AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har overhodet ingen beviser og ingen sånn kjeeempe god grunn til å påstå/mene med sikkerhet at typen er veldig opptatt av leger og sykepleiere, men jeg har desverre hengt meg opp i dette fordi jeg sliter litt og er sjalu og det ene og det andre…har alltid slitt litt med diverse og har ofte lav selvfølelse/selvtillit og selvbilde. Typen har selv innrømmet tidligere at han syntes veeldig godt om fastlegen sin som var dame. Hun er ikke lenger fastlegen hans nå. Han interesserer seg veldlg for tv programmer som handler om tema leger/sykehus/akutt osv. Han viser tydelig at han syntes medisin er veldig interessant og lever seg veldig inn i alt som omhandler fysiske lidelser og hvordan man kan ordne det.. han kommer ikke fra en lege familie. jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir så sjalu og blir så irritert ?? Hvorfor må Jeg ha det sånn her ? Vet at jeg kan godta det om det stemmer eller ikke , siden det like gjerne kan handle om interesse for et felt, men alikevel klarer ikke jeg å styre mine egne tanker og sjalusi 😞 Jeg får hele tiden følelsen av at hvis jeg hadde vært lege og ‘’livredder’’ og hele den pakka der så hadde det liksom gjort meg f*** så intelligent å sexy i hans øyne,. Jeg vet dette er mest mitt problem, men blir jo ikke kvitt disse tankene. Ikke missforstå for jeg har all respekt for dem som redder liv , lærer om kroppens anatomi ,har ønske om å hjelpe mennesker osv men dette er noe jeg tydeligvis får veldig veldig lav selvfølelse av..? håper jeg ikke trenger masse nedlatende tilbake meldinger som bare handler om hvor syk jeg er ,men kanskje noen oppmuntrende ord ? Noen som kjenner seg igjen i dette ,og omså ikke akkurat lege/kirurg/sykepleier/ambulansesjåfør yrker ,men kanskje andre yrker ? hva tror dere kan hjelpe meg å få bort disse ‘’tvangs tankene ‘’ ? jeg har ikke tenkt å gå i behandling så det er ikke noen løsning. Kjæresten min virker bare så veldig imponert over disse type yrker. Jeg som menneske får ofte skryt av andre for å være god til å ha samtaler med mennesker og at psykolog utdannelse kunne passet til meg, Mange ganger skulle jeg ønske han var litt mer interessert i psykologi og ikke bare alt det fysiske. Vi er altså veldig forskjellige. PLIS ikke kom med det at hvis jeg er god i psykologi så hadde jeg ikke skrevet dette ? Fordi jeg har god selvinnsikt og føler at dette er noe jeg absolutt ikke burde kverne på i det hele og det store.. virker mer som en slags blanding av tvangstanker og sjalusi blandet med dårlig selvtillit og selvbilde oppå der, Vil bare føle meg mer viktig i hans øyne på en måte. Han er ikke så flink til å gi skryt og ros så har tenkt at jeg kanskje ikke er sammen med rette mannen ? at hvis han hadde gitt meg mer ros for MINE egenskaper og sterke sider ,så kanskje jeg ikke hadde følt dette i så stor grad ? Takk på forhånd 🙂 Anonymkode: 93a00...cc9
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Katten.2.0 skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke behandling? Hva skal ts behandles for? 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke behandling? Fordi jeg har mer enn nok i livet og har ikke bil og bor siiiiiinnnsykt langt unna psykolog. Har heller ikke penger til det. syntes åsså at det meste ligger oppi hodet og at man kan jobbe med det meste selv (gjerne med hjelp fra andre som har livserfaring eller slitt med lignende ) ,og at hvis man selv skjønner at man har et problem så vil det være enda lettere å bli kvitt det. Jeg er heller ikke fan av diagnoser fordi jeg mener vi er den vi er og med mindre man hører stemmer i hodet og har fantasi venner eller sulter seg selv så alvorlig at man må på sykehus osv …så er det ikke det første jeg prioriterer. Har åsså vært i behandling fordi jeg ble utsatt for voldtekt i barne alder og fordi jeg har en tøff barndom som jeg har klart å komme forbi/lakt bak meg og fordi meg og familien ble utsatt for ran med våpen , da vi var på ferie. Psykolog er ikke første prioritet om du skjønner Anonymkode: 93a00...cc9
Katten.2.0 Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 1 minutt siden, Gjenferdet said: Hva skal ts behandles for? Kan være kjekt mtp at hun "har alltid slitt litt med diverse og har ofte lav selvfølelse/selvtillit og selvbilde", og er nå sykelig opptatt av kjærestens interesse for den medisinske verden. I tillegg utelukker hun behandling - så dermed lurer jeg på: Hvorfor? Det er ikke nødvendigvis at det er det rette, men det er interessant å vite bakgrunnen til at det er utelukket. 6
Katten.2.0 Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi jeg har mer enn nok i livet og har ikke bil og bor siiiiiinnnsykt langt unna psykolog. Har heller ikke penger til det. syntes åsså at det meste ligger oppi hodet og at man kan jobbe med det meste selv (gjerne med hjelp fra andre som har livserfaring eller slitt med lignende ) ,og at hvis man selv skjønner at man har et problem så vil det være enda lettere å bli kvitt det. Jeg er heller ikke fan av diagnoser fordi jeg mener vi er den vi er og med mindre man hører stemmer i hodet og har fantasi venner eller sulter seg selv så alvorlig at man må på sykehus osv …så er det ikke det første jeg prioriterer. Har åsså vært i behandling fordi jeg ble utsatt for voldtekt i barne alder og fordi jeg har en tøff barndom som jeg har klart å komme forbi/lakt bak meg og fordi meg og familien ble utsatt for ran med våpen , da vi var på ferie. Psykolog er ikke første prioritet om du skjønner Anonymkode: 93a00...cc9 Duly noted. Håper du finner noen som kan veilede deg, eller veien selv!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Duly noted. Håper du finner noen som kan veilede deg, eller veien selv! Takk 🙂 Anonymkode: 93a00...cc9
Hansehan Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Kona er mer enn gjennomsnittet opptatt av politikk og ser alle nyhetssendingene på NRK og CNN har stått på hele tiden på hjemmekontoret i halvannet år. Jeg tenker at hun kanskje er heit på Audun Lysbakken, Foxy Moxy, Åsa Vartdal og/eller Wolf Blitzer. Burde jeg være bekymret? 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 For det første: Bra at du innser at det er ditt problem, og ikke hans. Da kommer du langt. Mannen min har også sagt at han er glad for at han har en kvinnelig fastlege. Rett og slett fordi han føler at hun er mer empatisk, og tar seg grundigere tid til han kontra forrige lege som var en eldre mann. (han har en autoimmun sykdom, og må ofte til legen). Det kunne aldri falt meg inn å bli sjalu/tenke at det var noe seksuelt der. Tvert imot så er jeg glad for at han får god behandling, og er fornøyd med legen. For det andre: tv/serier/filmer med medisinsk innhold er veldig populære! Det er noe som fascinerer mange. Det trenger ikke være et skummelt "oppheng", bare et interessant tema. Greys Anatomy/ER/House/Scrubs...Alle disse seriene var publikumssuksesser. Jeg hadde selv en periode hvor jeg så mye på en britisk serie som het "24 hours in the A&E". Dokumentarserie fra en akuttjeneste i London. Har ingen spesiell medisinsk interesse, men det var fint å se på de menneskelige skjebnene som serien tok for seg. Og jeg som kjæresten din ble sykt imponert av jobben de stakkars overarbeidete medisinske personellet gjorde. Du projiserer. Og det vet du. Du vil drive han bort om du ikke slutter med dette. Anonymkode: 0eef0...edd 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 Hansehan skrev (25 minutter siden): Kona er mer enn gjennomsnittet opptatt av politikk og ser alle nyhetssendingene på NRK og CNN har stått på hele tiden på hjemmekontoret i halvannet år. Jeg tenker at hun kanskje er heit på Audun Lysbakken, Foxy Moxy, Åsa Vartdal og/eller Wolf Blitzer. Burde jeg være bekymret? Hahaha!!😂👍 kjente meg litt truffet ja! Veldig godt poeng for det første jeg tenkte var : NEI! Tror ikke du skal bekymre deg ,og tror ikke hun sikler som en hund på disse politikerene,og du bruker bare unødvendig energi på noe som ikke er verdt å bruke tankene og energien på. det er litt sprøtt hvor rasjonelt jeg tenker med en gang jeg skal gi råd til noen andre 😅 ? Tusen takk så mye for eksempelet ditt👍❣️ Anonymkode: 93a00...cc9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): For det første: Bra at du innser at det er ditt problem, og ikke hans. Da kommer du langt. Mannen min har også sagt at han er glad for at han har en kvinnelig fastlege. Rett og slett fordi han føler at hun er mer empatisk, og tar seg grundigere tid til han kontra forrige lege som var en eldre mann. (han har en autoimmun sykdom, og må ofte til legen). Det kunne aldri falt meg inn å bli sjalu/tenke at det var noe seksuelt der. Tvert imot så er jeg glad for at han får god behandling, og er fornøyd med legen. For det andre: tv/serier/filmer med medisinsk innhold er veldig populære! Det er noe som fascinerer mange. Det trenger ikke være et skummelt "oppheng", bare et interessant tema. Greys Anatomy/ER/House/Scrubs...Alle disse seriene var publikumssuksesser. Jeg hadde selv en periode hvor jeg så mye på en britisk serie som het "24 hours in the A&E". Dokumentarserie fra en akuttjeneste i London. Har ingen spesiell medisinsk interesse, men det var fint å se på de menneskelige skjebnene som serien tok for seg. Og jeg som kjæresten din ble sykt imponert av jobben de stakkars overarbeidete medisinske personellet gjorde. Du projiserer. Og det vet du. Du vil drive han bort om du ikke slutter med dette. Anonymkode: 0eef0...edd Ååh!!tusen tusen takk!!😍 jeg blir så glad når man ikke må bli dissa ned i dritten for sine psykiske problemer som ikke har tråd med virkeligheten. du har skrevet så utrolig utfyllende og tatt deg så god tid og jeg må bare takke og takke for dine råd og synsvinkler. Skjønner at en henvisning til psykolog hadde vært unødvendig fordi jeg bare trengte et sånt her svar/oppvåkning. Det var mange kloke ord og jeg ser faktisk selv hvor utrolig teit det blir av meg dette her. Alt du skrev ga mening og jeg kjente at hele meg ble veldig lettet fordi det gikk en stor lyspære opp for meg😅 var på tide etter 1 år med disse tankene. Kjenner jeg blir litt flau. Helt sant som du skriver at jeg vil drive han bort å skremme vettet av han med å tenke sånn som jeg gjør. Min kjæreste sier det samme som din,at han føler seg mer ivaretatt av en dame og jeg må innrømme at av alle leger jeg har hatt så er det motsatt kjønn jeg opplever forstår meg bedre enn kvinner gjør. Ikke at det ikke finnes kvinnelige leger der ute som vil være like flink,men erfaringene mine har blitt sånn hvertfall. Tuuuusen takk så masse😘 Anonymkode: 93a00...cc9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Sjalusi er vondt, og du har tydeligvis havnet i et tankekjør som durer og går uten mål og mening. Det virker som du har bestemt deg for dette og forbereder deg på et brudd mentalt. Det er ganske normalt å synes godt om fastlegen, for gjør mam ikke det så bytter man til man har en man liker. De sykehusseriene er kjempe populære og kanskje han svermer for noen i serien, eller bare liker serien som 1000-vis av andre. Jeg tror ikke dette er greia, men for deg har dette blitt en metafor på det du er redd for. Å bli forlatt og ikke være i forkant av et brudd. Har du tilknytningsproblemer? Venter du på en katastrofe og lar hodet spinne i vei? Kan nesten virke som du trøster deg og liker disse tankene. At de gir deg en kontroll. Jeg tror du bør snakke med han om dette, og så må du tvinge deg til å bli litt rasjonell rundt sannsynligheten for dette skal skje. Anonymkode: 813bc...b9d
Hansehan Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hahaha!!😂👍 kjente meg litt truffet ja! Veldig godt poeng for det første jeg tenkte var : NEI! Tror ikke du skal bekymre deg ,og tror ikke hun sikler som en hund på disse politikerene,og du bruker bare unødvendig energi på noe som ikke er verdt å bruke tankene og energien på. det er litt sprøtt hvor rasjonelt jeg tenker med en gang jeg skal gi råd til noen andre 😅 ? Tusen takk så mye for eksempelet ditt👍❣️ Anonymkode: 93a00...cc9 Men hun har selv omtalt Moxnes som Foxy Moxy fordi mange (hun også) synes han er kjekk, hun liker Lysbakken, hun liker Åsa Vartdal ("jeg hadde glatt tatt henne!"), når det gjelder Wolf Blitzer, så tror jeg vi er mest opptatt av det kule navnet. Og når det gjelder medisin og sykepleie, så er det mange som er ytterst fascinert av det uten å bli helt i oppløsning over det. Kona var svært nær å begynne på medisinstudiet før vi ble sammen og er fortsatt veldig interessert i feltet, men det skjer likevel at hun ikke er så opptatt av arbeidsdagen min. Jeg tror rett og slett kjæresten din kunne tenke seg en slik jobb, og at det er det som gjør ting litt rart. Det virker som om du er interessert i psykologi, og at dere er unge. Jeg får også inntrykk av at dere ikke bor veldig sentralt. Hvis dere har tatt studiespes på videregående, så kan jo du studere psykologi og han sykepleie eller medisin? Uansett så synes jeg at du ikke skal ta dette som er noe som er "mot" deg som person, kanskje han ubevisst har lyst til at dere skal studere sammen og få jobber hvor dere kan redde liv? Jeg ønsker dere lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå