Gå til innhold

Foreldrene brukte 40 min på å hente sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? 

Anonymkode: 304ec...fb6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ganske ny i jobb i barnehage. Før helgen måtte vi ringe foreldre fordi barnet ikke var helt i form og virket litt sliten. Foreldrene var på jobb, greit nok. Men det tok 40 min før pappaen kom for å hente. Er det egentlig greit? Bør ikke foreldrene komme innen 20 min når vi ringer? 

Mange foreldre har jobb mer enn 20 min unna....... Noen må med buss, andre kan ikke bare slippe alt i hendene på jobb å løpe... At du lurer på noe slikt, synes jeg er merkelig 🙄 Jeg selv bruker 1,5 time hver vei til/fra jobb. 

Anonymkode: fcf16...ba5

• Liker 36
Skrevet

Noen har sikkert lengre kjørevei.

Anonymkode: b7c36...c1d

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, nå må du gi deg? Klarer du virkelig ikke å se for deg at andre har det annerledes enn deg? Kanskje de jobber langt unna? Kanskje de ikke bare kan gå fra jobben på sekundet? Kanskje, kanskje, kanskje... men vi må da gå ut ifra at alle foreldre kommer så fort de kan.

• Liker 28
Skrevet

Jeg brukte 45 minutter sist jeg måtte hente - jobber 30 minutter unna, pluss pakke sammen og komme meg ut, og så skulle jeg egentlig handle mat og bleier på vei hjem fra jobb - så for UNGENS skyld så brukte jeg 10 minutter på handling før henting, istedenfor å dra med en spysjuk unge på butikken. Bleier og et par andre basisvarer var det nemlig tomt for. Helt grei samvittighet for det, altså.

Anonymkode: f0daa...d62

• Liker 44
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis det hadde vært meg, så hadde det nok gått en time. Når det ringer må jeg rigge ned på jobb og komme meg bort til busstoppet. Dette tar ca 15 min. Så er det 30 min på bussen, før det er 10 min gange fra bussen og til barnehagen. Legg inn litt venting på bussen (den kommer jo aldri akkurat når man kommer til stoppet), så går det fort over timen. 

Du kan ikke sette en fast frist på hvor lang tid det skal ta, alt avhenger av hvor foreldrene er og hvor lang tid de bruker på å komme seg til barnehagen! 

Anonymkode: 1ad7b...114

Nettopp. I tillegg kan det jo være rushtid også. Da er trafikken mildt sagt treg.

• Liker 13
Skrevet

Jeg har minimum 40 min reisevei, da tar jeg ikke høyde for at tog og buss ikke korresponderer eller tid til å logge av og pakket sammen på jobb. Er jeg hjemme så tar det meg 15-20 min + evt avslutting av jobb (har ikke bil hjemme på dagtid). Mannen har 25 min å kjøre, men tar 5-10 min på å skifte og komme seg avgårde. Så nei, du kan ikke forvente at alle foreldre er der innen 20 min.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...