AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Så fornøyd akkurat nå! Har et ganske stort lager av sykt dyre designerklær som ble kjøpt for rundt 20 år siden. Da hadde jeg svart belte i shopping 😉 Siden den gang har jeg lagt på meg noen kilo. Tenkte derfor å legge ut noe for salg på nettet. Men årene i kjellerboden har gjort at klærne lukter "kjeller". Tittet på vaskelappene og så at absolutt alle var "ikke vask, bare rens". 100%. Ingen kunne vaskes. Nå har jeg brukt hele dagen på å ta sjansen på vask. 20 grader ullvask, Milo, ingen sentrifuge. Hittil vasket 9 topper som "ikke kunne vaskes". Alle er i perfekt stand etter en tur i vaskemaskinen. Og kjellerlukten er borte. Jippi! Tror nok at mange designerklær er merket feil. Andre som har erfaringer med det samme? Anonymkode: 351e4...6a5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Er dette en skrytetråd? Anonymkode: 111a4...d89
tirben Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fornøyd akkurat nå! Har et ganske stort lager av sykt dyre designerklær som ble kjøpt for rundt 20 år siden. Da hadde jeg svart belte i shopping 😉 Siden den gang har jeg lagt på meg noen kilo. Tenkte derfor å legge ut noe for salg på nettet. Men årene i kjellerboden har gjort at klærne lukter "kjeller". Tittet på vaskelappene og så at absolutt alle var "ikke vask, bare rens". 100%. Ingen kunne vaskes. Nå har jeg brukt hele dagen på å ta sjansen på vask. 20 grader ullvask, Milo, ingen sentrifuge. Hittil vasket 9 topper som "ikke kunne vaskes". Alle er i perfekt stand etter en tur i vaskemaskinen. Og kjellerlukten er borte. Jippi! Tror nok at mange designerklær er merket feil. Andre som har erfaringer med det samme? Anonymkode: 351e4...6a5 Ja, jeg vasker nesten alt! Unntatt blazere og kåper. Resten går i vaskemaskinen.
Gjest DramaTheLama Skrevet 8. oktober 2021 #4 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg vasker alltid klær som må renses. De er alltid overhysterisk på slike vaskelapper.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 De merker det sånn både fordi det skal virke eksklusivt ( selv om det at de ikke kan vaskes viser at det er dårlig kvalitet) og også for å unngå ansvar dersom noe blir ødelagt dersom det blir vasket. Anonymkode: d4530...416 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har også erfaring med at det som regel går bra, men at det meste holder seg litt penere i lengden ved rens i stedet for vask. Gratulerer med "ny" garderobe! Anonymkode: dcd55...d3c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er dette en skrytetråd? Anonymkode: 111a4...d89 Ja. Jeg liker å skryte om at jeg for 20 år siden var ung og dum og hadde altfor mye penger ts Anonymkode: 351e4...6a5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå