AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Del Skrevet 8. oktober 2021 Hvilke symptomer kan man få ved veldig lavt blodsukker? Hvordan opplever dere det når dere får det? Anonymkode: da1c2...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. oktober 2021 #2 Del Skrevet 8. oktober 2021 Slapp, energifattig, vondt i hodet, vanskelig å konsentrere seg. Hvorfor lurer du på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Del Skrevet 8. oktober 2021 Har du diabetes? Dersom du ikke har det så er ikke "lavt blodsukker" noe du trenger å tenke på. Da regulerer det seg selv. Selv om man faster så blir ikke blodsukkeret farlig lavt. Om du har diabetes så tar du det opp med legen din. Anonymkode: be9d6...e79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Del Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har du diabetes? Dersom du ikke har det så er ikke "lavt blodsukker" noe du trenger å tenke på. Da regulerer det seg selv. Selv om man faster så blir ikke blodsukkeret farlig lavt. Om du har diabetes så tar du det opp med legen din. Anonymkode: be9d6...e79 Kan selvsagt bli farlig lavt hvis man faster lenge ! Anonymkode: 6caf8...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 9. oktober 2021 #5 Del Skrevet 9. oktober 2021 Hvis du har diabetes, så kan symptomene være feks uvelhet og indre skjelving/uro (føling). Dette kan oppstå på et bs på rundt 3,5 ca men noen får ikke symptomer før de nærmer seg 3. Hvis bA nærmer seg 2 feks, kan det bli enda verre symptomer, og blir det lavt nok kan man miste bevisstheten. Så er du diabetiker er det alltid lurt å ha med seg noe søtt i tilfelle du skal ut, og at man har noe søtt hjemme. Det må ikke være sjokolade, det kan feks være syltetøy, honning, juice, sukkerbiter etc. Alt som kan få blodsukkeret til å stige raskt om man blir for lav. Det er etter det viktig å spise et måltid, så ikke bs daler igjen med engang. Enn bør også alltid ha med seg blodsukkeret apparat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan selvsagt bli farlig lavt hvis man faster lenge ! Anonymkode: 6caf8...f5e Nei! Med mindre man har diabetes så regulerer kroppen blodsukkeret selv uten at det blir "farlig lavt" selv med langvarig faste. Anonymkode: be9d6...e79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei! Med mindre man har diabetes så regulerer kroppen blodsukkeret selv uten at det blir "farlig lavt" selv med langvarig faste. Man må ikke nødvendigvis ha diabetes for å kunne få lavt blodsukker. Jeg har anoreksi og har lavt blodsukker, verifisert med blodprøver flere ganger. Anonymkode: 2d254...27f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du diabetes? Dersom du ikke har det så er ikke "lavt blodsukker" noe du trenger å tenke på. Da regulerer det seg selv. Selv om man faster så blir ikke blodsukkeret farlig lavt. Om du har diabetes så tar du det opp med legen din. Anonymkode: be9d6...e79 Tull. Jeg lever med alvorlig anoreksi og senest for 7 uker stupte mitt blodsukker til 1.3 Anonymkode: d4b20...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei! Med mindre man har diabetes så regulerer kroppen blodsukkeret selv uten at det blir "farlig lavt" selv med langvarig faste. Anonymkode: be9d6...e79 https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/blodsukkerlavt.php «Langvarig faste eller stort alkoholinntak kan gi hypoglykemi.» Anonymkode: d4b20...d40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 9. oktober 2021 #10 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du diabetes? Dersom du ikke har det så er ikke "lavt blodsukker" noe du trenger å tenke på. Da regulerer det seg selv. Selv om man faster så blir ikke blodsukkeret farlig lavt. Om du har diabetes så tar du det opp med legen din. Anonymkode: be9d6...e79 Det er sjeldent, men det finnes folk og sykdommer som gjør at de får lavt blodsukker uten å ha diabetes. Jeg er en av de som får lavt blodsukker uten å ha diabetes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg har ikke målt langtidsblodsukker, men har ikke diabetes. Får lettere symptomer på føling. Mister dog ikke bevissthet slik noen med diabetes gjør. Fikk problemer med det etter jeg fikk stoffskifteforstyrrelser. Anonymkode: f4f9a...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 9. oktober 2021 #12 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du diabetes? Dersom du ikke har det så er ikke "lavt blodsukker" noe du trenger å tenke på. Da regulerer det seg selv. Selv om man faster så blir ikke blodsukkeret farlig lavt. Om du har diabetes så tar du det opp med legen din. Anonymkode: be9d6...e79 Nå MÅ folk slutte å uttale seg om ting de ikke vet nok om. Det kan jo være direkte farlig. Ett lite google-søk, bare for å være på den sikre siden kan aldri skade: De vanligste årsakene til føling (hypoglykemi) er for mye insulin eller medisiner sammenliknet med behovet. Det kan også skyldes: uvanlig eller økt fysisk aktivitet uregelmessige måltider, for lite karbohydratholdig mat i forhold til insulin/medikamenter/fysisk aktivitet endring av dosering av insulin/ tabletter uten at den samsvarer med matinntaket eller den fysiske aktiviteten nedsatt medikamentbehov – skjer ofte når blodsukkeret blir normalt etter å ha ligget høyt i en periode, for eksempel ved nyoppdaget diabetes. Det kan også skyldes forsinket opptak av næring i tarmen på grunn av skader på det indre nervesystemet (autonom nevropati). stort alkoholinntak – gjelder også "dagen derpå" cøliaki, binyrebarksvikt, høyt stoffskifte (hypertyreose) emosjonelle påvirkninger/stress 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Del Skrevet 9. oktober 2021 TS her Jeg har ikke diabetes, men har i flere tilfeller hatt veldig lavt blodsukker ved blodprøver. Jeg sliter mye med angst og har en del kroppslige symptomer jeg har tenkt skyldes angsten, men jeg lurer på om det også kan skyldes blodsukkeret. Jeg måler jo ikke blodsukkeret mitt selv, derfor jeg lurer på hvordan andre opplever det Anonymkode: da1c2...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS her Jeg har ikke diabetes, men har i flere tilfeller hatt veldig lavt blodsukker ved blodprøver. Jeg sliter mye med angst og har en del kroppslige symptomer jeg har tenkt skyldes angsten, men jeg lurer på om det også kan skyldes blodsukkeret. Jeg måler jo ikke blodsukkeret mitt selv, derfor jeg lurer på hvordan andre opplever det Anonymkode: da1c2...de9 Hvor lavt har blodsukkeret målt? Hva har prøven vist? Anonymkode: f7d5d...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor lavt har blodsukkeret målt? Hva har prøven vist? Anonymkode: f7d5d...6bf Jeg husker ikke helt konkret, men ihvertfall under 3 ved noen tilfeller Anonymkode: da1c2...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tull. Jeg lever med alvorlig anoreksi og senest for 7 uker stupte mitt blodsukker til 1.3 Anonymkode: d4b20...d40 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man må ikke nødvendigvis ha diabetes for å kunne få lavt blodsukker. Jeg har anoreksi og har lavt blodsukker, verifisert med blodprøver flere ganger. Anonymkode: 2d254...27f Er dette pgr av manglende næring, at man får lavt blodsukker ETTER måltid eller hva? Slitt veldig lenge med sf/anoreksi selv og den siste tiden har jeg kjent på litt lavt blodsukker uten noen grunn? Har som regel alltid bra fastende blodsukker pgr av tyggis osv liksom. Anonymkode: 58c6e...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er dette pgr av manglende næring, at man får lavt blodsukker ETTER måltid eller hva? Slitt veldig lenge med sf/anoreksi selv og den siste tiden har jeg kjent på litt lavt blodsukker uten noen grunn? Har som regel alltid bra fastende blodsukker pgr av tyggis osv liksom. Anonymkode: 58c6e...d09 Manglende næring. Men man kan også få noe som kalles reaktiv Hypoglykemi som kommer etter måltid Anonymkode: d4b20...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå