Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet ikke noe særlig hår etter fødselen. Jeg fikk aldri dette ammehåret de andre snakket om i barselgruppa.

Men ca. 10- 11 mnd etter fødsel begynte jeg å miste mye hår. Nå er jenta bikket et år og håret fortsetter å falle av. Har fått masse små hår overalt som stikker alle veier. Hver gang jeg grer håret er gulvet dekket av hår😬

Er dette vanlig? Trodde det var relativt kort tid etter fødsel og når graviditetshormonene gikk ut av kroppen man mistet? Ikke så lenge etterpå?

Andre med lignende erfaringer? Eller kan det skyldes noe annet enn selve graviditet/fødsel siden det er såpass lenge siden? 

Anonymkode: b0273...afb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være relatert til amming, om du har feks trappet ned eller sluttet å amme. Tror uansett dette er ganske individuelt og normalt, men skader aldri å sjekke vitaminer hos legen hvis man ikke finner noe som har endret seg i det daglige🤷🏼‍♀️

Anonymkode: f2264...ddc

Skrevet

Kan også tegn på forstyrrelse i skjoldbruskkjertelen.  

Anonymkode: 6b9be...f5d

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte som deg. Mistet lite hår under graviditeten og den første tiden etter fødsel, før det begynte å «rase» av ca. 8 mnd senere. Så tror dette er veldig individuelt. 

Anonymkode: a3dc0...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...