AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #121 Del Skrevet 9. oktober 2021 DildoShwaggins skrev (6 timer siden): Eller Hills have eyes. Den er jo bare søppel. Jeg vil ikke at mine unger skal se den når de er 30 en gang, hovedpoenget i den filmen er vel drøye voldtektscener for underholdning. Anonymkode: c42c2...539 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #122 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ren løgn fra deg. Jeg har ikke småunger. Mine barn er eldre enn 10. Hvorfor er du så psyk og ekstrem at du skal kontrollere hva andre ser på? Du har ikke noe med det. Selvinnsikt er det nok du som mangler, som tatt ut fra 1984 eller nord-Korea du. Anonymkode: 6257d...765 Oisann.. veldig skremmende at du har barn. Språket ditt og måten du diskuterer på er ekstremt umoden. Men det forklarer jo alt, siden du er den forelderen som lar barna dine se på dette. Det nytter ikke diskutere med sånne som deg for du kommer aldri til å skjønne noe som helst. Jeg syns synd på barna dine. Håper den andre forelderen deres er mer egnet enn deg. Anonymkode: e1694...2fe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #123 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er jo bare søppel. Jeg vil ikke at mine unger skal se den når de er 30 en gang, hovedpoenget i den filmen er vel drøye voldtektscener for underholdning. Anonymkode: c42c2...539 E9. Det er en drøy film, som er grafisk. Ikke Squid Game 💁🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #124 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): GTA som tiåring. Vakkert! Not. Anonymkode: 6824d...f5f Vakrere enn deg, klem ❤️ Ja, tenke seg til. Jeg og alle vennene mine spilte GTA og så på south park som tiåringer. Det er faktisk ikke rart at vi har blitt ubrukelige 20 år senere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 9. oktober 2021 #125 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Min sønn som går i 4. klasse får ikke lov til å se på det, nei. Veldig sjokkerende hvis ungdom under 18 år ser på dette. Jeg tør ikke selv engang og jeg er over 30. Anonymkode: 20f9c...52d Da tenker jeg du kanskje er ekstra sart på slike ting. Vi velger å se eller lese oss opp på serier, filmer og spill før vi tar en avgjørelse på om det er greit at våre barn skal få lov. Vi følger ikke aldersgrenser slavisk. For vår del er ikke Squidgame noe for 10-åringen og han har ikke sett serien. Han har selvfølgelig hørt om den og synes sikkert rødt lys er langt mer spennende å leke nå enn før. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 9. oktober 2021 #126 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg hadde blitt dritflau som forelder om jeg ikke skjønte at en 8-9 åring ikke burde se serien..jeg har sett flere artikler i media den siste tiden - hvor rektorer osv gir en klar oppfordring til foreldre om å ikke la så små barn se serien..det er bare flaut - på foreldrenes vegne. Det er en grunn for aldersgrenser..spesielt 16+ aldersgrenser. Men, jeg er ikke spesielt overrasket over at foreldre ikke tør å være foreldre - det er jo den nye trenden å la barn oppdra seg selv. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #127 Del Skrevet 9. oktober 2021 Det virker som at de som er helt nazi på serier og filmer ikke så noe slikt selv da de var barn. De har nå vokst opp til å bli forferdelig kjedelige og bedrevitere. Kanskje det å se litt mørke serier og filmer som barn resulterer i barn som ikke blir slitsomme og politisk korrekte voksne, som blir krenka for hver minste ting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 9. oktober 2021 #128 Del Skrevet 9. oktober 2021 DildoShwaggins skrev (2 minutter siden): Det virker som at de som er helt nazi på serier og filmer ikke så noe slikt selv da de var barn. De har nå vokst opp til å bli forferdelig kjedelige og bedrevitere. Kanskje det å se litt mørke serier og filmer som barn resulterer i barn som ikke blir slitsomme og politisk korrekte voksne, som blir krenka for hver minste ting. Beklager, hersketeknikker biter ikke på meg. Du må gjerne prøve å rettferdiggjøre at 8-9 åringer vokser opp uten grenser - men det blir ikke mer riktig av den grunn. Vi har aldersgrenser av en grunn; det handler om utvikling og et barns evne til å prosessere. En 15 åring har helt andre forutsetninger til å forstå, og dermed prosessere det som skjer i serien feks. En 8-9 åring har det ikke. En 8-9 åring trenger å ha foreldre som kan sette grenser for dem. At barn sniker seg til å gjøre ting de strengt talt ikke er klar for å gjøre - er noe helt annet enn et barn som vokser opp med foreldre som ikke tør å sette grenser for dem, og legitimerer grenseløs oppvekst. I 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #129 Del Skrevet 9. oktober 2021 Vera skrev (2 minutter siden): Beklager, hersketeknikker biter ikke på meg. Du må gjerne prøve å rettferdiggjøre at 8-9 åringer vokser opp uten grenser - men det blir ikke mer riktig av den grunn. Vi har aldersgrenser av en grunn; det handler om utvikling og et barns evne til å prosessere. En 15 åring har helt andre forutsetninger til å forstå, og dermed prosessere det som skjer i serien feks. En 8-9 åring har det ikke. En 8-9 åring trenger å ha foreldre som kan sette grenser for dem. At barn sniker seg til å gjøre ting de strengt talt ikke er klar for å gjøre - er noe helt annet enn et barn som vokser opp med foreldre som ikke tør å sette grenser for dem, og legitimerer grenseløs oppvekst. I Ok sjef, jeg snakka om 10-åringer. Men du har nok rett ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 9. oktober 2021 #130 Del Skrevet 9. oktober 2021 Squid game er svært grafisk og voldelig, og passer ikke barn i det hele tatt. Serien er ikke bare forstyrrende på grunn av det grafiske, men også den underliggende tonen og menneskesynet. Så de mer modne barna kan se forbi volden på det som i grunn er enda mer skremmende. Så uansett modenhet, de kan bli skremt av enten det ene eller det andre. En skrekkfilm med masse gore syns jeg ikke er ikke like problematisk, selv om de og er upassende for barn. Føler argumentene for å vise barn serien er det samme argumentet mange bruker når de sender med den mindreårige ungdommen alkohol på fest. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. oktober 2021 #131 Del Skrevet 9. oktober 2021 32 minutter siden, Vera said: Jeg hadde blitt dritflau som forelder om jeg ikke skjønte at en 8-9 åring ikke burde se serien..jeg har sett flere artikler i media den siste tiden - hvor rektorer osv gir en klar oppfordring til foreldre om å ikke la så små barn se serien..det er bare flaut - på foreldrenes vegne. Det er en grunn for aldersgrenser..spesielt 16+ aldersgrenser. Men, jeg er ikke spesielt overrasket over at foreldre ikke tør å være foreldre - det er jo den nye trenden å la barn oppdra seg selv. Dette. Enhver oppegående person vet at dette ikke er en serie for små barn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #132 Del Skrevet 9. oktober 2021 pia mater skrev (Akkurat nå): Squid game er svært grafisk og voldelig, og passer ikke barn i det hele tatt. Serien er ikke bare forstyrrende på grunn av det grafiske, men også den underliggende tonen og menneskesynet. Så de mer modne barna kan se forbi volden på det som i grunn er enda mer skremmende. Så uansett modenhet, de kan bli skremt av enten det ene eller det andre. En skrekkfilm med masse gore syns jeg ikke er ikke like problematisk, selv om de og er upassende for barn. Føler argumentene for å vise barn serien er det samme argumentet mange bruker når de sender med den mindreårige ungdommen alkohol på fest. Ikke sant! Å vi vet jo at alle ungdommer som fikk tre rusbrus fra mor og far endte opp med å bli alkoholikere og narkomane. Så døde de alle i en alder av 16. Rip ❤️ Så jeg ber dere som lar barn se filmer med vold, vær så snill! En studie viser at ALLE som er eksponert for voldelig film og spill ender opp med å drepe både babyer og kvinner. I tillegg utvikler de både psykiske lidelser fra hue til rumpa. For nei, barn blir ikke traumatisert av voldelig barndom og misbruk, det er faktisk film og spill som gjør det. En jeg kjenner som kjenner tanta til en gutt som går i klasse med storebroren til ei jente som har vært brevvenn med tremenningen til en gutt på 10 opplevde det nært på kroppen❤️ Denne tiåringen var som alle andre, pliktoppfyllende og smart og snill. Men han så en skrekkfilm på tiårsdagen sin, å gjett hva. Han endte opp med å voldta og drepe. Vi må skåne avkomma våre for slike grusomme skjebner, for da vil vi endelig få et samfunn uten vold og drap ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 9. oktober 2021 #133 Del Skrevet 9. oktober 2021 DildoShwaggins skrev (2 minutter siden): Ikke sant! Å vi vet jo at alle ungdommer som fikk tre rusbrus fra mor og far endte opp med å bli alkoholikere og narkomane. Så døde de alle i en alder av 16. Rip ❤️ Så jeg ber dere som lar barn se filmer med vold, vær så snill! En studie viser at ALLE som er eksponert for voldelig film og spill ender opp med å drepe både babyer og kvinner. I tillegg utvikler de både psykiske lidelser fra hue til rumpa. For nei, barn blir ikke traumatisert av voldelig barndom og misbruk, det er faktisk film og spill som gjør det. En jeg kjenner som kjenner tanta til en gutt som går i klasse med storebroren til ei jente som har vært brevvenn med tremenningen til en gutt på 10 opplevde det nært på kroppen❤️ Denne tiåringen var som alle andre, pliktoppfyllende og smart og snill. Men han så en skrekkfilm på tiårsdagen sin, å gjett hva. Han endte opp med å voldta og drepe. Vi må skåne avkomma våre for slike grusomme skjebner, for da vil vi endelig få et samfunn uten vold og drap ❤️ Hmm interessant. Men en annen studie viser at de som kun bruker hersketeknikker og avsporer i en diskusjon aldri får frem poenget sitt og bare dummer seg ut. Men hva vet jeg? 🙂❤️ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #134 Del Skrevet 9. oktober 2021 pia mater skrev (Akkurat nå): Hmm interessant. Men en annen studie viser at de som kun bruker hersketeknikker og avsporer i en diskusjon aldri får frem poenget sitt og bare dummer seg ut. Men hva vet jeg? 🙂❤️ Det finnes mange studier, noen dårligere enn andre selvsagt. 🥰 Nei altså, jeg forventer jo heller ikke at du vet alt. Det er det særs få som gjør. Glad lørdag ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 9. oktober 2021 #135 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva tenker dere? Ser en skole sørpå reagerer på at barna leker rødt lys og later som de blir drept. Er dette en passende serie for barn? Vil de i det hele tatt forstå serien, når de uke forstår språket? Anonymkode: ba85f...cd9 Virkelig? Må du spørre om et lite barn kan se en voldelig serie hvor folk blir brutalt drept? Ikke alle er egnet for å være foreldre ... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. oktober 2021 #136 Del Skrevet 9. oktober 2021 Absolutt fullstendig nei. Den egner seg knapt for voksne, for den er ekstrem. Ungers forståelse av det å være menneske bør bygges opp konstruktivt og dette egner seg over hodet ikke. Underholdning er det heller ikke...altså bare nei...og ja jeg har sett den. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #137 Del Skrevet 9. oktober 2021 Drizzt skrev (Akkurat nå): Virkelig? Må du spørre om et lite barn kan se en voldelig serie hvor folk blir brutalt drept? Ikke alle er egnet for å være foreldre ... Det er jeg faktisk helt enig i! Jeg tenker det kan være lurt at vi samler alle barna som kommer fra kjærlige hjem med litt liberale foreldre som lar de se filmer med høy aldersgrense, å sender de til feks Brittany Gosney. Tenk å være så uskikket forelder, fy jeg merker jeg blir kvalm av slikt misbruk mot uskyldige barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SinfulBby Skrevet 9. oktober 2021 #138 Del Skrevet 9. oktober 2021 Barn bør ikke se denne, men fælt da mye hårsåre voksne her inne? Syns den var bra jeg! Litt annerledes og litt brutal! Mord og tragedier finnes i alle slags filmer😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 9. oktober 2021 #139 Del Skrevet 9. oktober 2021 DildoShwaggins skrev (19 minutter siden): Ok sjef, jeg snakka om 10-åringer. Men du har nok rett ❤️ Ok..men en 10-åring er heller ikke klar for en slik serie. Les litt om hjerne og utvikling. Vi følger ikke aldersgrenser slavisk i dette huset, når det kommer til filmer og serier..men det burde vært automatikk i at foreldre skjønner at denne serien ikke er egnet for barn under 15 år. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #140 Del Skrevet 9. oktober 2021 Vera skrev (1 minutt siden): Ok..men en 10-åring er heller ikke klar for en slik serie. Les litt om hjerne og utvikling. Vi følger ikke aldersgrenser slavisk i dette huset, når det kommer til filmer og serier..men det burde vært automatikk i at foreldre skjønner at denne serien ikke er egnet for barn under 15 år. Ja hvis du sier det så 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå