fortvilet mamma Skrevet 8. oktober 2021 #1 Skrevet 8. oktober 2021 Jeg har møtt en fantastisk mann som jeg liker veldig godt. Vi har datet en stund, og det begynner å bli mer seriøst. Jeg vurderer å introdusere han for barnet mitt, da det vil gjøre ting enklere med tanke på å treffes. Han har også barn fra før selv. Jeg ønsker så klart å se kjemien mellom dem også, for å vite sikkert om vi skal satse. I første omgang tenker jeg å introdusere han som en venn, barnet mitt er ikke så gammelt så dette vil nok gå helt fint. Det er uansett lang tid før det blir noe mer enn bare kjærester. Spørsmålet er bare, sier jeg noe til eksen min? Jeg føler jeg ikke har meldeplikt, og han lager mye trøbbel ut av småting som ikke er egentlige problemer så jeg har tenkt at jeg bare lar være å si noe som helst før han evt. spør! Men hva hvis barnet kommer hjem til han og forteller om mammas nye venn!? Det hører med til historien at jeg var den som gikk og han ønsket ikke dette. I ettertid av bruddet har han vært vanskelig. Jeg ønsker ikke at faren sin påvirkning skal føre til at min nye «venn» får problemer med å knytte positiv relasjon til barnet mitt, da jeg vet at barnet kommer først. Men jeg føler dette kan være den store kjærligheten! Han er alt jeg savnet med eksen, og vi ønsker de samme tingene. Jeg har vært singel godt over seks mnd, og var ferdig med eksen lenge før jeg gikk. Hva ville du gjort?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #2 Skrevet 8. oktober 2021 Hvor lenge siden bruddet? Tenker at hvis far ikke er kommet over det då kan han kanskje lage krøll ja. Anonymkode: 4acc6...bb3
Brunello Skrevet 8. oktober 2021 #3 Skrevet 8. oktober 2021 Dersom barnet er lite, er det en god ide å vente en stund med å la kjæresten møte det. Da slipper du også å fortelle eksen. Ellers er det normalt å fortelle. 4
fortvilet mamma Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor lenge siden bruddet? Tenker at hvis far ikke er kommet over det då kan han kanskje lage krøll ja. Anonymkode: 4acc6...bb3 Straks 7 mnd siden
fortvilet mamma Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Dersom barnet er lite, er det en god ide å vente en stund med å la kjæresten møte det. Da slipper du også å fortelle eksen. Ellers er det normalt å fortelle. Barnet er 5.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Den dagen du involverer barnet, må eks få beskjed. Dette av hensynet til barnet, som skal slippe å stå i den skvisen med evt reaksjoner hos far osv. Her må du være i forkant Anonymkode: 1e56a...859 18
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Send en melding den dagen du tenker barnet skal møte han du nå treffer og si at han skal treffe en spesiell venn av deg i dag. Så kan han ta det som han vil. Litt tidlig å rote seg opp i en ny mann så kort tid etter et brudd men det er jo din sak. Anonymkode: 36f63...944 16
fortvilet mamma Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Send en melding den dagen du tenker barnet skal møte han du nå treffer og si at han skal treffe en spesiell venn av deg i dag. Så kan han ta det som han vil. Litt tidlig å rote seg opp i en ny mann så kort tid etter et brudd men det er jo din sak. Anonymkode: 36f63...944 Syns ikke det er så tidlig jeg? Vært dødt i forholdet jeg var i i mange år, og plutselig dukket det en opp som passer perfekt etter noen mnd. Kunne jo ikke la den sjansen gå fra meg (men det er jo mitt synspunkt)… 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 fortvilet mamma skrev (1 minutt siden): Syns ikke det er så tidlig jeg? Vært dødt i forholdet jeg var i i mange år, og plutselig dukket det en opp som passer perfekt etter noen mnd. Kunne jo ikke la den sjansen gå fra meg (men det er jo mitt synspunkt)… Man er seg selv nærmest, tenker mest på barnet her jeg. Hadde du ikke hatt barn så hadde det jo ikke vært noe å bry seg om. Men du har som sagt et barn å ta hensyn til men hen er jo ganske ung så forhåpentligvis så går det fint. Anonymkode: 36f63...944 15
fortvilet mamma Skrevet 8. oktober 2021 Forfatter #10 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man er seg selv nærmest, tenker mest på barnet her jeg. Hadde du ikke hatt barn så hadde det jo ikke vært noe å bry seg om. Men du har som sagt et barn å ta hensyn til men hen er jo ganske ung så forhåpentligvis så går det fint. Anonymkode: 36f63...944 Jeg tenker at så lenge barnet mitt er hjemme og hos meg så er det evt. bare på besøk. Verken overnatting eller at det blir noe innflytting på såpass lang tid at det ville føles ok (minst et år fra barnet vet vi er kjærester). Nå blir han bare introdusert som en venn som er på besøk i starten evt. 2
Gjest CamillaCollett Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 Hvorfor vil det å introdusere kjæresten for barnet gjøre det enklere for dere å treffes?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 fortvilet mamma skrev (24 minutter siden): Syns ikke det er så tidlig jeg? Vært dødt i forholdet jeg var i i mange år, og plutselig dukket det en opp som passer perfekt etter noen mnd. Kunne jo ikke la den sjansen gå fra meg (men det er jo mitt synspunkt)… At det var dødt mellom deg og eksen i flere år har jo ingenting med dette å gjøre! Det handler om barnet deres! Og om det vare er syv måneder siden dere fikk fra hverandre har jo du og nykjæresten ikke akkurat vært sammen så veldig lenge.. så av hensyn til den viktigste personen i denne saken, altså barnet, bør du vente med å introdusere denne nye flammen din! Anonymkode: 9dd59...f0c 22
Lønnesirup01 Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Ja jeg tenker absolutt det er greit å gi beskjed. Du sier ikke noe om hvordan relasjonen er eller hvor mye deres treffes. Enten kan du si det når du ser ham, eller så kan du sende en melding. Når barnet er stort nok til å si noe selv, så gjør du det veldig mye lettere for alle om du bare gir en heads up. 1
Brunello Skrevet 8. oktober 2021 #14 Skrevet 8. oktober 2021 fortvilet mamma skrev (43 minutter siden): Barnet er 5. Barnets alder kombinert med at det nettopp er slutt tilseier at du bør vente noen år. Du skriver at det blir lettere å treffes. Vil tro det er på grunn av at du har barnet nesten hele tiden. Da får du heller endre samværsavtale slik at barnet er mer hos far. 6
Brunello Skrevet 8. oktober 2021 #15 Skrevet 8. oktober 2021 CamillaCollett skrev (23 minutter siden): Hvorfor vil det å introdusere kjæresten for barnet gjøre det enklere for dere å treffes? Høyst sannsynlig fordi barnet er hos henne nesten hele tiden. Men jeg kan ta feil.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #16 Skrevet 8. oktober 2021 Det er bare 7 mnd siden det ble slutt med eksen. Jeg mener at det er altfor tidlig å introdusere en ny mann for en femåring - selv om du eventuelt bare vil introdusere han som en venn. Anonymkode: 0579e...841 12
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 Synes 7 mnd er kort tid, da har du jo ikke kjent han nye så lenge (med mindre du var utro da). Uansett hadde ilke jeg introdusert ny kjæreste så tidlig. Du er i forelskelsestadiet. Du vet ikke enda om han er ditt livs kjærlighet. Alle tror det når de er nyforelsket Du har jo engang vært forelsket i eksen din, og trodde han var mannen i ditt liv, og se hvordan det gikk. Ikke la barnet ditt bli introdusert i hytt og gevær! Ta det med ro, er det kjærlighet, trenger man ikke rushe! Og, ja, selvsagt bør barnefar få vite når du introduserer ny kjæreste. Anonymkode: d2c8e...599 6
Gjest CamillaCollett Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 Brunello skrev (35 minutter siden): Høyst sannsynlig fordi barnet er hos henne nesten hele tiden. Men jeg kan ta feil. Hvis det stemmer skal altså kjæresten introduseres så de kan ha kjærestetid mens barnet er der? Det synes jeg i så fall er en nokså dårlig idé, TS.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 fortvilet mamma skrev (1 time siden): Jeg tenker at så lenge barnet mitt er hjemme og hos meg så er det evt. bare på besøk. Verken overnatting eller at det blir noe innflytting på såpass lang tid at det ville føles ok (minst et år fra barnet vet vi er kjærester). Nå blir han bare introdusert som en venn som er på besøk i starten evt. Østlandet? Anonymkode: 31887...417
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 Synes det er litt tidlig å introdusere barnet jeg da, men. Altså for barnets skyld, det er ikke så lenge siden mamma og pappa gikk fra hverandre. Og jeg og eksen har en avtale om å fortelle hverandre hvis vi skulle treffe en ny, av respekt for hverandre. Kjipt å høre det via andre. Anonymkode: 29c2c...967 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå