hos parterapeut, det kan være enklere å formidle det dere ønsker under "rolige" forhold. På den måten kan dere lytte og se hverandre, og forhåpentligvis bli ferdig med krangelen. Ja, det du skriver her stemmer, det blir hengende i luften fordi vi ikke blir ferdig med det. Ofte starter krangler om dumme ting som f.eks misforståelser eller at det er et vanskelig tema. En del uenigheter om diverse temaer kanskje, men ender jo stort sett opp med at vi er enige når alt kommer til alt. I går var det bare en misforstålse om hvilken film vi skulle se, og han viste at det ble dårlig stemning. Jeg ville snakke om det, men han sa det gikk bra, selv om kroppsspåket viste at det ikke gjorde det. Da mente han at jeg ikke ville gi meg og heller dra det lengre. Kan forstå det, men hvis vi ikke snakker om det så blir jeg sittende igjen med en klump i magen. Og når ting er slik , så er det gjerne mye usikkerhet. Jeg vet ikke helt hva han føler, og det samme for han. Dermed føres det gjerne opp i en krangel. Ja, er nok en ide det! TAKK! Anonymkode: 6528e...2e3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Dette er ikke et godt forhold. Anonymkode: 8ea48...697 3
nomore82 Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 Et forhold er ikke godt bare fordi det er fint mellom kranglene. Jeg mener oppriktig at et forhold først er godt når man ikke krangler men diskuterer. Og diskusjonene er bygget på gjensidig respekt og tillit. Først da har man et godt forhold. Respekt går ut på at man faktisk hører på kjæresten sin side av saken, og at man ikke beskylder eller anklager kjæresten for noe. Tillit går ut på at man stoler på det kjæresten sier, og har tillit til at det blir sagt med gode hensikter og ikke for å såre. Du sier selv at dere drar inn ting i kranglene som ellers plager en og som ikke har noe med den ene krangelen å gjøre. Jeg mistenker at dette skjer fordi dere ikke våger å ta opp de andre tingene som plager dere av frykt for å starte en krangel. Men når først krangelen er i gang så kan dere ta opp de tingene og... eller så tar dere opp de andre tingene for å ødelegge argumentene eller tilliten til kjæresten i den krangelen - for å vinne. Da får dere ikke et godt forhold. Etter min mening. Du sier og at kranglene ofte oppstår pga misforståelser. Vel, da er forslaget mitt å oppklare misforståelsen først og så ta krangelen om dere fortsatt er uenig. Og et lite tips. Når dere kran... diskuterer, prøv å unngå bastante og objektive påstander. I stede for å si at "du gjør alltid xxx og da respekterer du ikke meg" kan du heller si "når du gjør xxx så føler jeg at du ikke respekterer meg". En påstand om at noe alltid skjer trigger ofte benektelser som "jeg har da aldri gjort xxx".
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Parterapi. Og dere må IKKE få barn inn i dette. Det ville vært ren omsorgssvikt. Og barn fører ikke til mindre konflikter akkurat. Anonymkode: a481d...223
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, det du skriver her stemmer, det blir hengende i luften fordi vi ikke blir ferdig med det. Ofte starter krangler om dumme ting som f.eks misforståelser eller at det er et vanskelig tema. En del uenigheter om diverse temaer kanskje, men ender jo stort sett opp med at vi er enige når alt kommer til alt. I går var det bare en misforstålse om hvilken film vi skulle se, og han viste at det ble dårlig stemning. Jeg ville snakke om det, men han sa det gikk bra, selv om kroppsspåket viste at det ikke gjorde det. Da mente han at jeg ikke ville gi meg og heller dra det lengre. Kan forstå det, men hvis vi ikke snakker om det så blir jeg sittende igjen med en klump i magen. Og når ting er slik , så er det gjerne mye usikkerhet. Jeg vet ikke helt hva han føler, og det samme for han. Dermed føres det gjerne opp i en krangel. Ja, er nok en ide det! TAKK! Anonymkode: 6528e...2e3 Hvis det er sånn at du presser han til å snakke om ting så kan jeg forstå at han blir frustrert. Feks denne misforståelsen om hvilken film dere skulle se. Si jeg hadde blitt smått irritert fordi vi endte med å se en annen film enn det jeg trodde vi skulle se, ok det hadde gått over ganske raskt, men hvis partner skulle ha begynt å diskutere og snakke ihjel denne misforståelsen så hadde jeg nok vært irritert mye lenger, det er ikke nødvendig å lage så stor sak ut av det. Og hvis du ser at han blir irritert så la han være, alle er forskjellige og du må kanskje innse at han er en person som ikke har behov for å snakle alt ihjel. Anonymkode: 657d0...df7 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Har det nokså likt som deg.. Klarer ikke å leve uten klarer ikke å leve med. Anonymkode: f837e...cc0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Dere går begge i samme mønster når dere blir trigget. Skal dere løse dette så må dere bryte mønstrene. Her kan parterapi/psykolog være en god hjelp. Anonymkode: 153e7...428
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 I et godt forhold krangler man ikke så busta fyker pga en misforståelse om hvilken film man skal se. Anonymkode: 7516a...aec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå