Gå til innhold

Vil ikke date vaksinerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fine greier. Jeg hadde ikke datet en uvaksinert jeg heller, så helt greit at det går andre veien også. 

(dvs uvaksinert som i vaksinemotstander av "prinsipp" og ikke av medisinske årsaker).

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moralen er at det er lov for vaksinerte å nekte å date uvaksinerte. Men ikke vice versa. 

(Jeg har forøvrig sett boligannonser på Finn, hvor utleier presiserer at vedkommende kun leier ut til vaksinerte. Hadde blitt ramaskrik om en utleier sa han kun ville leie ut til uvaksinerte.)

• Liker 7
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 9.10.2021 den 0.47):

Bare meg som synes det er litt tragisk at andre legger seg så opp i andres vaksinestatus? Hvis folk kunne sluttet å stikke nesa i andres saker så hadde verden blitt et mye bedre sted.

Å nekte vaksinering er litt som dem som ikke vasker henda når de har vært på toalettet. Det går ikke bare ut over det selv hvis du smitter noen.

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
Psilocybe skrev (På 11.10.2021 den 20.46):

Moralen er at det er lov for vaksinerte å nekte å date uvaksinerte. Men ikke vice versa. 

(Jeg har forøvrig sett boligannonser på Finn, hvor utleier presiserer at vedkommende kun leier ut til vaksinerte. Hadde blitt ramaskrik om en utleier sa han kun ville leie ut til uvaksinerte.)

Det var ikke slik jeg tolket teksten..

Jeg tolket det som at helse er et privatanliggende - og at det er overraskende at dette i det hele tatt har blitt et tema i feks en dating-setting. 

Det har jo skjedd et paradigme-skifte..

Skrevet
prt90 skrev (På 11.10.2021 den 23.19):

Å nekte vaksinering er litt som dem som ikke vasker henda når de har vært på toalettet. Det går ikke bare ut over det selv hvis du smitter noen.

Dummeste sammenligning jeg har hørt på lenge 😊

• Liker 4
Skrevet
Vera skrev (På 13.10.2021 den 8.56):

Det var ikke slik jeg tolket teksten..

Jeg tolket det som at helse er et privatanliggende - og at det er overraskende at dette i det hele tatt har blitt et tema i feks en dating-setting. 

Det har jo skjedd et paradigme-skifte..

Overhodet ikke. Helse har vært avgjørende i dataing i lang tid. De aller fleste bryr seg jo om hvorvidt en person for eksempel er sunn og frisk eller er overvektig og en usunn livsstil. Noen har åpenbare sykdommer, andre har mer skjulte sykdommer, og det kommer gjerne frem i datingperioden. Det er ikke sikkert disse tingene er avgjørende for hvorvidt man vil date videre, men at det er en faktor er det ingen tvil om.

Det er faktisk litt forskjell på om en person sitter i rullestol eller kan gå. Det er forskjell på om en person har alvorlig fedme eller ikke. Det er forskjell på om en person lider av ulike psykiske lidelser eller ikke. Det er forskjell på om en person er avhengig av for eksempel tobakk, narkotika eller alkohol eller ikke. Og ja, det er forskjell på om en person er vaksinemotstander eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Da blir man nok ensom. Jeg kjenner ingen som ikke er vaksinerte. 

• Liker 1
  • Opprett ny...