Gå til innhold

Depresjon og destruktive handlinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg skikkelig fæl. Jeg har kastet bort mange år av livet mitt på å være deprimert og akseptere at jeg ikke får til noe fordi jeg er deprimert. Hør på meg, de samme ordene, samme klaginga 7 år etterpå. 7 år har gått, og jeg har ikke oppnådd noe. Hverdagen min er prikk lik nå som det den var for 7 år siden. Jeg har ingen fremtidsplaner og med hver dag som går tikker tiden bare raskere og raskere. I lynfart. Plutselig er jeg 30,35,40 og har ikke oppnådd noe, og er like fattig og hjelpeløs som i dag.

I dag har vært en skikkelig tung dag. Jeg har nærmest glemt mine problemer ved å shoppe bort alle sparepengene mine. Jeg ønsker ikke dette livet, hvorfor er alt så tungt? Hvorfor klarer så mange å gjennomføre studier, kjøpe hus, ha sparepenger, og jeg blir sliten av å gjøre the bare minimum? 

Jeg har tenkt å studere for å slippe å være like blakk i fremtiden. Jeg hadde et ønske om å bli apotektekniker siden dette er min "eneste" løsning, da det ikke kreves høyere utdanning, men bare vgs. Jeg undersøker litt om studiet, og finner ut at jeg må ta 4 eksamener hvert halv år. 12 eksamener på 1,5 år. I tillegg finner jeg ut at det er svært vanskelig å få seg fast jobb, og at man tjener rundt 300k.

Alt jeg vil gjøre har alltid en mørk bakside ved seg, og jeg vil bare slippe dette livet. Alt er så tungt. Kan noen vær så snill skrive til meg? Alt av råd som kan hjelpe meg med å velge riktig yrke, generelt råd om livet, helse, alt, hadde vært helt fantastisk, da jeg har opplevd flere ganger at folk inne har gitt meg tips og råd og hjulpet meg videre.

Anonymkode: 45cea...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uføretrygd.

Anonymkode: 612c4...58c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uføretrygd.

Anonymkode: 612c4...58c

Det er ikke aktuelt. 

Anonymkode: 45cea...cbe

Skrevet

Hvor gammel er du? Hva har du klart av utdanning?

Hva gjør du på om dagene?

Har du snakket med legen om hjelp med depresjon? Får du noe utredning eller behandling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...