AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #1 Skrevet 9. oktober 2021 Hva er bambus godt for? Jeg kjøpte noe jeg trodde var en ullbody fra Joha. Merkelappen hadde bilde av en sau og den hang blant ulltøy. Ved nærmere inspeksjon ser jeg nå at det ikke er ull, men bambus. Hva er fordelene, er det bra? Anonymkode: 8ddd6...38f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #2 Skrevet 9. oktober 2021 Bambus er like eller mindre funksjonell som bomull. Det er overhodet ikke i nærheten av ull, det transporterer ikke svette, det lufter ikke. Blir man våt med bambusklær, så blir man våt og kald, det er tross alt kun viscose. Men, det er mykt og deilig stoff, men har ingen funksjon sånn foruten om å være klær. Anonymkode: 053e3...10f 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #3 Skrevet 9. oktober 2021 https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2015/04/15/222072/bambusbloffen?redirect=true Les denne. Bambusbløffen. Sikker på at det ikke er bambus inni og ull utenpå? Allergibarn bruker kunne ha sånne. Anonymkode: 27714...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #4 Skrevet 9. oktober 2021 Eldstemann nekter å bruke ull, synes det klør. Men elsker bambus/viskose pga mykheten. Yngste har atopisk eksem. Derfor kjøper jeg tøy med bambus på innsiden (mot kroppen) og ull på utsiden. Anonymkode: 35d37...05d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #5 Skrevet 9. oktober 2021 Det er bare 100% bambus/viskose. Ikke noe ull. Føler meg faktisk lurt nå. Den kostet jo like mye som ullbody og Anonymkode: 8ddd6...38f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er bare 100% bambus/viskose. Ikke noe ull. Føler meg faktisk lurt nå. Den kostet jo like mye som ullbody og Anonymkode: 8ddd6...38f Du lurte deg selv. Returner da vel Anonymkode: 27714...dd6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eldstemann nekter å bruke ull, synes det klør. Men elsker bambus/viskose pga mykheten. Yngste har atopisk eksem. Derfor kjøper jeg tøy med bambus på innsiden (mot kroppen) og ull på utsiden. Anonymkode: 35d37...05d Mener ikke å kuppe tråden, men kan du dele noen merker du er fornøyd med som er bambus inne og ull ute? Vi har nettopp oppdaget at baby har atopisk eksem og hver gang vi har på ull så ser det ut som om han har fått sopp over hele kroppen, full i utslett 😩 ødelegger ikke bambuslaget alle funksjonene som ullen har? Hva annet kan du anbefale å bruke om vinteren for oss som ikke kan bruke ull? 🐑 Anonymkode: 50a08...205
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mener ikke å kuppe tråden, men kan du dele noen merker du er fornøyd med som er bambus inne og ull ute? Vi har nettopp oppdaget at baby har atopisk eksem og hver gang vi har på ull så ser det ut som om han har fått sopp over hele kroppen, full i utslett 😩 ødelegger ikke bambuslaget alle funksjonene som ullen har? Hva annet kan du anbefale å bruke om vinteren for oss som ikke kan bruke ull? 🐑 Anonymkode: 50a08...205 Ikke meg du spør, men: Vi bruker bomull innerst og en skikkelig god ulldress utenpå (Lanullva feks). Ikke noen merinoulldrakt, da disse er tettere og ofte gir utslett i kontakt med håndleddet. Vi bruker til nød superundertøy fra Cubus med bambus innerst og ull utenpå, men han reagerer litt på dette også. Så dette bruker vi bare når det er -10/15/20. Anonymkode: 27714...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Mener ikke å kuppe tråden, men kan du dele noen merker du er fornøyd med som er bambus inne og ull ute? Vi har nettopp oppdaget at baby har atopisk eksem og hver gang vi har på ull så ser det ut som om han har fått sopp over hele kroppen, full i utslett 😩 ødelegger ikke bambuslaget alle funksjonene som ullen har? Hva annet kan du anbefale å bruke om vinteren for oss som ikke kan bruke ull? 🐑 Anonymkode: 50a08...205 Sønnen min har også atopisk eksem. Han reagerer på ull og får utslett raskt, men når vi bruker ull/silke mix så går det mye bedre. Vi smører også mye forebyggende med canoderm og bruker vanlig ullundertøy i f. Eks merino og det fungerer også veldig bra, litt utslett men klør ikke og er overhodet ikke hissig. Vet ikke om det er fordi vi smører og bytter på materiale i klærne, eller om han bare er mildere rammet. Anonymkode: 053e3...10f 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Bambus er verdens mykeste og mest behagelige klær!! Så en bambusbody er ikke et bomkjøp Elsker bambus både på meg selv og barnet. Anonymkode: 9f5da...d60 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mener ikke å kuppe tråden, men kan du dele noen merker du er fornøyd med som er bambus inne og ull ute? Vi har nettopp oppdaget at baby har atopisk eksem og hver gang vi har på ull så ser det ut som om han har fått sopp over hele kroppen, full i utslett 😩 ødelegger ikke bambuslaget alle funksjonene som ullen har? Hva annet kan du anbefale å bruke om vinteren for oss som ikke kan bruke ull? 🐑 Anonymkode: 50a08...205 Veldig fornøyd med hust and claire, joha og reflex (sistnevnte er bare bambus, ikke blanding). Brukt vanlig ulldress (hjemmestrikket, lillelam o.l) utenpå, og da har de holdt seg gode og varme uten å klø. Prøv deg frem, ingen barn er like. Ps: Mange fine klespakker på finn til en rimelig penge 🙂 Anonymkode: 35d37...05d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sønnen min har også atopisk eksem. Han reagerer på ull og får utslett raskt, men når vi bruker ull/silke mix så går det mye bedre. Vi smører også mye forebyggende med canoderm og bruker vanlig ullundertøy i f. Eks merino og det fungerer også veldig bra, litt utslett men klør ikke og er overhodet ikke hissig. Vet ikke om det er fordi vi smører og bytter på materiale i klærne, eller om han bare er mildere rammet. Anonymkode: 053e3...10f Er overhodet ikke hissig utslett her heller, men man skal alltid holde utslett borte fordi de kan bli allergisk mot andre ting som kommer i kontakt med utslettet! Feks om du koser på en katt og deretter er borti sønnen din sitt utslett, da kan kroppen misforstå og danne antistoffer mot det allergenet via utslettet. Så jeg ville vært superforsiktig med å tenke at «litt er greit». Anonymkode: 27714...dd6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er overhodet ikke hissig utslett her heller, men man skal alltid holde utslett borte fordi de kan bli allergisk mot andre ting som kommer i kontakt med utslettet! Feks om du koser på en katt og deretter er borti sønnen din sitt utslett, da kan kroppen misforstå og danne antistoffer mot det allergenet via utslettet. Så jeg ville vært superforsiktig med å tenke at «litt er greit». Anonymkode: 27714...dd6 Jøss, dette var jeg ikke klar over og har heller ikke lest om på forskjellige astma/allergi sider eller fått advarsel fra helsesøster eller lege da det ble konstantert atopisk eksem. Jeg er veldig interessert i å lesemer om dette, kan du linke til litt kilder? Anonymkode: 053e3...10f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #14 Skrevet 10. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er overhodet ikke hissig utslett her heller, men man skal alltid holde utslett borte fordi de kan bli allergisk mot andre ting som kommer i kontakt med utslettet! Feks om du koser på en katt og deretter er borti sønnen din sitt utslett, da kan kroppen misforstå og danne antistoffer mot det allergenet via utslettet. Så jeg ville vært superforsiktig med å tenke at «litt er greit». Anonymkode: 27714...dd6 Nå har jeg lest enda mer nøye over fra troverdige norske kilder og finner ikke det du snakker om. Derimot står det at man bør unngå grov ull, men at finere ull og ullmix gjerne går bra. Dette har fungert fint for oss og det tenker jeg vi fortsetter med enn sålenge. Når barnet mitt får symptomer så rekker det aldri gå lenger enn hudforandringer, altså strukturen i huden endres. Og vi får kontroll på det før det forverres. Anonymkode: 053e3...10f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #15 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er overhodet ikke hissig utslett her heller, men man skal alltid holde utslett borte fordi de kan bli allergisk mot andre ting som kommer i kontakt med utslettet! Feks om du koser på en katt og deretter er borti sønnen din sitt utslett, da kan kroppen misforstå og danne antistoffer mot det allergenet via utslettet. Så jeg ville vært superforsiktig med å tenke at «litt er greit». Anonymkode: 27714...dd6 For noe tull, det er ikke slik immunsystemet fungerer. Skal de som har pollenallergi slutte å spise i pollensesongen da fordi de reagerer på pollen i luften og kan dermed bli allergisk mot all mat? Slutt å spre feilinformasjon og skremselspropaganda. Anonymkode: 2856c...1cc 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #16 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jøss, dette var jeg ikke klar over og har heller ikke lest om på forskjellige astma/allergi sider eller fått advarsel fra helsesøster eller lege da det ble konstantert atopisk eksem. Jeg er veldig interessert i å lesemer om dette, kan du linke til litt kilder? Anonymkode: 053e3...10f Jeg har fått beskjed av dette fra barnelege som er spesialist innen allergi, at dette er hovedgrunnen til å holde det i sjakk. Dette har også en kollega fått beskjed om av en annen barnelege, samt min nærmeste venninne har fått samme fra en barnelege som har skrevet doktorgrad om allergi. Jeg har dessverre ikke kilder, da det er veldig nytt og kun fra ledende helsepersonell innen allergi. AnonymBruker skrev (6 timer siden): For noe tull, det er ikke slik immunsystemet fungerer. Skal de som har pollenallergi slutte å spise i pollensesongen da fordi de reagerer på pollen i luften og kan dermed bli allergisk mot all mat? Slutt å spre feilinformasjon og skremselspropaganda. Anonymkode: 2856c...1cc Se over. Dette er helt nytt innen allergi og eksem. Hvorfor i alle dager skriver du så nedsettende? Dette er informasjon vi har fått i kontakt med helsevesenet. Hvorfor blir du så trigget at du avfeier andres informasjon? Anonymkode: 27714...dd6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #17 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For noe tull, det er ikke slik immunsystemet fungerer. Skal de som har pollenallergi slutte å spise i pollensesongen da fordi de reagerer på pollen i luften og kan dermed bli allergisk mot all mat? Slutt å spre feilinformasjon og skremselspropaganda. Anonymkode: 2856c...1cc Stärkt hud och tidig matintroduktion Forskarnas tanke med oljebadandet är att stärka hudbarriären och därmed hindra ämnen som kan ge allergiska symtom från att tränga in i huden och påverka immunförsvaret. Tidigare studier har nämligen visat att barn med en defekt hudbarriär löper ökad risk för att bli allergiska. En förklaring skulle kunna vara att deras hud har lättare att släppa igenom allergena ämnen från till exempel mjölk, ägg, vete och jordnöt. https://www.allergia.se/kan-oljebad-stoppa-barns-allergi/ Anonymkode: 27714...dd6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #18 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sønnen min har også atopisk eksem. Han reagerer på ull og får utslett raskt, men når vi bruker ull/silke mix så går det mye bedre. Vi smører også mye forebyggende med canoderm og bruker vanlig ullundertøy i f. Eks merino og det fungerer også veldig bra, litt utslett men klør ikke og er overhodet ikke hissig. Vet ikke om det er fordi vi smører og bytter på materiale i klærne, eller om han bare er mildere rammet. Anonymkode: 053e3...10f prøv aderma krem 😊veldig bra som forebygging på atopisk eksem. Anonymkode: 0409e...e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå