Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er ett par der vi er i slutten av 20 årene og hun har 2 barn fra før og vi har ett barn felles. Det hele begynte med at hun jobber på provisjon lønn og dette har ikke vært lett, hun ble gravid med en gang vi flyttet sammen og ble fort dårlig. Jeg har hatt varierende arbeid med dårlig lønn i starten og når samboer ikke hadde tjent nok så ble liksom ansvaret mitt selvom jeg hadde like dårlig lønn. Nå 2 år etter hun ble gravid så tjener jeg 500 000 i årslønn og sitter alene med alle fellesutgifter som feks bolig, strøm, forsikringer og mat. Hun har vært i flere rettsaker med ex’en om barna og nå for noen uker siden så ble regningen 50 000 og det sa hun at gun ikke hadde penger til og da svarte jeg at det hadde ikke jeg heller.. dette ble en stor krangel og fikk slengt i trynet at det var min feil at hun ikke fikk dekket advokat pga jeg tjente for godt.. jeg sa at etter å ha betalt det jeg gjør i felles utgifter så et jeg ikke en rik mann.. 

Jeg har flere ganger sagt at hvis man ikle tjener penger så må man finne seg en ny jobb og dette blir avfeid. Jeg sier jeg ikke kan sitte med alle utgiftene og tenker på framtiden med hus og sparing. Sånn som det er nå så har jeg ingenting å spare pga jeg sitter med alt økonomisk. Jeg sa når hun ikke jobbet og jeg betalte alt så var jobben hun sin hjemmet med klesvask, mat og generelt hjemmet, da fikk jeg som svar at jeg er ikke en jævla vaskehjelp

hva hadde folk gjort i denne situasjonen? Fra en fortvilt mann

Anonymkode: 8beb8...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke jobber har hun mulighet til å få? Har hun fagutdanning og kan søke jobb med fast månedslønn? 

Anonymkode: f09b9...901

Skrevet

Hun er hudpleier

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun er hudpleier

Da bør hun vel kunne søke jobb på spa, apotek, hudpleieklinikk etc. Eller i en annen bransje som også har kundeservice. 

Anonymkode: f09b9...901

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hu her hadde jeg lett flyttet fra! Du kommer billigere ut da, etter å ha betalt barnebidraget.

Endret av got2go
  • Liker 12
Skrevet

Jeg skulle ytre min frustrasjon over min eks som ble sur når jeg reiste med min andre kjæreste til London isteden for å betale husleien, men det blekner litt i forhold til det du beskriver. 

• Liker 2
Skrevet

Er vel ikke ditt problem at hun har høye advokatutgifter? Jeg hadde satt et ultimatum: få en jobb, eller så drar du. Det der hadde jeg ikke orka. Du må da ha skjønt at det ikke var så lurt å få barn med henne? Jeg skjønner ikke hvorfor folk må skaffe seg unger med unger fra før og som i tillegg har problemer med eks, økonomi, osv. 

• Liker 7
Skrevet

Er i ca samme situasjon med å forsørge samboer og hennes tre barn (pluss ett eget). Bortsett fra at jeg har råd til det hvis jeg kan fortsette å jobbe like mye, spørs hvor lenge jeg orker, så er det likevel kjipt å betale 90% av alt, bolig, bil, strøm, ferier, mat, alle barna og se på at barnefaren slipper unna med svart arbeid som NAV ikke vet om så han betaler ikke stort annet enn ukepenger direkte til barna for å fremstå som Den Snille.

Vil råde deg til å gjemme unna litt penger til deg selv likevel. Spare. Selv om det er lite og kanskje ikke blir rare formuen. For å bevare forstanden og sånn i tilfelle.

Anonymkode: d0832...abb

• Liker 3
Skrevet

Huskeregel 

Partner med barn tidligere. Hold deg langt unna, bro. 

Anonymkode: 48e4e...1d1

Skrevet

Siden dere har ett barn felles kanskje en samtale med familievernkontoret kunne ha hjulpet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hun er hudpleier

Man reder som man sår. Sorry, men få nå barn med litt oppegående folk. 

Anonymkode: d6b82...c4a

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

og se på at barnefaren slipper unna med svart arbeid som NAV ikke vet om så han betaler ikke stort annet enn ukepenger direkte til barna for å fremstå som Den Snille.

Alle bør rapportere trygdesvindel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man reder som man sår. Sorry, men få nå barn med litt oppegående folk. 

Anonymkode: d6b82...c4a

Man reder som man sår, den var ny 🤣

Anonymkode: 809cc...9da

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er i ca samme situasjon med å forsørge samboer og hennes tre barn (pluss ett eget). Bortsett fra at jeg har råd til det hvis jeg kan fortsette å jobbe like mye, spørs hvor lenge jeg orker, så er det likevel kjipt å betale 90% av alt, bolig, bil, strøm, ferier, mat, alle barna og se på at barnefaren slipper unna med svart arbeid som NAV ikke vet om så han betaler ikke stort annet enn ukepenger direkte til barna for å fremstå som Den Snille.

Vil råde deg til å gjemme unna litt penger til deg selv likevel. Spare. Selv om det er lite og kanskje ikke blir rare formuen. For å bevare forstanden og sånn i tilfelle.

Anonymkode: d0832...abb

Dette kan man jo finne ut av. Han bor vel en plass med utgifter han også. 

Anonymkode: d3b16...cda

Skrevet

Men hvorfor har dere ikke diskutert fordeling av økonomi tidligere?

To voksne mennesker som skal bo sammen med felles barn bør som et minimum være i stand til å diskutere økonomi.

Skrevet

Harde fakta du blir utnyttet. Her er det kun en ting å gjøre. Pakk å kom seg brennkvikt bort 🥱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...