AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Mannen min kan noen ganger si ting som ikke høres så hyggelig ut til jenta vår på 4. Det grøsser til i meg når han sier dette, men jeg skjønner jo at han slett ikke mener det sånn, men jeg er redd barnet skal ta det til seg på en annen måte. Her om dagen pillet hun seg i nesen og tulla og skulle gi det til pappaen sin. Han ler og sier "æsj nå er du ekkel!". Og så var det en kveld datteren min sa hun var redd det skulle komme monstre inn til oss. Jeg sa jeg låser døren. Hun hadde veldig skitne sokker på seg, så sa jeg at vi kunne ta sokkene også, og legge ved døra, så blir monstrene skremt vekk. Hun synes det var morsomt. Pappaen kommer da og sier at "monstre liker ikke ekkel tåfis". Altså, jeg veit ikke om jeg overdriver, men jeg får helt hetta. Jeg vil jo ikke at hun skal tro at noe ved henne er ekkelt. Det er ting man kan gjøre som er ekkelt, men ikke at hun er ekkel 😭 Jeg har litt pms nå forøvrig, men overdriver jeg? Anonymkode: 42337...ad3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Har foresten rettet på det begge gangene for datteren min. Anonymkode: 42337...ad3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Det kan godt hende han er litt insensitiv, men du overdriver nok også litt. Jeg synes det er helt greit å dra noen grenser, som å sni at snørr er ekkelt og at det ikke er morsomt å pille seg i nesen og vise det til andre. Det er sånt som 4-åringer gjør, men det er også sånt de blir korrigert på, og jo snarere jo bedre. Det virker som veldig mange foreldre er livredde for at barna skal få dårlig selvbilde, men så skjøre er de jo ikke. Anonymkode: e6098...bc4 24
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Du overdriver. Hun skjønner udmerket at det er pilling i nesa og tåfis som er ekkelt, ikke hun. Anonymkode: 1d5e7...d45 29
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 Du overdriver - både å pille seg i nesa og tåfis er ekkelt, og det har hun ikke vondt av å høre... 17
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): Du overdriver - både å pille seg i nesa og tåfis er ekkelt, og det har hun ikke vondt av å høre... AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du overdriver. Hun skjønner udmerket at det er pilling i nesa og tåfis som er ekkelt, ikke hun. Anonymkode: 1d5e7...d45 Ja altså jeg er enig, det er jo ekkelt. Men det er samtidig forskjell på å si "æsj så ekkelt" og "æsj du er ekkel".. Ikkesant.. Men det gikk sikkert bra altså 😅 Anonymkode: 42337...ad3
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja altså jeg er enig, det er jo ekkelt. Men det er samtidig forskjell på å si "æsj så ekkelt" og "æsj du er ekkel".. Ikkesant.. Men det gikk sikkert bra altså 😅 Anonymkode: 42337...ad3 Hun ER jo ekkel nå hun piller seg i nesa, og ang monstrene så sa han jo "ekkel tåfis", så ingenting om jenta. 14
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Herregud så tullete innlegg.🤣 Anonymkode: 5171a...2f7 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Teatrica skrev (4 minutter siden): Hun ER jo ekkel nå hun piller seg i nesa, og ang monstrene så sa han jo "ekkel tåfis", så ingenting om jenta. Nei? Hun er jo ikke det, det hun gjør er ekkelt. Anonymkode: 42337...ad3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja altså jeg er enig, det er jo ekkelt. Men det er samtidig forskjell på å si "æsj så ekkelt" og "æsj du er ekkel".. Ikkesant.. Men det gikk sikkert bra altså 😅 Anonymkode: 42337...ad3 Det er viktig å huske på at for barn så bikker dette over ganske raskt - ting en 2- eller 3-åring gjør kan være søtt/sjarmerende, og så plutselig er det ikke søtt lenger. Det er ikke alltid åpenbart for foreldre som er så glad i barna, men det er veldig åpenbart for alle rundt. Toleransen for hva du tåler fra et barn blir mindre ganske raskt. Så det er greit å plukke av disse tingene ganske tidlig. Sier dette da min mann er litt i motsatt retning av din mann, og jeg synes det er verre. Han har ikke tatt disse diskusjonene alvorlig nok med sin sønn, som nå er 8 år. Han ler fortsatt av snørr, tiss, bæsj og promp og nå må han være superkonsekvent med å vende ham av med det. Desto verre har flere av hans venner nå vokst fra det, og det blir et problem for ham sosialt og overfor andre voksne at han er så barnslig. Anonymkode: e6098...bc4 3
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei? Hun er jo ikke det, det hun gjør er ekkelt. Anonymkode: 42337...ad3 Jo! En person som piller seg i nesen ER ekkel... Ikke lag et snøflak av denne ungen da... 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Du overdriver noe helt ekstremt. Anonymkode: dc15c...ddb 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg er opptatt av at vi ikke skal si at noen ER slemme, men at de gjør slemme ting. Samme til barnet, at vi ikke sier «nå er du slem!». Men det her synes jeg var ekstremt overdrevent. Pappaen tuller til og med! Og ærlig talt, hadde barnet ditt vært gutt hadde du ikke hevet et øyenbryn. Men du er redd for at den lille prinsessa skal være ekkel.... 🙄 Hvis dette er alt faren gjør feil så tenker jeg du kan knipe igjen Anonymkode: 196c7...02c 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Nok en trolle tråd. Anonymkode: 3e874...77e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 Du overdriver voldsomt! Anonymkode: 290c2...5c0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 Dere burde heller fokusere på å forklare for henne at monstre ikke finnes på ekte, kun på tv, film, bøker og i fantasien. At dere er med på å «skremme vekk» monstre så de ikke kommer seg inn i huset deres er ikke så lurt. Plutselig ligger hun i senger og fantaserer om andre måter å komme seg inn på. Til det andre; ikke så farlig. Hun skjønner nok at pappa ikke syns hun er ekkel, men handlingene. Hilsen pedagog Anonymkode: 53009...91b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Å korrigere mannen din er ekstremt ufin og ja, du overdriver til det grader. Du må tenke litt hvorfor barn og ungdommer i 2021 klarer og tåler absolutt INGENTING. Det ER ekkel når småbarn piller seg i nesen (spesielt når de spiser den). Mest viktig er at du undergrave farsrollen i oppdragelsen, som er nok største grunn det er mange alenemødre i Norge. Anonymkode: 72487...56b 1
Ulrikke Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 Her tror jeg du er i overkant sensitiv..... La nå far og datter tulle om dette.... Fire unger her har hørt sånne ting, alle er nå i vgs eller eldre og ingen har tatt det personlig! La det ligge, og ta deg ikke nær av det overfor jenta!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #19 Skrevet 9. oktober 2021 Ok Karen. Ta deg sammen så ikke datteren din blir Karen jr. Hvis hun blir det er det bare å glede seg til skolestart. Anonymkode: ed7ea...12d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå