AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Barnet er 1 1/2 år. Han er en flink far og leken. Jeg kan ikke klage på han unntatt en ting som skremmer meg veldig. Han går i søvne og gjør og sier ting han ikke husker dagen etter. Han bor i 3 etg i en blokk og ofte går han ut på verandaen i søvne. Flaks at han ikke har ramlet over rekkverket. Han kan også kjefte og bruke seg voldsomt. Da vi bodde sammen var det jeg som ble vekket hver gang dette skjedde. Dette skjer ganske ofte, ukentlig. Jeg er kjemperedd for at barnet vårt skal våkne av en far som kjefter og bruker seg. En annen ting er at han aldri lukker døra til verandaen de gangene han har vært der i søvne. Skrekken min er at barnet skal våkne og gå ut på verandaen og falle ned. Jeg ønsker av denne grunn at barnet ikke skal overnatte hos han, men vi er jo like glad i barnet vårt begge to. Er jeg urimelig om jeg fremmer dette forslaget for han? Skjønner dere min frykt eller er jeg urasjonell? Anonymkode: 56601...aad
w0ho Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg skjønner frykten din veldig godt, men på en annen side kan du jo ikke nekte far å ha barnet sitt på overnatting. Men far burde kanskje tenke litt sikkerhet og få opp noe sikkerhet til verandadøren så verken far eller barn kommer seg ut dit i løpet av natten? 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 w0ho skrev (42 minutter siden): Jeg skjønner frykten din veldig godt, men på en annen side kan du jo ikke nekte far å ha barnet sitt på overnatting. Men far burde kanskje tenke litt sikkerhet og få opp noe sikkerhet til verandadøren så verken far eller barn kommer seg ut dit i løpet av natten? Han låser døra til verandaen stort sett hver gang han er der for å røyke. Allikevel er det fort gjort å glemme det en gang eller at han allikevel låser opp i søvne. Han har gått i søvne siden han var barn og er utredet, men det har ikle hjulpet han. Vi bodde tidligere i eget hus og der låste han opp både terassedøra og utgangsdøra. Han har også gått ut i søvne og de gangene jeg har fulgt med på han så gjøre han ikke noe spesiellt og går inn i senga igjen etterhvert. Han husket ikke noe som helst da jeg nevnte dette for han. Anonymkode: 56601...aad
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Få ham til å sette lenke på døra til verandaen? Anonymkode: bb6d9...3a9 1
Silva Pluvialis Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 Har han vært utredet av søvnspesialist?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #6 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Få ham til å sette lenke på døra til verandaen? Anonymkode: bb6d9...3a9 Det hjelper lite å både låse og bruke lenke da han i søvne lukker opp døra likevel. Hadde slike tiltak hjulpet, så hadde det bare vært hans væremåte i søvne som ville gjort meg engstelig. Ett barn på 1 1/2 år som ligger og sover fredelig skal plutselig våkne av en far som går i søvne og kjefter og skriker. Barnet vil jo bli vettskremt. Anonymkode: 56601...aad
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 Gjenferdet skrev (10 timer siden): Har han vært utredet av søvnspesialist? Han har vært hos spesialist og fikk ikke noe hjelp der. Han lå over 3 eller 4 netter, men selvfølgelig gikk han ikke i søvne noen av de nettene. Han viste tegn til å kanskje være på vei ut på vandring, men han lå bare veldig urolig i senga og bablet. Det hjalp ingen verdens ting dette oppholdet. Anonymkode: 56601...aad
Gjest ABM Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet er 1 1/2 år. Han er en flink far og leken. Jeg kan ikke klage på han unntatt en ting som skremmer meg veldig. Han går i søvne og gjør og sier ting han ikke husker dagen etter. Han bor i 3 etg i en blokk og ofte går han ut på verandaen i søvne. Flaks at han ikke har ramlet over rekkverket. Han kan også kjefte og bruke seg voldsomt. Da vi bodde sammen var det jeg som ble vekket hver gang dette skjedde. Dette skjer ganske ofte, ukentlig. Jeg er kjemperedd for at barnet vårt skal våkne av en far som kjefter og bruker seg. En annen ting er at han aldri lukker døra til verandaen de gangene han har vært der i søvne. Skrekken min er at barnet skal våkne og gå ut på verandaen og falle ned. Jeg ønsker av denne grunn at barnet ikke skal overnatte hos han, men vi er jo like glad i barnet vårt begge to. Er jeg urimelig om jeg fremmer dette forslaget for han? Skjønner dere min frykt eller er jeg urasjonell? Anonymkode: 56601...aad En veranda i 3 etg et barn på 1,5 år klarer falle ned fra..? Er du virkelig seriøs nå?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #9 Skrevet 9. oktober 2021 ABM skrev (35 minutter siden): En veranda i 3 etg et barn på 1,5 år klarer falle ned fra..? Er du virkelig seriøs nå? Ja, har du ikke sett blokker med veranda, terasse eller hva du vil kalle det. Det er ikke alle som har innebygd veranda. Anonymkode: 56601...aad
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #10 Skrevet 9. oktober 2021 Hva betyr å bruke seg? Anonymkode: e2245...51b 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #11 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva betyr å bruke seg? Anonymkode: e2245...51b Bruke munn, sikkert? Skjelle ut, kjefte. Anonymkode: f9d16...34b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva betyr å bruke seg? Anonymkode: e2245...51b Kjefte, kommandere, hoie, være veldig høylytt. Anonymkode: 56601...aad
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruke munn, sikkert? Skjelle ut, kjefte. Anonymkode: f9d16...34b Helt riktig og i høyt volum. Anonymkode: 56601...aad
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Sover ikke ungen i sprinkelseng? Kommer vel ikke ut av den? Anonymkode: 4eb7d...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sover ikke ungen i sprinkelseng? Kommer vel ikke ut av den? Anonymkode: 4eb7d...ab9 Det vil jo komme en dag da barnet skal sove i vanlig seng. Beste hadde vært om far bodde i eget hus, men økonomien tillater ikke det. Han bor også alene, så han vil være helt alene med barnet på natten. Anonymkode: 56601...aad
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Så barnet skal aldri få overnatte hos faren? Det er veldig urimelig, selv om jeg kan forstå bekymringen din. Jeg tror rett og slett dere er nødt til å prate sammen. Hvis han er en oppegående mann, kan det jo hende han har tenkt på det selv og allerede har noen løsninger klare… Anonymkode: 4eb7d...ab9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Kanskje han kan ordne et alarmsystem? Dersom noen åpner døra om natta så piper det. Anonymkode: 356a9...c8e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #18 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kanskje han kan ordne et alarmsystem? Dersom noen åpner døra om natta så piper det. Anonymkode: 356a9...c8e Ja, det kan være en god ide. Da gjenstår det bare å sikre var et fra hans søvngjengeri som ikke er av det rolige slaget. Det er skriking, kjefting, hoiing. På med lys og hva han nå måtte finne på. Anonymkode: 56601...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå