Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit med en kombivogn?

Hulene er vel viktige, noe å se etter der?

Annet?

Anonymkode: 7dd04...5b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fins det vel like mange svar som det finnes mammaer, der en eeeelskee store, faste hjul hater en annen det samme, der en mååå ha flat liggestilling skal en annen ha ergonomisk. Mitt beste tips er dra til en stor butikk med mange barnevogner du kan trille rundt på, ofte så kjenner man hvilken man trives med å trille. Ting jeg ønsker i en barnevogn: 4 hjul (jeg synes 3 hjul er enten ustø eller enormt lange), svingbare framhjul som kan låses med litt størrelse (faste hjul er tungt å manøvrere og små hjul mer uregjerlige, låsing er fint til grus, snø og ulendt terreng) vendbar sittedel (liker så se mini som liten, mini liker å se verden som større men liker å snu når barnet sover), duovogn/2 deler man bytter(hver del er mindre for seg, synes kombi blir store med begge deler i), lang kalesje(så lettvint når solen kommer bakfra og det regner og blåser uventa), ergonomisk sittedel (var veldig usikker på dette før jeg fikk barn, nå har jeg prøvd en av hver og hater flat liggedel fordi ungen sklir ned og ligger og henger på skeiva i stroppene fordi det er ingen støtte og jeg måtte kunne ha vinkel oppover på grunn av refluks, gulp og når mini var tett og forkjølet. Ergonomisk var mye bedre, mini lå alltid godt selv delvis oppreist.)

Anonymkode: e0764...656

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mitt beste tips er dra til en stor butikk med mange barnevogner du kan trille rundt på, ofte så kjenner man hvilken man trives med å trille. 

Anonymkode: e0764...656

Enig. Og ta med en sekk som veier en del kg, gjerne så tung som mulig, og test ordentlig. Alle vogner føles lette og enkle å trille når de er tomme. Test også å slå dem sammen og opp igjen, sjekk hvor lett det er å få sekken inn i kurven under, hvor lett det er å løsne selene etc. Bestem dere for hva som er viktig for dere. Og tenk at praktisk og komfortabelt gjerne bør trumfe utseende.

Anonymkode: 1bf88...a16

• Liker 2
Skrevet

Hva er forskjell på duovogn og kombivogn??

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er forskjell på duovogn og kombivogn??

Duo har en liggedel og en sittedel separat. Kombi har liggedelen oppi sittedelen når den er i bruk.

• Liker 1
Skrevet

Skal du hovedsakelig bruke den i by (innendørs, asfalt, grus) eller trenger du en vogn som tar trerøtter og dyp slaps? Bør den få plass på buss? Komme inn i en trang heis? Være lett å legge sammen? få plass i en liten eller stor bil? Ha plass til mange handleposer under? Er det stor høydeforskjell på deg og mannen? Hva er budsjettet? Osv. 

Anonymkode: 1b039...3d8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal du hovedsakelig bruke den i by (innendørs, asfalt, grus) eller trenger du en vogn som tar trerøtter og dyp slaps? Bør den få plass på buss? Komme inn i en trang heis? Være lett å legge sammen? få plass i en liten eller stor bil? Ha plass til mange handleposer under? Er det stor høydeforskjell på deg og mannen? Hva er budsjettet? Osv. 

Dette er viktig - vogna skal passe til dere og deres bruk😊

Jeg måtte ha store hjul fordi jeg elsker å trille på skogsveier, venninna mi som helst er på shopping og kafé trengte en nett liten vogn med gode, svingbare hjul. Her jeg bor er det kaldt store deler av året, så vi trenger vogn med god plass til vinterpose, det trenger ikke en mamma som bor på et varmere sted.

Anonymkode: 274f5...717

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette. 
Hva du ser etter avhenger av hva du trenger.

Med første trengte vi bare en byvogn, lett inn og ut av buss etc. Litt håpløs å trille i snø, men funket. 

Med neste trengte vi en vogn som var bra å trille på snø, grus, lett å slå sammen i bil, etc.

Anonymkode: 833e5...5a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...