Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg drøye med å betale tilbake restskatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk 30000 i restskatt som jeg må betale. Jeg har hittil bare betalt halvparten da jeg ikke har råd til mer. Frist var 15 september. Tar litt hver mnd. Vet det beregnes rente, men det er ikke store summen. Noe annet som skjer om jeg drøyer to mnd til med resten?

Anonymkode: b6a34...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir vel lønnstrekk, tenker jeg

Anonymkode: 1625d...fc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir vel lønnstrekk, tenker jeg

Anonymkode: 1625d...fc1

Hvor står det?

ts

Anonymkode: b6a34...e10

Skrevet

Lønnstrekk relativt kjapt gjennom statens innkrevningssentral. 

Anonymkode: d24cc...3f0

Skrevet

Restskatt forfallet i september og oktober. Klarer du ikke det kan du ta kontakt med skatteetaten for å lage en bedre plan, men da påløper det renter. 

gjør du ingenting går skatteetaten hardt til verks så ikke drøy dette. Kontakt de på mandag!

• Liker 1
Skrevet

Det er mye mer fornuftig å ringe til skatteetaten og spørre dem enn å spørre på KG.

Anonymkode: a2e61...af0

Skrevet

Ta kontakt med dem på mandag for å lage en plan, så slipper du kanskje lønnstrekk. For alt du vet, er det på gang allerede. Det er ikke akkurat sånn at de ringer deg for å spørre om det er greit før de setter i gang ...

Anonymkode: 01c27...180

Skrevet

Vel, skattetaten skylder meg tilsvarende beløp. De har ikke betalt meg det de skylder. 

Det er sikkert ikke deg forundt å betale når det måtte passe deg, slik som det er for skattetsten, som ikke har tatt seg tid til å betale meg. 

Anonymkode: 5848d...27d

Skrevet

Skatteetaten er absolutt ikke noen du vil skylde penger, de går raskt til verks med lønnstrekk. 

Anonymkode: 3a962...d25

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ta kontakt med dem på mandag for å lage en plan, så slipper du kanskje lønnstrekk. For alt du vet, er det på gang allerede. Det er ikke akkurat sånn at de ringer deg for å spørre om det er greit før de setter i gang ...

Anonymkode: 01c27...180

De skal sende varsel å man skal få sjansen å sende boutgifter etc i retur. De kan ikke trekke høyere lønnstrekk enn at man har igjen til boutgifter/livsopphold/ livsopphold til barn etc 

Anonymkode: 48d87...6c5

Skrevet

Største problem du kan vente er om de trekker deg i lønn, og fu samtidig har trekk i lønn fra annen namsmann, og det wr problemer med trekk databasene. Du kan da risikere å få et særnsmsmsnnstrekk oppå et ordinært nsmdmsnnstrekk. Det svir.

Anonymkode: 5848d...27d

Skrevet

Du kan drøye til de går inn og begynner å trekke deg direkte. Noe som de gjør om du ikke betaler. 

Anonymkode: 28d75...174

Skrevet

Siste frist var 15. September. Good luck. 

Anonymkode: 4038f...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...