Gå til innhold

C i snitt fra NTNU, jeg er så lat og klarer ikke studere

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Personen du diskuterer med tjener 1 million i året med 50 timers arbeidsuke og flere års ansiennitet. Det klarer man med C i snitt også. Nå virker ikke du som en som ønsker å jobbe 50 timers arbeidsuke. Selv har jeg C i snitt fra datalinjen på siving, jobber som utvikler i staten og tjener 750k, har sommertid, betalt lunsj og null ovetid. Har 4 år i arbeidslivet. Jeg fikk jobb ett år før endt studier. 

Det er lett å få jobb som utvikler i dagens marked.  Jeg fikk jobb ett år før endt studier. 

Anonymkode: 1a653...51d

Edit: selvsagt kommer du inn på boligmarkedet om du klarer å bli motivert til å jobbe. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Personen du diskuterer med tjener 1 million i året med 50 timers arbeidsuke og flere års ansiennitet. Det klarer man med C i snitt også. Nå virker ikke du som en som ønsker å jobbe 50 timers arbeidsuke. Selv har jeg C i snitt fra datalinjen på siving, jobber som utvikler i staten og tjener 750k, har sommertid, betalt lunsj og null ovetid. Har 4 år i arbeidslivet. Jeg fikk jobb ett år før endt studier. 

Det er lett å få jobb som utvikler i dagens marked.  Jeg fikk jobb ett år før endt studier. 

Ja, jeg synes ikke 1 million er så imponerende gitt utdannelsen, ansiennitet samt 50 timers uke. Men jeg har ikke valgt data som teknologiretning så jeg er dårlig på programmering. Men ellers hadde det vært et godt tips.

Anonymkode: c6133...e85

Skrevet

Altså, sjefen min som er utdannet fagskoleingeniør tjente 1.3 millioner i fjor, så folk må ikke se seg for blinde på pengene. Man får lønn for arbeidet man gjør, ikke utdannelse eller hvor tung utdannelsen var. 

Anonymkode: 8def5...62f

Gjest Nimbus2000
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 18.17):

Jeg tenker du må få hjelp til å finne ut av hva denne manglende motivasjon / latskapen din kommer av. Det er jeg som har svart deg før (budbilsjåfør). Seriøst, hvis den eneste gleden i livet er å ikke gjøre noe, hva er livet verdt å leve for da? Spør på vegne av oss begge. Hos meg bikker det litt for ofte over til at det diggeste å tenke på, er å ikke eksistere. Ganske tragisk. 
Nå sier jeg ikke at det er sånn med deg, men redd for at du ender opp slik du også, hvis du ikke finner ut av dette allerede nå.

Anonymkode: 3b52e...01e

Vet jeg maser en del på deg Men synes du bør snakke med psykolog og prøve å finne hjelp til å få et liv du verdsetter. 

Vet ikke hva som ville gitt livet ditt mer glede. Men det er jo utrolig mye du kan endre på selv om du er snart 40. Du kan få nye venner, ny kjæreste, ny utdanning, ny jobb, nye hobbyer, du kan finne glede i å hjelpe andre, osv. 

Synes absolutt du burde følge de samme rådene du gir til trådstarter. Det er ikke for sent selv om man er nesten 40. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg synes ikke 1 million er så imponerende gitt utdannelsen, ansiennitet samt 50 timers uke. Men jeg har ikke valgt data som teknologiretning så jeg er dårlig på programmering. Men ellers hadde det vært et godt tips.

Her er du og klager og bekymrer deg for å ikke få jobb. Så er ikke 1 mill godt nok for deg gitt at man har gått indøk? Hva søren? Bestem deg. 

Anonymkode: 71334...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er du og klager og bekymrer deg for å ikke få jobb. Så er ikke 1 mill godt nok for deg gitt at man har gått indøk? Hva søren? Bestem deg. 

Hvis en som har B i snitt og mange års erfaring og jobber 50 timers uker ikke har mer enn en million så vil jo jeg slite mer? Det gjør meg jo mer usikker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis en som har B i snitt og mange års erfaring og jobber 50 timers uker ikke har mer enn en million så vil jo jeg slite mer? Det gjør meg jo mer usikker.

Hvis du har lest det andre skriver i denne tråden, så skjønner du at det er holdningen din som vil hindre deg i å få jobb mer enn karakterene dine. Det er 98% som signerer jobb hos arbeidsgiver før endt utdanning, av de 95% som signerte jobb i fjor. Du har neppe noe å bekymre deg for dersom du jobber hardt for det du vil og har en god holdning.

Består studiet av folk med slike holdninger? Da styrer jeg langt unna.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du er en god startlønn da? Hvor mange timer skal du jobbe i uken synes du?

Startlønn for mange da jeg gikk ut var 300.000,- Nå er den sikkert en del mer, men bare for å få deg litt mer ned på jorden. Det er ikke vanlig å starte på 1 mill i lønn selv med studier. En venn av meg er nettopp ferdig med medisinstudiet. Det er jaggu ikke rare lønnen han hever og her snakker vi ukurante arbeidstider med heftig ansvar (dog er han i LIS1-stilling mulig det bedrer seg betydelig når han er ferdig med LIS1).

Jeg kunne sikkert fått bedre lønn et annet sted, men har som sagt drømmejobben og en fleksibilitet jeg trenger for å få hverdagen i balanse.

Anonymkode: e76e2...12f

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva tenker du er en god startlønn da? Hvor mange timer skal du jobbe i uken synes du?

Startlønn for mange da jeg gikk ut var 300.000,- Nå er den sikkert en del mer, men bare for å få deg litt mer ned på jorden. Det er ikke vanlig å starte på 1 mill i lønn selv med studier. En venn av meg er nettopp ferdig med medisinstudiet. Det er jaggu ikke rare lønnen han hever og her snakker vi ukurante arbeidstider med heftig ansvar (dog er han i LIS1-stilling mulig det bedrer seg betydelig når han er ferdig med LIS1).

Jeg kunne sikkert fått bedre lønn et annet sted, men har som sagt drømmejobben og en fleksibilitet jeg trenger for å få hverdagen i balanse.

Lis1 tjener 700k første året.

Anonymkode: bd2e2...8c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Startlønn for mange da jeg gikk ut var 300.000,- Nå er den sikkert en del mer

Lol. Så klart må lønna være nesten dobbelt så høy, du forstår vel at pengenes verdi normalt sett synker over tid. En startlønn på 300K for siv.ing var vel vanlig på tidlig 2000-tall, da kunne man også kjøpe leilighet sentralt i hovedstaden for en million, og en pakke kjøttdeig kostet 20 kr. 

Anonymkode: d5293...091

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lol. Så klart må lønna være nesten dobbelt så høy, du forstår vel at pengenes verdi normalt sett synker over tid. En startlønn på 300K for siv.ing var vel vanlig på tidlig 2000-tall, da kunne man også kjøpe leilighet sentralt i hovedstaden for en million, og en pakke kjøttdeig kostet 20 kr. 

I dag er startlønn for siving rundt 500k, indøk noe høyere, rundt 550k.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ifølge diplomundersøkelsen 630 inkl bonuser osv. Men kan være lavere iom at mange ikke har svart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette er tall som bedre passer en bachelorgrad. Siv.inger fra NTNU tjener nok godt over 600' i snitt, med alle bonuser osv. 

Skrevet

Jeg går en bachelor på et studiested som aldri nevnes her, men manglende motivasjon kommer finner alle studenter. Jeg vurderte å slutte etter første året. Hatet noen av fagene, følte meg så dum. Men: jeg hadde ikke noe sted å være. Jeg hadde intet annet alternativ enn å fortsette.

Når det gjelder alder, veeeel... Jeg blir 31 neste år. Føler meg til tider som verdens mest tafatte, tilbakestående og talentløse taper, som blir ferdig med graden samtidig med dem som er yngre enn meg. Jeg kastet bort ungdommen og 20-åra på ingenting. De får det bedre, før meg. Gjort er gjort, jeg må likevel prøve å gjøre det beste ut av det, før jeg dør (gir meg selv 30 år til)

Sosialt liv - engasjer deg! Ikke vent på at noen skal banke på døra di. Bor du med andre studenter? Bli med på en fest. Snakk med de andre på studiet ditt. Men aldri vent på et mirakel! 

Jeg hadde ingen venner. Nå kjenner folk meg igjen. De vet hvem er jeg! Det er en herlig følelse 🥲 hvorfor? Fordi jeg har vært sosial og engasjert meg! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 14.03):

Lis1 tjener 700k første året.

Anonymkode: bd2e2...8c1

Det gjør de ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...