Gå til innhold

Designerklær som "må" renses... javel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fornøyd akkurat nå! 

Har et ganske stort lager av sykt dyre designerklær som ble kjøpt for rundt 20 år siden. Da hadde jeg svart belte i shopping 😉 

Siden den gang har jeg lagt på meg noen kilo. Tenkte derfor å legge ut noe for salg på nettet. Men årene i kjellerboden har gjort at klærne lukter "kjeller". Tittet på vaskelappene og så at absolutt alle var "ikke vask, bare rens". 100%. Ingen kunne vaskes. 

Nå har jeg brukt hele dagen på å ta sjansen på vask. 20 grader ullvask, Milo, ingen sentrifuge. Hittil vasket 9 topper som "ikke kunne vaskes". Alle er i perfekt stand etter en tur i vaskemaskinen. Og kjellerlukten er borte. 

Jippi! 

Tror nok at mange designerklær er merket feil. Andre som har erfaringer med det samme? 

Anonymkode: 351e4...6a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en skrytetråd? 

Anonymkode: 111a4...d89

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så fornøyd akkurat nå! 

Har et ganske stort lager av sykt dyre designerklær som ble kjøpt for rundt 20 år siden. Da hadde jeg svart belte i shopping 😉 

Siden den gang har jeg lagt på meg noen kilo. Tenkte derfor å legge ut noe for salg på nettet. Men årene i kjellerboden har gjort at klærne lukter "kjeller". Tittet på vaskelappene og så at absolutt alle var "ikke vask, bare rens". 100%. Ingen kunne vaskes. 

Nå har jeg brukt hele dagen på å ta sjansen på vask. 20 grader ullvask, Milo, ingen sentrifuge. Hittil vasket 9 topper som "ikke kunne vaskes". Alle er i perfekt stand etter en tur i vaskemaskinen. Og kjellerlukten er borte. 

Jippi! 

Tror nok at mange designerklær er merket feil. Andre som har erfaringer med det samme? 

Ja, jeg vasker nesten alt! Unntatt blazere og kåper. Resten går i vaskemaskinen. 

Gjest DramaTheLama
Skrevet

Jeg vasker alltid klær som må renses. De er alltid overhysterisk på slike vaskelapper.

Skrevet

De merker det sånn både fordi det skal virke eksklusivt ( selv om det at de ikke kan vaskes viser at det er dårlig kvalitet) og også for å unngå ansvar dersom noe blir ødelagt dersom det blir vasket.

Anonymkode: d4530...416

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også erfaring med at det som regel går bra, men at det meste holder seg litt penere i lengden ved rens i stedet for vask.

Gratulerer med "ny" garderobe!

Anonymkode: dcd55...d3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er dette en skrytetråd? 

Anonymkode: 111a4...d89

Ja. Jeg liker å skryte om at jeg for 20 år siden var ung og dum og hadde altfor mye penger :ironi:

ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...