Gjest Altiorden Skrevet 1. oktober 2005 #1 Skrevet 1. oktober 2005 Hei, Jeg og samboeren har begge vært hos lege og fått sjekket om det er en fysisk grunn til at jeg ikke har blitt gravid etter ett års prøving. Legene sier at det ikke er noe "galt" med hverken samboer eller meg, men når vi fortalte om hvor ofte vi hadde sex så sa legen at vi gjorde det alt for ofte. Han sa at det måtte gå ca. 4 dager mellom hver utløsning for at sædcellene skulle være svømmedyktige. Er det flere her som har hørt noe sånt? ...Er det virkelig en så enkel forklaring? Hilsen Kjempelettet med nytt håp :-)
Malama Skrevet 1. oktober 2005 #2 Skrevet 1. oktober 2005 Det har jeg aldri hørt... men hva vet jeg? Det jeg har hørt (eller elst da) er at om han har svekket kvalitet bør man ikke gjøre det oftere enn annenyher dag, mens at om ikke noe er galt med ham kan hver dag fint fungere (kanskje ikke gjennom hele syklusen, da blir du sliten da, men altså i den fruktbare perioden)
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 1. oktober 2005 #3 Skrevet 1. oktober 2005 Oi! Da bør kanskje vi også roe ned litt da hvis det er tilfelle... Huff, så sjelden?
Gjest Altiorden Skrevet 1. oktober 2005 #4 Skrevet 1. oktober 2005 Hei igjen, Samboeren min har tatt en sæd-test og legen sa at alt var helt normalt, men likevel skulle vi ikke ha sex mer enn hver 4. dag... Legen er spesialist på akkurat dette, så vi må vel ta det han sier for å være riktig... Hilsen Kjempelettet med nytt håp :-)
Chiquita Skrevet 1. oktober 2005 #5 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg tror ikke ett ord på det legen din sa. Max hver 4. dag er jo helt tullete. Som det ble nevnt over her - om en har nedsatt kvalitet så er annenhver dag det anbefalte, ellers så kan en ha sex så ofte som man vil. Dette har jeg fra "min lege" ved Seksjon for barnløshet ved St.Olavs. Hver 4. dag... *rister oppgitt på hodet*
Gjest Altiorden Skrevet 1. oktober 2005 #6 Skrevet 1. oktober 2005 Meg igjen, Nei, jeg har ikke hørt det før, men etter å ha prøvd i over ett år nå så er jeg åpen for å teste ut litt av hvert... Kan legge til at vi har hatt sex nesten hver dag hehe. Har forresten blitt gravid 3 ganger tidligere uten å prøve så veldig :-) Hilsen Kjempelettet med nytt håp :-)
Chiquita Skrevet 1. oktober 2005 #7 Skrevet 1. oktober 2005 Med sex hver 4. dag så blir det jo også vanskeligere å treffe eggløsning optimalt. Jeg kan ikke skjønne hvordan det skal kunne bedre sjansene deres...
Gjest Altiorden Skrevet 1. oktober 2005 #8 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg skal bruke EL-test for å prøve å treffe så godt som mulig, og så skal vi ha sex 2 ganger i uken i stedet for 7 :-) Hilsen Kjempelettet med nytt håp :-)
Tusenfryd Skrevet 1. oktober 2005 #10 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har hørt annenhver dag. Da rekker "lagrene" å fylles opp, man får tatt av det gamle og man treffer eggløsning. Men det er mange myter ute og går - hva vet vel jeg - mot en lege som du sier, har dette som spesialfelt. Det er imildertid et stort felt, så jeg er ganske ydmyk overfor nye ting, selv om jeg aldri har hørt om det før.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #11 Skrevet 1. oktober 2005 Skulle jo tro legen sier dette ut fra fagkunnskap og har større tro på at dette er riktig i deres tilfelle enn alt man hører her og der og rundt omkring. Ta EL-tester og finn ut når du har eggløsning og ha sex m fire dagers mellomrom da og to ganger om dagen ellers
Gjest Altiorden Skrevet 1. oktober 2005 #12 Skrevet 1. oktober 2005 Jepp! Fyttirakkærn ass, er skikkelig optimistisk nå :-) ...Jippiiii!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #13 Skrevet 2. oktober 2005 Merkelig. Vi fikk beskjed av legen vår, som også er spesialist, om å ha sex hver eller annenhver dag, og ikke la det gå lenger mellom.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #14 Skrevet 2. oktober 2005 Tror det er viktig å høre på hva legen DIN sier og om du tviler på at dette er riktig be en annen LEGE uttale seg om DERES tilfelle!!! - For noen kan to ganger om dagen være best, for andre hver fjerde dag - det er forskjell på mennesker og tilfeller!
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 3. oktober 2005 #15 Skrevet 3. oktober 2005 Hmmm.. dette måtte eg spørre gynekolog spesialisten på sykehuset der jeg jobber om... han sa at hvor ofte en hadde sex ik skulle ha noe å si hvis d ik var noe galt med mannens cædceller.. Kunne vær litt problem hvis PHen i kvinnens vagina var i ubalanse.. F.eks hvis kvinnen har mye soppinfeksoner, gjerne uten at hun vet om d..
LilleSnille Skrevet 3. oktober 2005 #16 Skrevet 3. oktober 2005 Sikker på han ikke mente max ganger pr dag da? Annen hver dag er ett råd som er ganske så vanlig. Det skal faktisk ikke gå for mange dager mellom hver sædavgang heller, da blir også kvaliteten dårlig. Siden dere har prøvd mer enn ett år, så håper jeg dere får videre utredning. Lykke til med babyjakten da! Liten digresjon: Hyppig sædavgang er forresten bra mot prostatakreft.
momo Skrevet 5. oktober 2005 #17 Skrevet 5. oktober 2005 Vi har fått beskjed om og ha sex annenhver dag, av legen våres som er spesialist, her har mannen dårlig sperm. Når vi lagde datteren våres hadde vi sex 5-6 ganger daglig og jeg gikk på p-pillen, så ganske utrolig at hun ble til da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå