AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? Anonymkode: 304ec...fb6 1
Populært innlegg Ulven Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 8. oktober 2021 Vet du med sikkerhet at pappa eller mamma var innen 20 minutters rekkevidde da? 260
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? Anonymkode: 304ec...fb6 Nei det finnes ingen regel for dette. Foreldre kommer så fort de kan Anonymkode: be999...2a6 181
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 8. oktober 2021 Det er da helt vanlig? Hvis han jobber 40 minutter unna, hvordan skal han komme på 20 minutter? Anonymkode: 89e3c...d94 197
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? Anonymkode: 304ec...fb6 Det kommer jo for eksempel an på hvor langt unna jobben til foreldrene er. Kan jo ta litt tid å kjøre fra jobben. Og det må man regne med. Anonymkode: 18232...b51 97
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 8. oktober 2021 Det kommer jo selvfølgelig helt an på hvor langt unna foreldrene jobber da. Selv kunne jeg hentet på ca 15-20 minutter, mens mannen min ofte jobber 75 minutter unna jobb. Stort sett jeg som henter så får jeg heller dra tilbake når pappaen kommer hjem, men hadde de/han ikke fått tak i meg måtte pappa bare dratt og brukt den tiden det tok. Anonymkode: 1808f...8bd 54
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 8. oktober 2021 Det kommer vel både an på hvor langt foreldrene har å kjøre og hva slags arbeidsoppgave de driver med når dere ringer (er de midt i å utføre en medisinsk prosedyre, må de parkere en lastebil, kle av seg verneutstyr etc.). Anonymkode: 6dae2...d46 95
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 8. oktober 2021 😂Hallo. Tenker du man skal warpe seg dit? Jeg hadde på det korteste 20 mim reisevei, mannen ca 45 min. På det lengste hadde jeg 1 time. Men jeg sa ifra om det, da. Anonymkode: 83aba...cbc 87
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? Anonymkode: 304ec...fb6 🙈😳 er du seriøs? Anonymkode: 943a6...a5a 135
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 8. oktober 2021 Hvis det hadde vært meg, så hadde det nok gått en time. Når det ringer må jeg rigge ned på jobb og komme meg bort til busstoppet. Dette tar ca 15 min. Så er det 30 min på bussen, før det er 10 min gange fra bussen og til barnehagen. Legg inn litt venting på bussen (den kommer jo aldri akkurat når man kommer til stoppet), så går det fort over timen. Du kan ikke sette en fast frist på hvor lang tid det skal ta, alt avhenger av hvor foreldrene er og hvor lang tid de bruker på å komme seg til barnehagen! Anonymkode: 1ad7b...114 79
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 8. oktober 2021 Tuller du nå? Anonymkode: b667f...4bf 56
Populært innlegg visp Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 8. oktober 2021 (endret) Hvor tror du foreldrene er mens ungene er i barnehagen? Trodde du de gikk og sparket stein utenfor gjerdet og ventet? Endret 8. oktober 2021 av visp 170
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? Anonymkode: 304ec...fb6 Mange foreldre har jobb mer enn 20 min unna....... Noen må med buss, andre kan ikke bare slippe alt i hendene på jobb å løpe... At du lurer på noe slikt, synes jeg er merkelig 🙄 Jeg selv bruker 1,5 time hver vei til/fra jobb. Anonymkode: fcf16...ba5 36
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 Noen har sikkert lengre kjørevei. Anonymkode: b7c36...c1d 12
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? Anonymkode: 304ec...fb6 Nei, nå må du gi deg? Klarer du virkelig ikke å se for deg at andre har det annerledes enn deg? Kanskje de jobber langt unna? Kanskje de ikke bare kan gå fra jobben på sekundet? Kanskje, kanskje, kanskje... men vi må da gå ut ifra at alle foreldre kommer så fort de kan. 28
Populært innlegg solmåneogstjerner Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 8. oktober 2021 (endret) Man kommer så fort man kan. Det betyr reisevei, avslutning av oppgaver man holder på med,rydde, snakke med sjefen, overlate oppgaver til andre (sette de inn i det) osv osv. Hvis jeg fikk beskjed om at barnet mitt var livstruende skadet og på vei til ullevål i ambulanse så hadde jeg nok gitt faen i det meste av dette, kapret en bil og kjørt av gårde i hundre. Men når det er litt feber og hoste så kan man selvsagt ikke gjøre det. Ryddet for brukerdebatt og brukerangrep. Perelandra, mod. Endret 9. oktober 2021 av Perelandra 89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 Populært innlegg #17 Skrevet 8. oktober 2021 Blir barnet mitt sykt i barnehagen ønsker jeg jo selvsagt å hente det asap, men siden jeg jobber med barn selv (lærer på skole), så kan jeg ikke forlate arbeidsplassen før vi rekker å få på plass en vikar, og det kan jo raskt ta en 20-30 minutter i seg selv. Anonymkode: f8ee3...ffc 59
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg brukte 45 minutter sist jeg måtte hente - jobber 30 minutter unna, pluss pakke sammen og komme meg ut, og så skulle jeg egentlig handle mat og bleier på vei hjem fra jobb - så for UNGENS skyld så brukte jeg 10 minutter på handling før henting, istedenfor å dra med en spysjuk unge på butikken. Bleier og et par andre basisvarer var det nemlig tomt for. Helt grei samvittighet for det, altså. Anonymkode: f0daa...d62 44
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det hadde vært meg, så hadde det nok gått en time. Når det ringer må jeg rigge ned på jobb og komme meg bort til busstoppet. Dette tar ca 15 min. Så er det 30 min på bussen, før det er 10 min gange fra bussen og til barnehagen. Legg inn litt venting på bussen (den kommer jo aldri akkurat når man kommer til stoppet), så går det fort over timen. Du kan ikke sette en fast frist på hvor lang tid det skal ta, alt avhenger av hvor foreldrene er og hvor lang tid de bruker på å komme seg til barnehagen! Anonymkode: 1ad7b...114 Nettopp. I tillegg kan det jo være rushtid også. Da er trafikken mildt sagt treg. 13
Ruthven Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har minimum 40 min reisevei, da tar jeg ikke høyde for at tog og buss ikke korresponderer eller tid til å logge av og pakket sammen på jobb. Er jeg hjemme så tar det meg 15-20 min + evt avslutting av jobb (har ikke bil hjemme på dagtid). Mannen har 25 min å kjøre, men tar 5-10 min på å skifte og komme seg avgårde. Så nei, du kan ikke forvente at alle foreldre er der innen 20 min. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå