Gå til innhold

Bør en 4 klassing få se squid game med foreldrene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere? Ser en skole sørpå reagerer på at barna leker rødt lys og later som de blir drept. 

Er dette en passende serie for barn? 

Vil de i det hele tatt forstå serien, når de uke forstår språket? 

Anonymkode: ba85f...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var barn lekte man krig eller cowboy og indianer og lekte at man var død. Hvor var krenkepolitiet da? 

Anonymkode: 80c6e...650

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn som går i 4. klasse får ikke lov til å se på det, nei. Veldig sjokkerende hvis ungdom under 18 år ser på dette. Jeg tør ikke selv engang og jeg er over 30. 

Anonymkode: 20f9c...52d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!!!!

Jeg sa NEEEEEEEEEEEI!  nei

Anonymkode: 51e85...7d1

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-åringen min spurte om å få se det. Jeg så traileren på YouTube og det er 100% uaktuelt at hun får se på det. 
Det er nok med god grunn det er satt 16-års aldersgrense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg var barn lekte man krig eller cowboy og indianer og lekte at man var død. Hvor var krenkepolitiet da? 

Har du sett serien eller traileren? Den er ekstremt voldelig, det er noe helt annet enn å leke cowboy i skogen med venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine i 5 og 7 klasse får ikke se det, ser overhode ingen grunn til at det er noe de trenger å se.

Var tema på foreldremøte denne uken og de oppfordra sterkt at man ikke lot barna se på dette.

Anonymkode: b2bd1...5b9

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Ingen under 16 bør se den. Den er ekstremt voldelig. 

Anonymkode: c42c2...539

Får være opp til de enkelte foreldre det selvsagt.

Min 11-åring og 13-åring har sett serien sammen med meg. Ikke noe problem. Spennende serie.

Anonymkode: 6257d...765

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt i 5klasse fikk se den. Jeg så den først, men du verden for en treg og kjedelig serie. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at den er drøy og grafisk, den er jo ikke det? Jeg så mye verre filmer da jeg var på den alderen. Lær heller barna deres forskjellig på film og virkelighet. Å vær glad for at de er ærlige og spør om de kan se, istedenfor at de gjør det bak ryggen deres. For om de spør og får nei, ser de den nok uansett. Forskjellen da er at de ikke kan snakke med dere hvis det er noe de syns var skummelt eller ekkelt. Uansett så er den serien så treig og med "voksne problemer", at de fleste barn vil nok ikke se den ferdig uansett. 

Anonymkode: 3d561...681

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnet mitt i 5klasse fikk se den. Jeg så den først, men du verden for en treg og kjedelig serie. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at den er drøy og grafisk, den er jo ikke det? Jeg så mye verre filmer da jeg var på den alderen. Lær heller barna deres forskjellen på film og virkelighet. Å vær glad for at de er ærlige og spør om de kan se, istedenfor at de gjør det bak ryggen deres. For om de spør og får nei, ser de den nok uansett. Forskjellen da er at de ikke kan snakke med dere hvis det er noe de syns var skummelt eller ekkelt. Uansett så er den serien så treig og med "voksne problemer", at de fleste barn vil nok ikke se den ferdig uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nei, man kan godt vente til de er tenåringer før de ser squid game, de kan spille squid game på roblox da, det er godkjent. Squid game spill på roblox er ikke verre enn det andre de spiller men er forskjell på et spill med legolignende figurer og ekte  mennesker som blir drept på all slags kreative måter i en film med mennesker. Altså det er jo en massakre... Kan ikke fatte og begripe hva slags folk som faktisk har sett serien sitter å ser den med et barn i barneskolen.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Forskjell på å LEKE og å SE at noen blir skutt i huet. «Krenkepolitiet» har lite med saken å gjøre. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på 12 ser blant annet Matrix, James Bond og Star Wars. Men da han spurte om å få se Squid Game, ble det tvert nei fra meg. Har sett halve sesongen selv, og det der skal ikke min sønn se før han er 16. 

Anonymkode: 4965e...4f4

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hva skal vi med aldersgrenser for noe som helst egentlig? Sett åtteåringen bak rattet og la ham ta seg en tur, han er voksen for alderen, sikkert. 

Det er faktisk forskjell på en aldersgrense på å SE en film eller serie, og aldersgrensen (og kravet om førerkort) for å kjøre ett flere tonn tungt potensielt drapsvåpen...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hva skal vi med aldersgrenser for noe som helst egentlig? Sett åtteåringen bak rattet og la ham ta seg en tur, han er voksen for alderen, sikkert. 

Må være tilbakestående for å sammenligne ulovlig bilkjøring med å se en serie. Skjerp deg. 

Anonymkode: 6257d...765

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk forskjell på en aldersgrense på å SE en film eller serie, og aldersgrensen (og kravet om førerkort) for å kjøre ett flere tonn tungt potensielt drapsvåpen...

Vel, jeg svarte på at vedkommende mente det var opp til foreldre å avgjøre om man skulle følge en aldersgrense eller ikke. Ser ikke at det er noen forskjell på å kjøre bil eller se en ekstremt voldelig serie på den måten, faktisk. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg svarte på at vedkommende mente det var opp til foreldre å avgjøre om man skulle følge en aldersgrense eller ikke. Ser ikke at det er noen forskjell på å kjøre bil eller se en ekstremt voldelig serie på den måten, faktisk. 

Du ser ingen forskjell? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...