Gå til innhold

Mann som er veldig opptatt av hvordan jeg ser ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en mann som er så opptatt av utseendet mitt. Han vil ha selfies, bilder, kommenterer klesvalg (den type genser er så sexy, elsker slike støvletter etc etc). Han virker så opphengt i at han synes jeg er sexy, pen, har fin stil etc.

Men - jeg er 45 år, har tre (ikke så veldig store) barn og føler meg jo ikke spesielt pen og sexy til hverdags. Og innimellom så får jeg helt noia av at han virker å verdsette klær/ stil/ utseeende veldig høyt.

Egentlig liker jeg best at jeg som dame kan være litt opptatt av sånt (når det kommer til meg selv), og at han synes jeg er fin uansett. Jeg vil helst ha en mann som er litt avslappa. Han her er opptatt av dyre sko, klokker etc. Jeg kunne ikke bry meg mindre.

Er dette grunn nok til å definere han som turn-off? Begynner å bli lei, men synes kanskje at grunnen er litt dårlig.....

Anonymkode: 5a6e3...d82

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen er ikke dårlig. Skjønner godt du er lei, når du ikke føler deg komfortabel med dette er det grunn til å stoppe opp. 

Anonymkode: e1d48...1d5

• Liker 7
Skrevet

Inspirasjon fra en annen tråd? 

Anonymkode: e5158...780

Skrevet

Kanskje det er hans måte å finne ting å komplimentere deg for? Kanskje han tror at mange komplimenter er det som gjør en dame interessert (mer interessert)?

Det er mulig det er en misforståelse ute og går her. ELLER du kan ha helt rett, og han er totalt opphengt i at utseende må være perfekt og stylet opp hele tiden... 

Anonymkode: ad07c...3c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Inspirasjon fra en annen tråd? 

Anonymkode: e5158...780

Ja, jeg leste den tråden og kjente meg litt igjen i maset om bilder. Selvom min situasjon ellers er en annen.

HI

Skrevet

Høres i alle fall ikke ut som om dere passer sammen i det lange løp. Det høres slitsomt ut for deg om du ikke har tenkt til å forandre deg av egen lyst. Men du burde ikke forandre deg for han, det er sikkert. Da må du heller finne noen som er mer på nett med deg. 

Og det lille røde flagget her er jo også at han kan gjøre alle disse komplimentene han gir deg, om til det motsatte. Om du ikke kler deg "bra nok" etterhvert så kan det bli en form for kontroll. "Skal du ha på deg den der? Mener du virkelig det? Nei, nå skal vi altså ut i offentligheten og da vil jeg at du skal kle deg sånn og sånn." Etterhvert har du ikke lenger hverken egen dømmekraft eller bestemmelsesrett. Sier ikke at han er sånn, men pass deg litt -mange kontrollerende typer er slik nemlig (selv om det ikke vises med en gang)! 

Anonymkode: c4025...554

• Liker 3
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Hadde ikke funket for meg og joggebuksene mine hvertfall🤣

Nei altså, kan jo hende han bare er veldig opptatt av å gi komplimenter? 🤷‍♀️Eller mulig han er veldig opptatt av det overfladiske🤔

Men uansett, er du egentlig ikke interessert i den type mann som han er så er det vel best å finne en annen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det er hans måte å finne ting å komplimentere deg for? Kanskje han tror at mange komplimenter er det som gjør en dame interessert (mer interessert)?

Det er mulig det er en misforståelse ute og går her. ELLER du kan ha helt rett, og han er totalt opphengt i at utseende må være perfekt og stylet opp hele tiden... 

Anonymkode: ad07c...3c8

Jeg tror kanskje ikke at han vil at man skal være stylet hele tiden, men han er opptatt av klær og ting: skal man på fjelltur, har man skikkelige klær (les: dyre, i mine øyne unødvendig proffe, klær til mitt bruk), det skal gjerne være dyre skinnsko, fine og dyre design på glass etc. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dater en mann som er så opptatt av utseendet mitt. Han vil ha selfies, bilder, kommenterer klesvalg (den type genser er så sexy, elsker slike støvletter etc etc). Han virker så opphengt i at han synes jeg er sexy, pen, har fin stil etc.

Men - jeg er 45 år, har tre (ikke så veldig store) barn og føler meg jo ikke spesielt pen og sexy til hverdags. Og innimellom så får jeg helt noia av at han virker å verdsette klær/ stil/ utseeende veldig høyt.

Egentlig liker jeg best at jeg som dame kan være litt opptatt av sånt (når det kommer til meg selv), og at han synes jeg er fin uansett. Jeg vil helst ha en mann som er litt avslappa. Han her er opptatt av dyre sko, klokker etc. Jeg kunne ikke bry meg mindre.

Er dette grunn nok til å definere han som turn-off? Begynner å bli lei, men synes kanskje at grunnen er litt dårlig.....

Synes grunnen er god jeg....og denne gutten virker da ikke som den vasseste kniven i skuffa vel...blir litt for grunt og overflatisk dette..

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er litt paranoid, men overfladisk smiger og noen som er veldig opptatt av dyre klokker og klær er for min del røde flagg. Ikke at folk er voldelige psykopater av den grunn, men hvis noen er veldig opptatt av å fremstå som all that så er det noe underliggende grums som kan bli et problem i fremtiden. Mange har behov for å kompensere for lav selvfølelse og dyre ting kan jo fungere ganske greit til det.

Anonymkode: 7f200...cc5

• Liker 6
Skrevet

Jeg så intervju med en dame en gang som stod opp kjempetidlig for å sminke og kle seg før mannen våknet, for hun kunne ikke la ham se seg ustelt. Gud så stressende, og jeg kan tenke meg at han fyren var ekstremversjonen av mannen du dater. 
MER enn god nok turn-off grunn!

Anonymkode: 2a0ea...4d7

• Liker 3
Skrevet

Hadde vært totalt turn off for min del. Har en hektisk hverdag med barn og fritidsaktiviteter – det siste jeg gidder å ofre en tanke på er å style meg riktig. Jeg sminker meg når jeg skal på jobb, men that’s it.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kansje han synes du er sexy og ei fin dame? Det er stor sanssynlighet for det. Det er tross alt hans ord og ikke dine. 

Ærlig tala så synes jeg dere damer er så strenge med dere selv. Det er mange av dere som er virkelig flotte og bærer alderen flott selv om det finnes "skavanker" her og der. Det komiske her er at alle har skavanker hvis du går etter i sømmene. 

At du synes dette er mas osv. får så være. Da er vi inne på ditt felt slik at det må du bestemme. Men ikke ta fra han det momentet at du faktisk er ei flott dame for der er det hans oppfatning og ord som gjelder. 

Skrevet

Er det ikke dette som kalles å være overfladisk? Mer opptatt av ting og det ytre enn av idéer, opplevelser, mennesker, nyheter og krig og fred og sånt. Det kan være interessant å prate om klokker med en som kan "alt" om det, men sjelden mer enn fem minutter.

Anonymkode: d58df...90e

• Liker 3
Skrevet

Jeg datet en sånn en og fikk etterhvert veldig dårlig selvtillit av det. Han var utrolig utseendefiksert, og de stadige kommentarene gjorde meg usikker og selvkritisk. 

Anonymkode: ba04b...8c6

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette kan være et rødt flagg for deg, som flere allerede har nevnt. Men det du skriver kan også oppfattes som et rødt flagg for ham.

La meg forklare:

Du tolker ham i det man kan kalle verste potensielle mening. Altså at han bare er opptatt av overflatiske ting, og nærmest forventer at du skal være stivpyntet til enhver tid. Og det er jo selvsagt også mulig… men er du så sikker på at det stemmer?

I så fall må du også akseptere å bli tolket i verste potensielle mening. Og det du skriver her… gir det egentlig uttrykk for at du bryr deg om å være fin for mannen din?

Merk altså at dette er noe annet enn at du ønsker deg at han skal synes at du er fin for den du er.

Det klassiske eksemplet er jo influensa, med lett blodskutte øyne og snørra som renner – skal du da gjemme deg for mannen din, fordi han ikke må "se deg slik"…?

Nei, selvfølgelig skal du ikke det.

Men dette er ett ytterpunkt på en skala. Det motsatte ytterpunktet er at du sminker deg opp for å gå ut blant folk, men ser ut som en dass fra det øyeblikk du kommer hjem – for det er jo tross alt bare ham. Hva er det da du signaliserer?

Hva ville du tenkt om han gjorde det samme? Dresset og stylet seg opp for å gå ut blant andre, men ikke giddet å legge to pinner i kors for å gjøre seg ørlite mer attraktiv enn det absolutte bunnmål for deg?

Ville du følt deg verdsatt?

Merk at jeg ikke påstår at du befinner deg i denne ekstreme enden av skalaen. Det vet jeg ingenting om. Men du nærmest beskylder typen din for å være i motsatt ekstreme ende.

Og da er spørsmålet: Hvor på skalaen er du egentlig?

Svaret på det kan være et rødt flagg. For ham.

Endret av ClausSaus
Skrevet

ClausSaus skrev (33 minutter siden):

Dette kan være et rødt flagg for deg, som flere allerede har nevnt. Men det du skriver kan også oppfattes som et rødt flagg for ham.

La meg forklare:

Du tolker ham i det man kan kalle verste potensielle mening. Altså at han bare er opptatt av overflatiske ting, og nærmest forventer at du skal være stivpyntet til enhver tid. Og det er jo selvsagt også mulig… men er du så sikker på at det stemmer?

I så fall må du også akseptere å bli tolket i verste potensielle mening. Og det du skriver her… gir det egentlig uttrykk for at du bryr deg om å være fin for mannen din?

Merk altså at dette er noe annet enn at du ønsker deg at han skal synes at du er fin for den du er.

Det klassiske eksemplet er jo influensa, med lett blodskutte øyne og snørra som renner – skal du da gjemme deg for mannen din, fordi han ikke må "se deg slik"…?

Nei, selvfølgelig skal du ikke det.

Men dette er ett ytterpunkt på en skala. Det motsatte ytterpunktet er at du sminker deg opp for å gå ut blant folk, men ser ut som en dass fra det øyeblikk du kommer hjem – for det er jo tross alt bare ham. Hva er det da du signaliserer?

Hva ville du tenkt om han gjorde det samme? Dresset og stylet seg opp for å gå ut blant andre, men ikke giddet å legge to pinner i kors for å gjøre seg ørlite mer attraktiv enn det absolutte bunnmål for deg?

Ville du følt deg verdsatt?

Merk at jeg ikke påstår at du befinner deg i denne ekstreme enden av skalaen. Det vet jeg ingenting om. Men du nærmest beskylder typen din for å være i motsatt ekstreme ende.

Og da er spørsmålet: Hvor på skalaen er du egentlig?

Svaret på det kan være et rødt flagg. For ham.

Her er du og prøver deg på argumentasjon og logikk igjen, ja. Du vet at det går an å tilegne seg fakta og lære seg logikk og argumentasjon hjemme? At kvinners tråder eksisterer ikke for at du skal få øve deg og få gratisundervisning av andre? 

La meg forklare: Denne tråden handler ts sin opplevelse og hennes følelser, ikke om deg og incel/mra feberfantasier om hvisomatte, dersomatte og derfor en menn undertrykket fordi den hypotetiske kona, i den hypotetiske fantasien din pynter seg for hypotetiske menn, men ikke sin hypotetiske mann og er derfor et hypotetisk flagg.

Denne tråden handler ikke om deg. 

Anonymkode: 62166...15e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her er du og prøver deg på argumentasjon og logikk igjen, ja. Du vet at det går an å tilegne seg fakta og lære seg logikk og argumentasjon hjemme? At kvinners tråder eksisterer ikke for at du skal få øve deg og få gratisundervisning av andre? 

La meg forklare: Denne tråden handler ts sin opplevelse og hennes følelser, ikke om deg og incel/mra feberfantasier om hvisomatte, dersomatte og derfor en menn undertrykket fordi den hypotetiske kona, i den hypotetiske fantasien din pynter seg for hypotetiske menn, men ikke sin hypotetiske mann og er derfor et hypotetisk flagg.

Denne tråden handler ikke om deg. 

Sånn, da fikk du sikkert utløp for høststormen av sinte følelser inni deg. Og det føltes sikkert godt.

Men du: Hva får deg til å tro at slike åndssvake utblåsninger som dette er av interesse for meg eller andre?

Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Sånn, da fikk du sikkert utløp for høststormen av sinte følelser inni deg. Og det føltes sikkert godt.

Men du: Hva får deg til å tro at slike åndssvake utblåsninger som dette er av interesse for meg eller andre?

Takk for psykoanalysen. Jeg gjentar: Denne tråden handler ikke om deg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for psykoanalysen. Jeg gjentar: Denne tråden handler ikke om deg.

Så du har altså en hypotese om at tråder på et åpent debattforum på nett skal være forbeholdt dem som tråden konkret gjelder?

La meg gjette: Dette er noe du har tenkt deg frem til helt på egen hånd…? 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...