AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Mannen er i ufrivillig sølibat, og jeg orker ikke snakke med han eller i det hele tatt se på han. Jeg er så flau og irritert over den barnslige oppførselen at jeg ikke klarer å kontrollere meg – men han sier at jeg overreagerer – ærlig talt?! Han fylte 40 i forrige uke, og i den anledning var vi hos hans foreldre og spiste middag med rundt 50 gjester. Mannen min har vokst opp veldig bortskjemt og fått alt han har pekt på – standarden for gaven er ikke noe under perfekt, og selvfølgelig splitter ny. Gamlefar reiser seg og holder en kort tale – nå er sønnen min snart halvveis i livet, jeg er så stolt over at han har etablert seg og blitt en familiemann til slutt, han er ditt og datt – og finner fram sin gave. Gamlefar (faren til mannen min) pleier jo å gi den dyreste og beste gaven, så jeg så at min mann forventet mye siden selve esken var så liten. Han pakker opp og der er en klokke. Gamlefar sier at den er én av rundt 30 klokker i hele verden som er lagd av ekte månestein (fra månen!). Jeg ble veldig imponert – men det ble ikke mannen min… For gamlefar sier at klokken var kjøpt i 2018/19 (husker ikke) og at han kjøpte den av en av gjestene (en nær venn som ofte har passet mannen min i oppveksten og hjulpet oss masse: supertrivelig kar). Men klokken har vært i noen hender, med andre ord. Den har ingen tydelige bruksmerker, etter det jeg så. Mannen min blir potte sur og nekter å ta imot klokka fordi den er «dårlig og brukt». Begynner å lage en scene og diskutere med faren sin, og forlange en ny og bedre bursdagspresang. Jeg begynner nesten å grine – alle ser jo på oss og stemningen blir veldig intens akkurat da. Jeg tar barnet og kjører hjem, og har ikke snakket med min mann siden. Jeg vet ikke om han tok imot klokka eller om han fikk en ny bursdagspresang eller hva… men jeg kjenner at akkurat nå klarer jeg ikke tenke på hele familien som så en 40-år gammel barnefar kjefte på faren sin over en bursdagspresang (tydeligvis verdt masse penger, også). Skulle gjerne skrevet mer, men kommer ikke på mer i farten og er så sliten (jeg har tatt alt ansvaret med barnet den siste uken siden jeg ikke vil snakke med far, og jeg jobber i tillegg ). Er LEI! 🤢 Anonymkode: be266...9be 15
SPOCA Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Mannen din høres ekstremt bortskjemt ut. Jeg hadde faktisk revurdert hele mannen. Dette er flaut og totalt uakseptabelt. 37
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 SPOCA skrev (3 minutter siden): Mannen din høres ekstremt bortskjemt ut. Jeg hadde faktisk revurdert hele mannen. Dette er flaut og totalt uakseptabelt. Ja, han er veldig bortskjemt. Men han har mange gode sider også. Han har aldri reagert så voldsomt foran en folkemengde, i alle fall ikke med meg tilstede. Det som fikk meg til å dra var vel egentlig at sønnen så på og ble merkbart bekymret og forvirret. Problemet er at jeg VIL gå fra han - men blir for barnets skyld. Foreldrene kjøpte huset hans til han, og jeg bare "Bor her" selv om vi er gift. Jeg har nok råd til en helt grei bolig om jeg separerer meg, men jeg vil ikke dytte sønnen vår gjennom en skillsmisse... kanskje til dels fordi jeg ikke vil at han skal ha et slikt ensidig forbilde når han er på besøk hos sin far ( i så fall)... Anonymkode: be266...9be
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg håper faren satt han på plass? Fullstendig uakseptabel oppførsel. Jeg skjønner at du er flau, men hvis du ser det fra en annen side: Det var han som dreit seg ut. Det er han som burde være flau, ikke du. 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 Ja må si mannen din har store problemer i livet sitt! Hva skjer den dagen det dukker opp et reelt problem? Det er trist at en mann på 40 år har sånne verdier, og at han skal overføre de til sine barn. Anonymkode: 39c1c...5b2 12
Tanuki Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 (endret) skjønner godt at han er i ufrivillig sølibat, for en dust. Endret 9. oktober 2021 av Tanuki Et ord 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Noen andre som har tanker rundt dette? Anonymkode: be266...9be
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 Jo visst oppfører han seg som en idiot. Men denne personen er jo lett å gjenkjenne for dem som kjenner vedkommende,- du også. Anonymkode: 29799...81e 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo visst oppfører han seg som en idiot. Men denne personen er jo lett å gjenkjenne for dem som kjenner vedkommende,- du også. Anonymkode: 29799...81e Og? Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet hva han gjorde... Anonymkode: be266...9be 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og? Det er jo ikke akkurat noen hemmelighet hva han gjorde... Anonymkode: be266...9be Nei, men vil du utlevere deg selv for gud og hvermann? Anonymkode: 29799...81e 1
nomore82 Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 For det første så aksepterer du oppførselen her med å være sammen med han. Du kan godt si at han er i sølibat og derfor ikke aksepterer det, men at du holder tilbake sex for å korrigere oppførselen hans er ikke akkurat en matnyttig måte å gjøre det på. Og veldig gammeldags. For det andre så lærer dere barnet deres at dette er grei oppførsel. Han ved å oppføre seg sånn, og du ved å akseptere det. Jeg antar du ikke har fortalt barnet deres at mamma og pappa ikke har sex lenger fordi du ikke liker måten pappa oppfører seg på? Kan forøvrig ikke helt tro at dette er første gangen du har fått hint om denne typen oppførsel. Så du har akseptert det lenge. 9
kalimera Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 Håper han er klar over prisen på klokka. 27.500 dollar. Grei gave det da. 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 nomore82 skrev (8 minutter siden): For det første så aksepterer du oppførselen her med å være sammen med han. Du kan godt si at han er i sølibat og derfor ikke aksepterer det, men at du holder tilbake sex for å korrigere oppførselen hans er ikke akkurat en matnyttig måte å gjøre det på. Og veldig gammeldags. For det andre så lærer dere barnet deres at dette er grei oppførsel. Han ved å oppføre seg sånn, og du ved å akseptere det. Jeg antar du ikke har fortalt barnet deres at mamma og pappa ikke har sex lenger fordi du ikke liker måten pappa oppfører seg på? Kan forøvrig ikke helt tro at dette er første gangen du har fått hint om denne typen oppførsel. Så du har akseptert det lenge. Selvsagt henger du deg opp i sexbiten, du som mann. Ingen kvinne har lyst på sex med en idiot av en mann. Skal hun ha sex likevel mener du? Anonymkode: 29799...81e 16
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Synes dere oppfører dere barnslig begge to. Han, av åpenbare grunner, du, fordi du nekter å snakke med han og tar deg av alt på egenhånd og blir ytterligere sliten og misfornøyd. Anonymkode: bfa89...bd3 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 Hvor finner folk sånne "mannfolk"? Anonymkode: 4c1bf...069 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor finner folk sånne "mannfolk"? Anonymkode: 4c1bf...069 De finnes overalt! Rett som det er detter du borti en 🤭🤭🤭 Anonymkode: c7bdb...956 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Du minner litt om desse damene i Exit. Dei som held saman for fasade, pengar, trygghet og hus.... Anonymkode: d7211...32d 8
nomore82 Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvsagt henger du deg opp i sexbiten, du som mann. Ingen kvinne har lyst på sex med en idiot av en mann. Skal hun ha sex likevel mener du? Anonymkode: 29799...81e Klarer du å finne flere stråmenn i innlegget mitt? Så kan vi ta de samtidig? Poenget mitt var at oppførselen hans er lavmål og dette må tas tak i. En tar ikke tak i det kun ved å nekte sex. Det er idiotoppførsel. Nei, hun skal ikke da ha sex med han selv om hun oppfører seg som en idiot. Men det må mer til. HI virker som om sølibat skal få mannen til å oppføre seg bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #19 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, han er veldig bortskjemt. Men han har mange gode sider også. Han har aldri reagert så voldsomt foran en folkemengde, i alle fall ikke med meg tilstede. Det som fikk meg til å dra var vel egentlig at sønnen så på og ble merkbart bekymret og forvirret. Problemet er at jeg VIL gå fra han - men blir for barnets skyld. Foreldrene kjøpte huset hans til han, og jeg bare "Bor her" selv om vi er gift. Jeg har nok råd til en helt grei bolig om jeg separerer meg, men jeg vil ikke dytte sønnen vår gjennom en skillsmisse... kanskje til dels fordi jeg ikke vil at han skal ha et slikt ensidig forbilde når han er på besøk hos sin far ( i så fall)... Anonymkode: be266...9be Dette er noe av det mest idiotiske og naive jeg hører. Hilsen ei som vokste opp med foreldre som tenkte det samme. Ødela mye for mitt selvbilde, mitt syn på et godt forhold osv. Dummeste jeg hører. Anonymkode: 539be...aee 18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #20 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): jeg vil ikke dytte sønnen vår gjennom en skillsmisse... kanskje til dels fordi jeg ikke vil at han skal ha et slikt ensidig forbilde når han er på besøk hos sin far ( i så fall)... Du vil at sønnen din skal ha et kjærlighetsløst ekteskap som forbilde istedet? Foreldre som ikke snakker sammen og døde følelser. Herregud. Anonymkode: 539be...aee 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå