AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #141 Del Skrevet 9. oktober 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Da jeg gikk på barneskolen så vi på Ringenes Herre og Narnia. Det gikk bra med oss Anonymkode: 07c65...965 Ja, for det kan jo sammenlignes 🙄 Anonymkode: 39a39...a93 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #142 Del Skrevet 9. oktober 2021 Selvfølgelig ikke, og heller ikke en 5., 6. eller 7. klassing. Her har flere av vennene til sønnen min lov til å se på, og drikker Monster foreldrene har kjøpt til dem. Jeg blir ikke sjokkert lenger. Jeg har gitt opp for lenge siden. Anonymkode: 96288...1cf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #143 Del Skrevet 9. oktober 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Du kan uansett ikke kontrollere andres privatliv, heldigvis. Så du tyr til usakligheter som at de som mener noe annet enn deg er mindre intelligente….lol, på seg selv kjenner man andre ser det ut som. Anonymkode: 6257d...765 For «lol» er jo så intelligent 🙄 13 hours ago, DildoShwaggins said: men jeg så mange andre Gore/splatter filmer som barn uten at jeg har tatt skade. Ok. Jeg så på det samme og på mye på nett, men jeg er der nå at jeg kan se noen på video fra virkeligheten og ikke reagere på det som skjer. Enten de får hodet skutt av (TikTok) eller døde lemlestede folk. Så jo, det påvirker og skader en fordi man blir VANT til å se det. Men når det er sagt, jeg gråter ved romansefilmer. Anonymkode: 39a39...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #144 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For «lol» er jo så intelligent 🙄 Ok. Jeg så på det samme og på mye på nett, men jeg er der nå at jeg kan se noen på video fra virkeligheten og ikke reagere på det som skjer. Enten de får hodet skutt av (TikTok) eller døde lemlestede folk. Så jo, det påvirker og skader en fordi man blir VANT til å se det. Men når det er sagt, jeg gråter ved romansefilmer. Anonymkode: 39a39...a93 Da anbefaler jeg deg liveleak. Jeg kan også se på det, men hva så? Det er jo uansett mennesker jeg ikke bryr meg om, så hvorfor bli lei seg? De som genuint mener de blir så triste over at ukjente dør tror jeg lyver, for det spiller ikke en eneste rolle for livene deres. Å det er glemt i løpet av noen timer. Men det er det riktige å mene og føle, hvis ikke er du ikke normal. Derfor later alle som at det er sånn 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 9. oktober 2021 #145 Del Skrevet 9. oktober 2021 (endret) DildoShwaggins skrev (1 time siden): Det virker som at de som er helt nazi på serier og filmer ikke så noe slikt selv da de var barn. De har nå vokst opp til å bli forferdelig kjedelige og bedrevitere. Kanskje det å se litt mørke serier og filmer som barn resulterer i barn som ikke blir slitsomme og politisk korrekte voksne, som blir krenka for hver minste ting. De fleste av oss har ikke tatt skade av det, men så må man ta i betraktning at samfunnet har endret seg siden den gang. Man har fått mer kunnskap om hva slike ting i ung alder kan føre med seg på sikt og hva det kan gjøre med et uskyldig og umodent barnesinn, og hvordan det påvirker utviklingen av tankesett og følelser. Kunnskap er bra, men alt til sin tid, tenker jeg. Endret 9. oktober 2021 av Sweetheaven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 9. oktober 2021 #146 Del Skrevet 9. oktober 2021 Hmm.. egentlig så tenker jeg det kommer an på ungen. På et eller annet vis så vil den 4.klassingen se det uansett, om det ikke er hjemme så ser hen det hos venner. Syns det er tryggere om 4.klassingen evt ser det med en forelder som kan fortelle at dette ikke er ekte, og at det bare er på tull, på lik linje som med tegnefilm. Det er laget for underholdning, ikke noe annet. Personlig syns jeg det er for tidlig å vise sånt. Jeg så på alien, silent hill, og kill bill før jeg var 10, og jeg har ikke tatt noe skade av det, men det gjelder nødvendigvis ikke din unge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. oktober 2021 #147 Del Skrevet 9. oktober 2021 39 minutter siden, DildoShwaggins said: Da anbefaler jeg deg liveleak. Jeg kan også se på det, men hva så? Det er jo uansett mennesker jeg ikke bryr meg om, så hvorfor bli lei seg? De som genuint mener de blir så triste over at ukjente dør tror jeg lyver, for det spiller ikke en eneste rolle for livene deres. Å det er glemt i løpet av noen timer. Men det er det riktige å mene og føle, hvis ikke er du ikke normal. Derfor later alle som at det er sånn 🤷🏼♀️ Du gjør ikke akkurat et godt eksempel for hvordan det går når man får se hva man vil. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 9. oktober 2021 #148 Del Skrevet 9. oktober 2021 Katten.2.0 skrev (7 minutter siden): Du gjør ikke akkurat et godt eksempel for hvordan det går når man får se hva man vil. Har jeg sagt jeg er det? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #149 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg så filmer som var like ille og verre, da jeg var 10 år. Det samme gjorde mine egne barn, og det gikk helt greit for oss alle. Ingen mareritt, ingen såkalte traumer. Det kommer jo an på barnet, og det burde være opp til foreldrene å ta avgjørelsen basert på hvilke tidligere erfaringer de har med barnet og slike inntrykk. Anonymkode: 4a0ac...64b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #150 Del Skrevet 9. oktober 2021 DildoShwaggins skrev (3 timer siden): Vakrere enn deg, klem ❤️ Ja, tenke seg til. Jeg og alle vennene mine spilte GTA og så på south park som tiåringer. Det er faktisk ikke rart at vi har blitt ubrukelige 20 år senere. Jeg bryr meg om forskning, ikke om deg. Ser du ikke klarer å diskutere sak men blir personlig Anonymkode: 6824d...f5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #151 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg fikk se Nattsvermeren da jeg var ti år, og det var ekstremt traumatisk for meg. Hadde mareritt i flere år etterpå… Anonymkode: edf56...aaa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #152 Del Skrevet 9. oktober 2021 1 hour ago, DildoShwaggins said: Da anbefaler jeg deg liveleak. Jeg kan også se på det, men hva så? Det er jo uansett mennesker jeg ikke bryr meg om, så hvorfor bli lei seg? De som genuint mener de blir så triste over at ukjente dør tror jeg lyver, for det spiller ikke en eneste rolle for livene deres. Å det er glemt i løpet av noen timer. Liveleak er ingenting. Dark Web og andre nettsteder er langt verre. Jeg har for øvrig sett ting jeg aldri glemmer. Ikke nødvendigvis bare mennesker, men også dyr. Så klart man bryr seg med mindre man mangler empati. Anonymkode: 39a39...a93 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleugla Skrevet 9. oktober 2021 #153 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Min 11-åring leser fint underteksten på engelsk. 13-åringen også. Fucking Åmål vil jeg ikke la dem se. Anonymkode: 6257d...765 Bedre med ekstrem vold enn to jenter som blir kjærester. Herre jesus! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 9. oktober 2021 #154 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Si det til politiet, du. De reiser rundt på skoler og hyres inn på foreldremøter der de oppfordrer sterkt til både nettvett og vett ellers hva angår aldersgrenser osv. Det samme gjør de som heter barnevakten, barneverntjenesten m.fl. Anonymkode: 6824d...f5f Det er fortsatt ikke straffbart å bryte aldersgrenser på filmer og serier... Når det kommer til seksualiserte ting på nettet, må man forholde seg til straffeloven. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #155 Del Skrevet 9. oktober 2021 Det er mange barn som ikke forteller hjemme hva som er ubehagelig i serier o.l. Ofte blir dette begrunnet med at mamma/pappa så på det samme og de syntes ikke det var ubehagelig, og derfor vil ikke barnet uttrykke hva han/hun selv føler. Det samme gjelder Tiktok. 5. klassingene forteller om folk som blir drept, mister kroppsdeler, tar selvmord osv, men sier samtidig at de ikke snakker om dette hjemme. Anonymkode: f9ff1...6d4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #156 Del Skrevet 9. oktober 2021 Teatrica skrev (6 minutter siden): Det er fortsatt ikke straffbart å bryte aldersgrenser på filmer og serier... Når det kommer til seksualiserte ting på nettet, må man forholde seg til straffeloven. Neida, ikke straffbart, men de reiser rundt og snakker om dette med klare anbefalninger i forebyggende øyemed Anonymkode: 6824d...f5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 9. oktober 2021 #157 Del Skrevet 9. oktober 2021 DildoShwaggins skrev (2 timer siden): Da anbefaler jeg deg liveleak. Jeg kan også se på det, men hva så? Det er jo uansett mennesker jeg ikke bryr meg om, så hvorfor bli lei seg? De som genuint mener de blir så triste over at ukjente dør tror jeg lyver, for det spiller ikke en eneste rolle for livene deres. Å det er glemt i løpet av noen timer. Men det er det riktige å mene og føle, hvis ikke er du ikke normal. Derfor later alle som at det er sånn 🤷🏼♀️ Denne teksten burde egentlig rammes inn..du viser så glimrende hva som skjer når verden blir grenseløs. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #158 Del Skrevet 9. oktober 2021 Jeg blir så provosert over utsagnet «de kommer jo til å se det uansett». Generelt «de kommet jo til å gjøre det uansett, uten at dere vet det». Da kan man like godt bare droppe å ha noe regler da, hvis barna gjør som de vil uansett. jeg har en tenåringssønn og kjenner meg ikke igjen i det utsagnet jeg. Husker jeg var sammen med en en gang der varme brøt regler med en gang faren ikke så det. Sier litt om det grunnlaget man da har lagt med oppdragelsen sin spør du meg. Anonymkode: 96288...1cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #159 Del Skrevet 9. oktober 2021 Grenser gir trygghet https://www.bufdir.no/Foreldrehverdag/Smabarn/Sett_grenser_barnet_forstar/ Anonymkode: 6824d...f5f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #160 Del Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Min sønn som går i 4. klasse får ikke lov til å se på det, nei. Veldig sjokkerende hvis ungdom under 18 år ser på dette. Jeg tør ikke selv engang og jeg er over 30. Anonymkode: 20f9c...52d 13åringen min ser på det. Null problem, og ikke sjokkerende i det hele tatt. Men man må jo selvsagt kjenne barna sine. Om hun var sånn som du, kunne hun selvsagt ikke sett på programmet. Men hun elsker grøssere, skumle filmer og sånt. Men at barneskoleelever ser showet syns jeg er ganske tidlig. Nettopp fordi de overfører leken på skolen, noe som kan bli skummelt for mange. Og mange av barna ikke enda skjønner realitet vs underholdning. Anonymkode: 81c8c...e7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå