Gå til innhold

Bekkenløsning i første svangerskap, nå i andre er jeg 30 kg lettere. Blir det mindre da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går inn i svangerskap to med mye lettere kropp og bedre vaner. Trener og går mye tur. Det gjorde jeg ikke med nummer en, la på meg 30 kg og kroppen verket hele tiden. 

Kan det bli bedre nå som jeg er mye lettere og bedre form?

Anonymkode: 8f10f...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenløsning skjer uansett pga hormoner, slik at barnet skal kunne passere gjennom bekkenet. Men det er en sannsynlighet for at du vil merke mindre symptomer nå pga vekt og muskelmasse ja. Men det kan være veldig tilfeldig og, så krysser fingrene for mindre symptomer nå som du har jobbet for det og har ett så mye bedre grunnlag🤞🏻

Anonymkode: 209d7...29f

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ung, helt normalvektig og pleier å gå endel turer så kroppen er vandt til bevegelse. Likevel fikk jeg så kraftig bekkenløsning at jeg slet med å gå alt fra uke 11, så tror det er helt individuelt for hver person. 

Nå nesten hele tredje trimester derimot har bekkenet vært fint igjen siden hodet har vært så langt nede at det har stabilisert. Allerede i uke 32 sa jordmor at hodet var festet, og da hadde jeg vært fin i bekkenet i rundt 2 uker 🤩

Masse lykke til og håper for din del at du slipper unna denne gang 🤞

• Liker 1
Skrevet

Tror det er individuelt, jeg sliter med bekkenet nå siste tre ukene. Hodet er festet her og, så det har ikke noe å single min del.

Var overvektig inn i svangerskapet.

Min mor var superslank, men fikk bekkenløsning fra uke 11.

Tror bekkenløsningssmerter også handler om hvor mye du pusher deg selv. De jeg kjenner med verste smertene er de som ikke ser ut til å klare roe ned tempo.

Anonymkode: 246b1...33a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...