Gå til innhold

Du som er enslig , og var det ved da du var gravid- hvordan kom du deg til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man. Ambulanse , bruker man taxi- eller er man i stand til å kjøre selv?

Anonymkode: 28d1d...4e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taxi eller venner/familie. Ambulanse hvis det er akutt. 

Anonymkode: 31ffb...98a

Skrevet

1. Bli kjørt av venn/familie. Også sannsynlig at man har med seg en person til fødsel.

2. Ta taxi.

Ambulanse skal hovedsaklig brukes til akutt sykdom. Du tar taxi til føden. 

Anonymkode: f730a...624

Skrevet

Vi tok taxi, selv om vi var to.

Anonymkode: afcd9...3ff

• Liker 2
Skrevet

Man er vel ikke ensom selv om man er enslig?

Anonymkode: fbd3e...507

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok taxi. Bor et stykke unna sykehuset, så på turen sa jeg noe slik som «Det her blir en fin dag å bli født på». Taxisjåføren fikk det veldig travelt 😂 og fulgte meg inn, og bar bagen min, og ville nesten ikke gå før noen andre hadde overtatt ansvaret 😂 

Anonymkode: f1a0c...f48

• Liker 16
Skrevet

Jeg var ikke enslig da jeg var gravid og skulle føde. 

Men jeg tok likevel taxi til sykehuset de to siste gangene. Mannen kom etter, når han hadde skaffet barnevakt til småsøsknene. 

Så taxi fungerer helt greit, om man er enslig eller ikke. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man er vel ikke ensom selv om man er enslig?

Nei, men man bor gjerne alene og er alene når man merker at fødselen starter? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tok taxi. Bor et stykke unna sykehuset, så på turen sa jeg noe slik som «Det her blir en fin dag å bli født på». Taxisjåføren fikk det veldig travelt 😂 og fulgte meg inn, og bar bagen min, og ville nesten ikke gå før noen andre hadde overtatt ansvaret 😂 

Anonymkode: f1a0c...f48

Åååå jeg blir så glad av sånt❤️

Anonymkode: 02e4d...817

• Liker 7
Skrevet

Jeg er ikke enslig, men på grunn av omstendigheten kjørte jeg meg selv til sykehuset. Hadde 8 cm åpning når jeg kom dit. Mannen rakk det akkurat med taxi fra andre siden av byen.

Anonymkode: 61910...cdb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, men det er ytterst sjeldent at man må kjøre sekundet man kjenner første ri eller vannet går, man har som regel tid til å summe seg. Og jeg regner med man lager en avtale med noen om å være "på vakt" i den tiden rundt termin, om man først vil ha noen med eller ha avtalt skyss. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men man allierer seg vel med folk? Vi har alliert oss med halve nabolaget og slekta liksom 

Skrevet (endret)

Familie. :P Flyttet midlertidig inn der.. 

Endret av Blått
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 22.49):

Joda, men det er ytterst sjeldent at man må kjøre sekundet man kjenner første ri eller vannet går, man har som regel tid til å summe seg. Og jeg regner med man lager en avtale med noen om å være "på vakt" i den tiden rundt termin, om man først vil ha noen med eller ha avtalt skyss. 

Jeg tenker at De «andre» gjerne har andre ting de må gjøre-jobb, barn ,søvn.. jeg har avtalt at de passer hunden min (jeg passet deres hund og barn da de fødte sine barn).  de har nøkkel og jeg håper at rekker å levere den.. vil aldri be noen om å være på vakt - droppe jobb osv bare fordi jeg har valgt å få et barn alene..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 21.17):

Jeg er ikke enslig, men på grunn av omstendigheten kjørte jeg meg selv til sykehuset. Hadde 8 cm åpning når jeg kom dit. Mannen rakk det akkurat med taxi fra andre siden av byen.

Anonymkode: 61910...cdb

Gikk det greit å kjøre bil i trafikken? Greier man å konsentrere seg når riene kommer?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gikk det greit å kjøre bil i trafikken? Greier man å konsentrere seg når riene kommer?

Ta en taxi. Absolutt. En fødsel er uforutsigbar og det å kjøre bil med vonde rier hadde jeg aldri aldri gjort. Rier kan brått ta seg opp også, snakker av erfaring. Ikke noe å lure på engang. 

Anonymkode: e1373...f02

• Liker 1
Skrevet

Snakk med jordmor om dette. Men du kjører selvsagt ikke selv. 

Her jeg bor, reiser alle med ambulanse (lang reisevei, ofte jordmorfølge i ambulansen). Det er jordmor som rekvirerer ambulansetransport. 

Anonymkode: 62047...74e

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at De «andre» gjerne har andre ting de må gjøre-jobb, barn ,søvn.. jeg har avtalt at de passer hunden min (jeg passet deres hund og barn da de fødte sine barn).  de har nøkkel og jeg håper at rekker å levere den.. vil aldri be noen om å være på vakt - droppe jobb osv bare fordi jeg har valgt å få et barn alene..

Skal du være så her stakkarslig gjennom hele svangerskapet og tiden etterpå? Da kommer du til å slite. Du er nødt til å øve deg på å bruke nettverket ditt når det kommer et barn inn i bildet.

For det første: sykehuset vil at du skal være hjemme så lenge som mulig. Det vil si at de vil ikke ha deg inn før du har hyppige rier. 

For det andre: om vannet går kan det tenkes at du må inn på kontroll to dager etter hverandre før de evt. setter deg igang. Hvordan kommer du deg til sykehuset da?

• Liker 3
Skrevet

Kjørte selv. Hadde ikke rier, var kun vannet som hadde gått. 

Anonymkode: 47f81...d76

Skrevet
On 10/9/2021 at 4:38 AM, AnonymBruker said:

er man i stand til å kjøre selv?

Hah! Om du ikke har rier går det nok, men dette kan man ikke alltid planlegge. Så ha klart en familiemedlem eller annen skyss.

Anonymkode: 16f50...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...