Gå til innhold

Maur i leid leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leid en kjeler leilighet i to år nå. I vår fant jeg en maur i stuen og i denne uken har jeg funnet to på badet. Jeg har funnet ale tre maurene etter jeg hadde vært ute i skogen og aldri har jeg sett noen på kjøkkenet eller rundt mat, så jeg har tenkt de har følt med meg inn. Men etter den tredje er jeg blitt usikker på om jeg burde varsle hus eir? Jeg vill jo ikke være hysterisk eller virke som jeg klager, men så blir jeg litt usikker om det er et maur problem som utleier har rett på og vite om?  

Anonymkode: 63b96...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som du har fått med en og annen haiker, men du kan ta noen forholdsregler for sikkerhets skyld.

I første omgang må du sette ut maurgift, sånne "leverposteibokser" får du kjøpt på plantebutikker og biltema og sånne steder. Det er ditt ansvar som leietaker.
Så må du informere huseier om at du har sett maur, men at du har satt ut åtestasjoner.
Deretter må du vente et par uker for å se om mauren forsvinner helt eller om det kommer flere i hus selv om du har maurbokser stående.

Hvis det ikke blir bedre etter to ukers tid, så informerer du huseier og så ser dere på det sammen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...